2148
Sök

Någon här inne som har drabbats av svininfluensan?

8 156 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
Själv så har man råkat ut för något liknande.
Symptomen stämmer, men jag har inte testat mig än.

Jag är visserligen inte så speciellt sjuk. Bara ont i huvudet, musklerna och halsen.
Lite feber har jag också. Räknar kallt med att det inte blir så mycket värre än så här.
Det är ju bara en halv procent som blivit så sjuka att dom behöver läkarvård.

Iaf. Hur tusan klara man av tristessen? Jag är redan rastlös. Vill inte hålla mig hemma och slappa.
Men man kan ju inte gå ut och smitta en massa andra heller, eller?

Ska man ringa till vårdcentralen och säga att man ligger i riskzonen? (Jag jobbar med ungdomar och träffar hundratals personer varje dag samt att jag har diabetes.)

Hur är det med anmälningsplikten? Gäller den bara läkare som upptäcker smittade, eller har man även som sjuk ett ansvar för att kontakta vården?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Svetsare
3 150 Inlägg
3 september 2009
Vet inte om det var Svininfluensan, men jag är väldigt sällan sjuk.  Men för ca 3 veckor sen så va jag fett förkyld, hade ont i huvet, ont i halsen, diarré och mådde helt kasst.  Varade dock bara ca 11 dagar.  Av dessa dagar så jobbade jag ca 4 dagar, gick hem då jag fick näsblod medans jag polerade en bil   hmm  (har typ aldrig haft näsblod) och sen bara väntade jag ut sjukan hemma i sängen.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

1 657 Inlägg
3 september 2009
En granne till mig var på semester på Cypern och kom hem med svininfluensan . Det slutade med att hon fick ligga i karantän till det var över! . M.a.o ring doktorn. Ett antal personer som har varit svaga, alternativt haft väldigt dåligt immunförsvar har dött av detta.

//David

1 534 Inlägg
3 september 2009
Jag har liknande symptom jag med, men det börjar gå över nu
det började i lördags/söndags.
Läste nånstans att de ända man ska göra är och stanna hemma och ta det lungt eftersom det fortfarande inte finns nåt botemedel för skiten

www.klockren.nu
476 Inlägg
3 september 2009
Stanna hemma och vänta ut skiten, kontakta inte sjukvården förrens du känner att de börjar bli tungt att andas.
Låg själv hemma för ett tag sen med feber,hosta halsont,muskelvärk m.m
Har en polare som hade exakt samma som mig bara att efter ett tag fick han svårt att andas, men inte ens då hade han fått svininfluensa enligt läkarna utan bara några av symtomen..
kanske inte sådär jätte klokt att springa runt bland folk dock smile

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

Studerande
727 Inlägg
3 september 2009
Har inte drappat, men jag känner lite förskyld sen igår så jag hoppas verkligen inte att det är svininflusensan...

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)

1 723 Inlägg
3 september 2009
Munkis skrev:
Ett antal personer som har varit svaga, alternativt haft väldigt dåligt immunförsvar har dött av detta.

//David

De dör å andra sidan av vilken influensa som helst.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
3 september 2009
Svininfluensa hit och svininfluensa dit, det är väldigt förstorat utav media hela grejen...

Dem snackade om att det är 1 på tusen som "riskerar" att dö, och bara för att man "riskerar att dö" så betyder det inte att man kommer att dö... så det finns igen anledning att vara orolig.

Detta snackade dem i en intervju med en australiensare på TV igår(?) och han menade på att det är främst sjuka och äldre personer med nedsatt immunförsvar som drabbas... vi andra får en vanlig influensa... men det finns ju alltid en liten risk, man kan ju vara den dära 1 på 1000 som ligger i riskzonen...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Defloratör.
641 Inlägg
3 september 2009
Iam2fast4U skrev:
Jag har liknande symptom jag med, men det börjar gå över nu
det började i lördags/söndags.
Läste nånstans att de ända man ska göra är och stanna hemma och ta det lungt eftersom det fortfarande inte finns nåt botemedel för skiten

Nä men om dina lungor kolapsar kan det vara en god ide att hamna under läkarvård tongue

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

1 827 Inlägg
3 september 2009
AcesHigh666 skrev:
Svininfluensa hit och svininfluensa dit, det är väldigt förstorat utav media hela grejen...

Dem snackade om att det är 1 på tusen som "riskerar" att dö, och bara för att man "riskerar att dö" så betyder det inte att man kommer att dö... så det finns igen anledning att vara orolig.

Detta snackade dem i en intervju med en australiensare på TV igår(?) och han menade på att det är främst sjuka och äldre personer med nedsatt immunförsvar som drabbas... vi andra får en vanlig influensa... men det finns ju alltid en liten risk, man kan ju vara den dära 1 på 1000 som ligger i riskzonen...

