3153
Sök

Vad kan jag rengöra topplocket och blockytan med?

1 364 Inlägg
8 september 2009
Trådstartare
Tjenna
Undrar ifall någon har något bra tips på vad jag kan göra för att få toppen och blockytan riktigt ren och fin?
Snart dags att montera smile

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
8 september 2009
Jag köpte stålborstar som man monterar på vinkelslipen på biltema å körde mitt block med, lite svårt att komma å i trånga utrymmen med dom bara annars funka dom perfekt!
Skulle dock inte rekomendera att köra på aluminium med dom, provade lite på min ventilkåpa å d tog med sig lite material!!

Volvo turbo trimmare
195 Inlägg
8 september 2009
planfräs toppen o blocket? typ 0.10..

1 364 Inlägg
N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
8 september 2009
Brukar köra med stålborste, brytblad och packningsskrapa, gör det nån gång i månaden i vart fall och funkar utmärkt
Senast redigerat av TenZer (8 september 2009)

Rock'n Roll

1 364 Inlägg
8 september 2009
Trådstartare
TenZer skrev:
Brukar köra med stålborste, brytblad och packningsskrapa, gör det nån gång i månaden i vart fall och funkar utmärkt

Okey men nu menar jag den ytan som toppackningen ligger på tongue

2 021 Inlägg
8 september 2009
Beangt skrev:
TenZer skrev:

högvarvig borrmaskin med ett "negerkrull" big_smile

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
8 september 2009
Har du haft isär motorn hade jag planat toppen för säkerhetsskull. Blocket hade jag tagit "negerkrull" eller fin smärgelduk.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
8 september 2009
Beangt skrev:
TenZer skrev:

Ja? Vad trodde du jag menade? Kylkanalerna brukar jag rensa med en passande borr, brytblad eller vad som man nu har till hands och passar, använd fantasin tongue

Rock'n Roll

1 364 Inlägg
8 september 2009
Trådstartare
TenZer skrev:
Beangt skrev:
TenZer skrev:

Ja? Vad trodde du jag menade? Kylkanalerna brukar jag rensa med en passande borr, brytblad eller vad som man nu har till hands och passar, använd fantasin tongue

Ja det fixar sig nog ^^
Men menar du att du plockar bort topplocket en gång imånaden menar du?roll

Inte för att jag är en expert men är det inte lite väl att skrapa med en stålborste?
Inget illa menat bara nyfiken:P

Försöker iaf
12 819 Inlägg
8 september 2009
Beangt skrev:
Tjenna
Undrar ifall någon har något bra tips på vad jag kan göra för att få toppen och blockytan riktigt ren och fin?
Snart dags att montera smile

Har alltid kört med brytblad, sen smärjelduk för hand. Även kolvtopparna. Inga problem.
Att köra med maskin med diverse borstslipar skulle jag inte rekomendera. Glöm inte att slipa bort alla renster av gamla packningen, annars kan den nya packningen knäckas.

Se till att inte få in massa skit i gängorna till bultarna, kylkanalerna osv. Blås rent med kompressor.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (8 september 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök