KÖPRÅD: Bakhjulsdriven bil för 100 000-120 000:-

Rquired Allmänt envis
3 september 2009 · 12 512 Inlägg

lodiseN skrev:

Rquired skrev:

lodiseN skrev:

Asså de går att trimma en porsche haha. Det har jag aldrig sett någon göra med en Nissan;P jag vet iaf att GTR varesig r32-r35 är snuskigt feta och är ett hot mot alla porsche bilar^^ finns det några tider på porsche 944 turbo på nurburgring? skulle vara kul å veta

Inte för att jag känner till några tider, men hur rättvist är det att jämföra en bil från 1982 (som till stora delar härstämmar från 924 och 1976) med en bil som kom 1990 (R32), eller tom nyare?

Inte för att åldern egentligen spelar någon roll om det är en bra grundkonstruktion, kolla bara på Lotus 7.

Ja inte fan vet jag, men nu handla det väl inte om att det är rättvist/orättvist att jämföra dessa 2 bilar?. Jämför något nyare annars. Ska det vara Lotus så ska de vara Exige, jävlar vilka bilar

Jag tänkte närmre på när ni började prata om att jämföra nurnburgringtider smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
D_Carlsson Bonntrimmare
3 september 2009 · 620 Inlägg

BMW M5 E39 grymmare bil får du inte för dom pengarna om du ens får det över huvud taget!!!!!

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
LartiC
3 september 2009 · 403 Inlägg

Något äldre 75-85 i bra skick med roligare motor med lite pullver, tex gammal Opel,bmw,toyota,nissan mm mm
känslan att åka en retrobil med bra mycket mos under huven som e lättmekat och simpelt och extremt roligt att köra, finns nog inte mycket under 120 000 som slår de.

Det löser sig som gubben sa som sket i vattnet.
PROJEKTET http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=93456
Saab 900 "BREDDAD" (1996)
Opel Kadett D "TURBOkonverterad GSI" (1981)
Saab 9000 2,3 Aero "nyköpt av Bert Karlsson" (1994)
LartiC
3 september 2009 · 403 Inlägg

såg tex dennhär nyss

Bubbla totalrenoverad och superskick 2,2l motor på 140hk på hjulen, 402m på 15sec med gatdäck.
rolig leksak kan jag tänka mig.

http://www.blocket.se/ostergotland/VW_1 … 13&w=3

Det löser sig som gubben sa som sket i vattnet.
PROJEKTET http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=93456
Saab 9000 2,3 Aero "nyköpt av Bert Karlsson" (1994)
Saab 900 "BREDDAD" (1996)
Opel Kadett D "TURBOkonverterad GSI" (1981)
Simonols Skyline User
3 september 2009 · 187 Inlägg

Elda skrev:

lodiseN skrev:

Elda skrev:

porsche 944 Turbo är kung i kurvor smile riktigt läckra bilar med.

Har faktiskt åkt med en sån och den känns JÄVLIGT balanserad, men jag ser dock inte den som en riktig porsche, tycker bara 911 är en riktig porsche haha. Men anser dock att japanarna gör snäppet värre;)

vet inte om en falsk Porsche är värre än en äkta Nissan roll

Porschen spöar Nissanen, och det går att trimma Porsche med.

dessutom finns det vassare dämpare, krängshämmare bussning och allt det där, porschen är ju en komfortabel sportbil, en orginal Skyline mot en orginal 944 är ju inte svårt att räkna ut vem somfår stryk smile

Sifforna är 48/52% viktfördelning på porschen har jag för mig.

Det är inte orginal från Nissan med en knapp att stänga av 4wd i r32 gtr. Sen att en 944 skulle vara snabbare än r32 gtr har du något som kan bevisa det ? Jag skulle vilja påstå att det finns betydligt mer väghållsningsgrejer och allt annat till en r32 gtr på eftermarknaden.

von_blad
3 september 2009 · 461 Inlägg

D_Carlsson skrev:
BMW M5 E39 grymmare bil får du inte för dom pengarna om du ens får det över huvud taget!!!!!

Håller med! Bara man har råd...

BMW - Better Make Way
Volvo S60 t5 "Summum" (2006)
Toby Skyline Stagea Club Sweden
3 september 2009 · 290 Inlägg

von_blad skrev:

D_Carlsson skrev:
BMW M5 E39 grymmare bil får du inte för dom pengarna om du ens får det över huvud taget!!!!!

Håller med! Bara man har råd...

