Jag har xenon i helljusen på S4an(liknande strålkastare som din) och jag är helnöjd! Det lyser som det är mitt på dan när man tänder upp.
där nere funkar de nog. men här uppe är de massa renar o annat ohyra vid vägkanterna man kan köra miltals utan gatubelysning så jag skulle ha monterat xenonkonverterade knickare eller nått.
Det blir mörkt "här nere" också, dessutom massa rådjur och älgar som kliver runt här ute, inte allt söder om örebro är civilisation vettu
här har vi oftast snödrivor efter vägarna på vintern så bäst skulle va o få upp lyserna på taket
Köp NBB xenon extra ljus!!! lyser riktigt bra! i test pratade dom om lamporna och kallade dom för "svetslågan". och det stämmer när man ska justera in dom titta INTE i dom!
Jag har 3st det är 35watt xenon styck. och du har ju donen i motor utrymmet så om dom ska stjäla lamporna så kan dom inte använda dom donen är det dyra...
om du väljer det så är ett tips om du ska ha 3st så blir det en hög start ström måste ha 25A säkring!
Räcker väldigt långt med xenonkonverterade helljus.
Tyckte jag hade hyffsade helljus men konverterade igår till 50W xenon och kan då säga direkt att det är bra mycket bättre ljus än i pappas firmabil som har originalhelljus + 2st Big Knick 100Wattare.
Enorm spridning. Verkligen imponerad att det lyser ut så bra i sidled.
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Tack för alla svaren, ska göra ett försök i att lägga xenon i bilens orginala helljus (man måste ju testa sig fram) har 3st big knickare liggandes i garaget ifall de skulle skita sig! men då är de ju det, ids någon länka vilket xenon man ska ha i helljuset? finns ju en hel drös med xenon på dagens marknad
Tack för alla svaren, ska göra ett försök i att lägga xenon i bilens orginala helljus (man måste ju testa sig fram) har 3st big knickare liggandes i garaget ifall de skulle skita sig! men då är de ju det, ids någon länka vilket xenon man ska ha i helljuset? finns ju en hel drös med xenon på dagens marknad
Jag hade Beställt på vvme.com men om jag inte minns fel har nya audi även H4 lampor. vilket gör det mkt mkt svårare direkt.
Du har H1 i både hel och halvljus på din bil, så jag rekommenderar att du köper av www.xenonkungen.com och tar 4300k H1 standard i dina halvljus och 50W i dina helljus. Då blir det ett jävla drag.
Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Du har H1 i både hel och halvljus på din bil, så jag rekommenderar att du köper av www.xenonkungen.com och tar 4300k H1 standard i dina halvljus och 50W i dina helljus. Då blir det ett jävla drag.
Vill helst slippa lägga xenon i halvljusen, eller måste jag lägga xenon i halv för att kunna ha i helljusen??? kan man inte bara lägga de här i orginala helljusen http://www.xenonkungen.com/se/art/power … -9-32v.php ??
Tack för alla svaren, ska göra ett försök i att lägga xenon i bilens orginala helljus (man måste ju testa sig fram) har 3st big knickare liggandes i garaget ifall de skulle skita sig! men då är de ju det, ids någon länka vilket xenon man ska ha i helljuset? finns ju en hel drös med xenon på dagens marknad
Skulle vara intressant att prova xenonkungens 70W xenon i knickarna De blir visst lite varmare än 55W halogen men i extralysen ska det inte bli problem, ändå svalare än 100w halogen.
Med 3st sådana utöver bilens originalljus så lär du bli mörkrädd på dagen sen
Satsar du på att xenonkonvertera helljuset först så ta 50W. Verkar vara värt de kronorna det kostar och som sagts tidigare så kanske de orkar smälta isen i busväder. 35W xenon kommer nog inte klara det lika bra. 4000-5000K blir Kanon.
Xenonkungen och vparts har jag beställt flera gånger ifrån, både till mig själv och för andras räkning och de har generösa garantier och kan sina saker. Snabbt och enkelt. Inte billigaste på marknaden men har prisvärda och rejäla grejor.
Det ang uppstartstiden går att lösa med ett relä som lägger kvar halvljuset 2-3 sek då man inte åker i mörker en kort stund. Bara ballasterna är uppvärmda så kommer lyset direkt. Även om det varit avbländat en minut. Inget problem med andra ord.
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Blir 50w 6000k bra i hellljus? hittade det på en sida för 990:- eller måste de vara 5000k för att de ska lysa bra? tänkte lägga isåfall 4300k 35w i halvljus och 6000k 50w i helljus
Jag vill som alltid slå ett slag för xenon. Men det ÄR olagligt att eftermontera i halvljus utan automatisk nivåreglering OCH högtrycksspolning. Detta på grund av att dom inte blir särskilt varma så dom smälter inte snö och is däruppe i norr. Jag har iofs bara 35W i mina helljus men glaset blir inte ett dugg varmt även om bilen står still och lamporna varit igång ett bra tag.. Som jag förstår är detta dock inget som gäller helljuset eller extraljus.
Men annars så är väl typ 50W 4300K det man ska välja för bästa möjliga ljus. Men jag kör på 6000 i mina helljus och tycker det lyser alldeles utmärkt..
Att eftermonterad xenon i hallvjuset är olagligt vet jag, därför tvekar jag på att lägga i halvljusen men vill helst lägga det för att få så bra ljus som möjligt utan att behöva förstöra fronten med massa extraljus!
Förstår dej precis..dom enda snygga extraljusen jag sett var här på garaget. Nån kille med lexus tror jag som hade dom innanför gallret i grillen Men du kan ju börja med att byta helljusen i bilen. Räcker inte det så släng på några mindre extraljus med xenon. Problemet med xenon är att dom tar några sekunder på sej att tändas ordentligt så om du har halvljus som stängs av när helljuset tänds så kommer det bli kolsvart varje gång du byter mellan hel och halvljus om du har xenon på båda..