4578
Sök

Marknadsundersökning angående plexiglas med dioder

1 150 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
Tjennatjenna.
Till en början vill jag tacka för alla tipsen jag fick i förra tråden angående mina grubbel om UF i skolan. Jag hade svårt att bestämma mig vad jag skulle göra, men nu har jag kommit fram till att det jag och en kille till ska göra är att fräsa i plexiglas och sedan sätta en diod, vilket gör att texten, eller vad de nu är, lyser upp i diodens färg.

Det jag är mest sugen på att fräsa är kanske bilmärken, alltså typ emblemen, fast i plexiglas då. Är de någon som tror att detta är attraktivt något? Tänkte jag ska försöka få nån humm ifall det kan vara nåt innan man går lös för mycket. Och det finns inga gränser för vad som kan fräsas, i stort sätt vad som helst.

S_Henjer

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..

1 634 Inlägg
6 september 2009
Jag fräste in DLS logotyp i plexiglas och belyste med diod-ljus. Snyggt, men blir repigt fort som fan och riktigt glas är mycket billigare i inköp samt repar inte. Vet dock inte vad det kostar att fräsa eller blästra i. Men det är nog ganska dött med plexi mycket pga priset och att det repar. Sen har jag inte förstått om du ville göra det för eget bruk eller tjäna pengar på det?

Numera Saab 9-5 Aero -00

DFFL
9 020 Inlägg
6 september 2009
Väldigt flottigt och finns garanterat ingen annan marknad än raggare och småbarer som inte kan få tag på sådant gratis av leverantörerna.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sök