Kompisen har en M5 E39 och den är okej, men den är så stor och klumpig!

Är fortfarande inne på R32 GTR, för än så länge har ingen övertalat mig...

Before anyone did anything, Elvis did everything...
Nissan Skyline R33 GTR "Miljöbilen" (1995)
Rquired Allmänt envis
3 september 2009 · 12 512 Inlägg

von_blad skrev:

D_Carlsson skrev:
BMW M5 E39 grymmare bil får du inte för dom pengarna om du ens får det över huvud taget!!!!!

Håller med! Bara man har råd...

Frågan är hur mycket M5 man får för 120k, tycker det är mest lite skumma ex man ser för de priserna. Det finns säkert fina för de pengarna också, men risken är väldigt stor att man råkar på skit skulle jag tro...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Westberg Japs :)
3 september 2009 · 775 Inlägg

Kollar också efter ngt i den klassen och det som är mest intressant är ju Skyline GTS-T och 200SX S14A en S15 vore ngt också men de ligger ju lite högre.
Finns en hel del bilar i den prisklassen så bara börja plöja igenom och gå igenom va du främst ska ha bilen till.

Lozinmust "Unloaded"
3 september 2009 · 1 557 Inlägg

lodiseN skrev:

Mechanimal skrev:

Toby skrev:

R32 GTR har en knapp inne i bilen som man kan stänga av 4 hjulsdriften....

Det var nytt för mig, då vet jag.

Haha trodde du Nissan ligger efter i teknik mm lr? gå ut och börja veva på nån bult för att stänga av å sätta påbig_smile

Det är inte orginal från Nissan med en knapp att stänga av 4wd i r32 gtr. Sen att en 944 skulle vara snabbare än r32 gtr har du något som kan bevisa det ? Jag skulle vilja påstå att det finns betydligt mer väghållsningsgrejer och allt annat till en r32 gtr på eftermarknaden.

Inte orginal, om jag kommer ihåg rätt så måste man rycka en säkring..

"ATTESA-ETS

The GT-R uses an electronically controlled all-wheel-drive system (similar to Porsche's 959). A 16-bit microprocessor monitors the car's movements a 100 times per second, including wheel rotation and lateral as well as longitudinal acceleration. When slip is detected at a driving wheel, the system electronically distributes torque from this spinning wheel to one without slip.

In this case the electronic AWD-system offers the advan-tage that actions are enacted much faster than by a viscous-coupling-system (we're speak-ing of hundredths of a second here). In standard setup, ATTESA-ETS distributes the torque to the rear-wheels, but when slip is detected on one of those rear-wheels, it can distribute up to 50% of the torque to the front wheels, i.e. it can adjust the front/rear torque-split from
   
    anything between 0:100 to 50:50. Among the rear-wheels, an active LSD can further distribute the torque from one wheel to the other if necessary. Due to this setup, the Skyline GT-R can even drift, although it is an AWD car."

Källa: http://www.jbskyline.net/R32/GTR/index2.php

Ingen knapp i bilen standard såvitt jag vet/kan läsa mig till. Har jag sagt något om att gå ut och veva på någon bult? Har jag påstått att Nissan ligger efter teknikmässigt? Nej, så påstå inte det, lodis.

"When innovation meets passion!"
JR-racing
3 september 2009 · 161 Inlägg

m3 3.2 MYCKET bil för pengarna!

Volkswagen GOLF GTI 16V "Hermann the German" (1990)
V- Titulerad
3 september 2009 · 71 Inlägg

En corvette c4 med ett snyggt kjolpaket?

Chevrolet Corvette C5 "Maya" (1999)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
3 september 2009 · 1 948 Inlägg

R32GTR har ju som "Mechanimal" säger så heter systemet ATTESA-ETS, den fördelar kraften efter behov... så i vanliga fall är den bakhjulsdriven, ända tills den börjar släppa och då fördelas kraften frammåt.

systemet funkar väl som en viskodiff kan man säga... bara det att den är eletronisk... och tydligen ska jobba snabbare, bättre o vara mer exakt eller nått sånt...

Vet inte exakt hur systemet funkar, men det är i alla fall elektroniskt, och på R32 kan man "stänga av" genom att rycka säkringen till systemet. Vill man då slippa detta så att man kan välja lite snabbt, då får man koppla in en knapp som gör att man bryter strömmen...

