Bytte handbromsbackar häromdagen, handbromsen tar väldigt dåligt så tänkte att det kan vara dom, fel hade jag, funkade heller inte att spänna handbromsen..
På bakkanten mellan handbromsbackarna så sitter det en typ av skruvanordning. Den är den man SKA spänna handbromsen med. Släpp lös båda vajrarna inneifrån coupen och sen justera dem där ute sen. Där är ett hål på skivans centrum, där kan du med hjälp av en plattmejsel spänna ut handbromsbackarna så att dem ligger NÄSTAN på. Sen justera du innifrån, du ska ha så att den börjar ta senast vid första "hacket". Vid hack 3 ska den ligga rätt hårt emot så den inte rullar så jävligt.
Hoppas jag uttryckte mig så du förstår. Tycker du ska ha någon grå, grafit grå / gun metall på fälgarna. Kanske blå kant?
Ha d
Tack för tipset! Ska kolla på detta när jag får upp bilen på liften igen
Funderar på grå men jag vet inte hur det blir med kanten, har massa ideer så får se vad jag väljer!
Hallöja, Det var ju ett tag sedan update så tänkte det var lika bra med en liten en före födelsedagen och allting. Fick min present lite förtidigt idag av quuz__91 för vi orkade inte vänta tills på lördag. Lite bilder på speglarna! Tack så mycket familjen Tynelius.
Det var lite trixigt att få dit speglarna, fick fixa nya skruv för att dom man fick med inte passade, fick borra upp hålen i fästet och rostskydda dom och slipa ner skruvfästena för att dom var för långa, men tillslut gick det