"får en vanlig influensa" Det ÄR en vanlig influensa. smile Folk med kass immunförsvar dör av en vanlig influensa också, men det är ju inte lika roligt att skriva om i media. wink

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
3 september 2009
Eisenhut skrev:
AcesHigh666 skrev:

"får en vanlig influensa" Det ÄR en vanlig influensa. smile Folk med kass immunförsvar dör av en vanlig influensa också, men det är ju inte lika roligt att skriva om i media. wink

Något är det ju som skiljer den från en "vanlig" influensa, jag vet att folk med kasst immunförsvar dör lite titt som tätt, men det är ju något som skiljer denna influensan mot vanlig, frågar mig dock inte vad... men det är ju som du säger, det är bara en influensa(dock lite värre kanske?) och jag förstår inte riktigt vad media gör sån jättegrej utav.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
3 september 2009
Börjar nästan bli rädd att man har det. Kan knappt stå på benen. Idag är de dock lite bättre. 
Tristessen? Jadu, jag ska iaf till garaget och försöka göra något vettigt på projektet.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

blacken
3 september 2009
AcesHigh666 skrev:

Åja, helt ofarlig är den inte Spanska sjukan var också ett Typ A (H1N1) virus, och det mulade ca: 50 till 100 miljoner av. och den hade ett mindre utbrott kring 1914 som inte ansågs vara "något" av läkare och forskare, men sedan så muterade det till sin dödliga form vid krigsslutet 1918..
Senast redigerat av blacken (3 september 2009)

huh?
10 427 Inlägg
Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
3 september 2009
jag fick fan röv influesnan av cola zero drick 4 st snabbt o sen ät vaniljglass med blåbärssylt fan haft magknip o skitit vattenpölar o diarrevattenfall i 4 dagar nu, men ja det börjar iaf gå över men akta er för denna dödliga kombination.

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

2 271 Inlägg
3 september 2009
SatansWrath skrev:
jag fick fan röv influesnan av cola zero drick 4 st snabbt o sen ät vaniljglass med blåbärssylt fan haft magknip o skitit vattenpölar o diarrevattenfall i 4 dagar nu, men ja det börjar iaf gå över men akta er för denna dödliga kombination.

Hahahaha!lol tack för tipset!

7 281 Inlägg
3 september 2009
AcesHigh666 skrev:
Eisenhut skrev:
AcesHigh666 skrev:

Något är det ju som skiljer den från en "vanlig" influensa, jag vet att folk med kasst immunförsvar dör lite titt som tätt, men det är ju något som skiljer denna influensan mot vanlig, frågar mig dock inte vad... men det är ju som du säger, det är bara en influensa(dock lite värre kanske?) och jag förstår inte riktigt vad media gör sån jättegrej utav.

Ja det är väl en annan, ny, bakterie som kroppen inte har träffat på förut därav blir så många smittade så snabbt.
Ja man kan dö, det är en influensa! Men hur stor är den risken?....

Men men, blir jag stoppad av polisen ska jag hosta och greja så kanske dom släpper mig eftersom dom är rädda att få något big_smile

Random
480 Inlägg
3 september 2009
Snuva och ont i halsen bara. Flera i min närhet tror att dom har det. dom hade muskelvärk, feber, snuva, huvudvärk osv.

Har satt mig själv i karantän tills snuvan är borta. ska inte bli mer sjuk tongue

Edit: ifall jag får fler symtomer så kommer jag såklart kontakta sjukvården.
Senast redigerat av Fimp3n (3 september 2009)

3 059 Inlägg
3 september 2009
Munkis skrev:
Ett antal personer som har varit svaga, alternativt haft väldigt dåligt immunförsvar har dött av detta. //David

I sverige är det "bara" 2 änsålänge som bevisligen dött av influensan.. Och det har visat sig att dessa haft någon annan defekt sedan tidigare.. t.ex. dålig lever eller nån annan sjukdom.

Det är säkerligen många fler som redan haft influensan än som framkommit, du kan ju ha de utan att bli dödsjuk och märka av den. Alla som blir förkylda idag börjar ju bli rädda att dom har influensan.
Lite mycket hysteri om det hela.

Muskelvärk i axlar, skuldror och nacke har jag också och har haft i ett par veckor.. ont i halsen och en näsa som börjat snuva för ett par dagar sen.. huvudvärk som kommer o går.. men inte tusan skriker man svininfluensa för det.. det är ju samma symptom som vid en vanlig förkylning/influensa.
Enda som får mig att vara hemma från t.ex. arbete är feber.

Det är BARA 2 länder som beställt vaccin till ALLA sina invånare.. det är Norge och så är det Sverige.
Är det så jädra onstigt att folk blir sjuka bara nån släpper en fis.. dom pumpar ju ut medicin till alla som har lite ont nånstans.. vi har ju förtusan inget imunförsvar kvar i detta landet. Vi hinner ju inte utveckla något.
Senast redigerat av Smajly (3 september 2009)

Gréve
497 Inlägg
3 september 2009
äh.. allt snack om grispesten är lite överdrivet anser jag... för om de hade varit så otroligt farligt hade de garanterat hänt lite mera än lite allmän info och handsprit i varje hörn. tongue

Sök