Nyare GTR modeller har jag hört att man måste köpa en extragrej och koppla in för att man ska kunna bryta strömmen...

men som sagt allt jag säger baseras på vad jag har hört och läst, så informationen kan vara felaktig... men den verkar vettig i alla fall..

Senast redigerat av AcesHigh666 (3 september 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
sjunne75
3 september 2009 · 111 Inlägg

sats på jdm bilar....mest kul för pengarna wink...rx7,legacy rsk, r32,

Subaru Legacy B4 RSK "Blåe by Superior Imports" (2000)
770_EVOLVE GREASEMONKEY
3 september 2009 · 822 Inlägg

Toby skrev:

Mechanimal skrev:
En GTR är inte bakhjulsdriven by default, får man skaffa någon slags converter/torquemaster eller vadfan det heter smile En M3 E36 GT tycker jag du borde kunna hitta gömt någonstans för de pengarna.

R32 GTR har en knapp inne i bilen som man kan stänga av 4 hjulsdriften....

fortfarande inte en riktig 4-hjulsdriven bil wink köp en GTS istället.

Mvh S.Österdahl
BMW 525i (1989)
770_EVOLVE GREASEMONKEY
3 september 2009 · 822 Inlägg

Siarnaq skrev:

Toby skrev:
R32 GTR har en knapp inne i bilen som man kan stänga av 4 hjulsdriften....

Inte orginal, om jag kommer ihåg rätt så måste man rycka en säkring..

Det lär ju isf inte vara nyttigt för transmissionen.. med tanke på hur jävla känsligt det är på nya GTR att inte köra med fel däck just pga känslig transmisson, GTR var en favo bil, men när jag läste om det så föll den ner i listan ..

Mvh S.Österdahl
BMW 525i (1989)
Rinnegan Malleus Malificarum
3 september 2009 · 2 401 Inlägg

770_EVOLVE skrev:
Det lär ju isf inte vara nyttigt för transmissionen.. med tanke på hur jävla känsligt det är på nya GTR att inte köra med fel däck just pga känslig transmisson, GTR var en favo bil, men när jag läste om det så föll den ner i listan ..

Om man ska ha en bakhjulsdriven Skyline så är det GTS-T som gäller.. men jag hatar skiten.

Den enda Skyline som jag tycker gills är GT-R.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Rquired Allmänt envis
3 september 2009 · 12 512 Inlägg

Subw000fer--92 skrev:

Aerocombi skrev:

Subw000fer--92 skrev:
Mercedes S600, Cl600, e55 amg, Bmw m5, Bmw 850, Bmw 750Ial, Audi A8


Dyra att äga är dem men du får mkt bil för pengarna big_smile

Audin är väl inte bakljulsdriven eller? Annars var det bra förslag.

Tänkte mer på quattron som är 4x4-driven och det är ju typ lika kul som Rwd smile

Det beror ju på vem du frågar, hade TS tyckt AWD gått lika bra hade han väl skrivit det smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
sirmiro Double-Unicorn Rider
3 september 2009 · 2 486 Inlägg

Handlar denna tråd om en ROLIG bil för 120k, eller en rwd bil?

Skyline GTR är rwd först om du ryckt drivaxlarna fram. Annars är det en awd bil som driver bak. Finns ingen knapp i standardutförande, men går att koppla in, oftast kan man då ställa balans på kraften med. R32 håller för att koppla ur och köra rwd, men R33 och 34 så kan man skjuta allt. hmm

Men är det en rwd eller awd du egentligen söker? Vad vill du få ut av bilen? För sladda går med fwd, rwd och awd bara man lär sig hur det går till. Köra fort på bana beror på förare vad som är snabbast. Så vad är syftet med bilen?

Rquired Allmänt envis
3 september 2009 · 12 512 Inlägg

sirmiro skrev:
Handlar denna tråd om en ROLIG bil för 120k, eller en rwd bil?

Skyline GTR är rwd först om du ryckt drivaxlarna fram. Annars är det en awd bil som driver bak. Finns ingen knapp i standardutförande, men går att koppla in, oftast kan man då ställa balans på kraften med. R32 håller för att koppla ur och köra rwd, men R33 och 34 så kan man skjuta allt. hmm

Men är det en rwd eller awd du egentligen söker? Vad vill du få ut av bilen? För sladda går med fwd, rwd och awd bara man lär sig hur det går till. Köra fort på bana beror på förare vad som är snabbast. Så vad är syftet med bilen?

Han söker ju en bakhjulsdriven bil, bara att läsa topic eller första inlägget smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang