2894
Sök

Någon som har koll??

18 Inlägg
4 september 2009
Trådstartare
Tjaa på er! Tänkte kolla om ni har koll vad som gäller med olika löneavtal inom handelsbranshen. Har jobbat som butiksarbetare för samma företag i 4 sommrar i rad. Så i sommar när jag blev 18år så tänkte jag att nu kmr jag ha ut 100kr i tim enligt handels avtal. Men döm av min förvåning när jag jobbar för 82kr/timme?!?!yikes Enligt min boss så är allt rätt enligt det så kallade tjänstemanna avtalet, men är det meningen att jag ska jobba för så lite pengar efter så många års jobbande på samma företaget?
Nu när jag har jobbat som 19åring så har jag fått jobba för 82kr/tim igen....Från året innan då jag var 17 så har lönen gått upp från 78kr/tim till 82kr/tim, inte en så bra ökning.....

Rätt eller fel?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
4 september 2009
Ring facket (handels?) och hör med dom. Är du inte med i facket gör det inget, du kan ringa och fråga ändå, men räkna med att de försöker värva dig smile När det gäller "sommarjobb" så spelar nog åldern inte så stor roll på din lön, inte heller att du jobbat flera somrar tidigare, men som sagt. Ring facket.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök