Mordförsök vid Street racing GBG.

Princezz Avstängd
20 september 2009 · 153 Inlägg

Bjork skrev:

Mogel skrev:

Bjork skrev:
Till T: HEMSKT! Vi har pratat om att åka ner till Gbg på träffar m.m. men det här avskräcker
ju många, iaf mig hmm Hoppas dom skadade repar sig snabbt och att gärningsmännen åker dit!

Mvh

Det har ju aldrig hänt något innan så...   Brott finns ju överallt eller ni kanske inte går ut ur huset/lägenheten?

Neä, kanske var planerat, vad vet jag? Brott finns överallt ja men när det börjar förekomma på bilträffar, vad fan är det med folk då egentligen?

Aja, jag kommer börja dyka ner mot Götet till nästa säsong på era träffar, verkar vara där nere och skulle vara kul att testa nytt smile något att rekommendera?

Ja om du vill ha roligt så är det till GSR.s tillställningar du ska komma på..!! big_smile

¤SANDRA¤
GSR- Göteborgs streetracing CREW
Princezz Avstängd
20 september 2009 · 153 Inlägg
¤SANDRA¤
GSR- Göteborgs streetracing CREW
blacken
20 september 2009 ·

guilty_ skrev:
Det här är helt jävla förjävligt... Hoppas att allt går bra med dom skadade.

Det uppenbara svaret som dom flesta verkar ha är att ge dom ordentligt med stryk/ta dö på dom...
Men som nån skrev, om dom torskar ett par år och ska hämnas när dom kommer ut/eller att deras polare gör det. Det är ju precis samma sak som kan hända om ni blåser skallen av dom...Att deras gäng går på personen som gjort det. Samma risk oavsett vad ni gör med idioterna...

Finns egentligen ingen lösning på det här, oftast så slutar ju sånna här människor inte med att bete sig som dom ej bör även om dom får straff/stryk. Så vad gör man då? Inför dödsstraff igen och hoppas på det bästa? Kan ju alltid hoppas...

Jodå det finns en "lösning" på "problemet", men två hinder är det med det hela. Dels det är olagligt så det skvätter om det, och dels är folk i gemene man beredda att ta den "prislappen" som det är på den "varan"?. För det kommer att kosta, rejält!.

Så man får nog finna sig i att dylika situationer dyker upp mer och mer frekvent i framtiden. Eller som dom säger i landet på andra sidan pölen "Suck it up, dude!"..

csfoto_se Rälspilot
20 september 2009 · 391 Inlägg

blacken skrev:

guilty_ skrev:
Det här är helt jävla förjävligt... Hoppas att allt går bra med dom skadade.

Det uppenbara svaret som dom flesta verkar ha är att ge dom ordentligt med stryk/ta dö på dom...
Men som nån skrev, om dom torskar ett par år och ska hämnas när dom kommer ut/eller att deras polare gör det. Det är ju precis samma sak som kan hända om ni blåser skallen av dom...Att deras gäng går på personen som gjort det. Samma risk oavsett vad ni gör med idioterna...

Finns egentligen ingen lösning på det här, oftast så slutar ju sånna här människor inte med att bete sig som dom ej bör även om dom får straff/stryk. Så vad gör man då? Inför dödsstraff igen och hoppas på det bästa? Kan ju alltid hoppas...

Jodå det finns en "lösning" på "problemet", men två hinder är det med det hela. Dels det är olagligt så det skvätter om det, och dels är folk i gemene man beredda att ta den "prislappen" som det är på den "varan"?. För det kommer att kosta, rejält!.

Så man får nog finna sig i att dylika situationer dyker upp mer och mer frekvent i framtiden. Eller som dom säger i landet på andra sidan pölen "Suck it up, dude!"..

Tala klarspråk istället.

Volvo S60 "Polestar" (2015)
FloorLess Fotograf
20 september 2009 · 10 Inlägg

Tråkigt att folk inte kan lära sig att veta vad som är mitt o ditt..
åka moped och försöka stjäla bildelar på ett race är kanske inte det smartaste...?

200 åskådare som ser vad dom gör !

bra att GSR var snabba att agera och ta hand om dom skadade, det visar på god säkerhet.
oavsett vart man hamnar så kan detta hända.

och tuve är 5 minuter från backa....

Senast redigerat av FloorLess (20 september 2009)

Nehe
20 september 2009 · 687 Inlägg

Madland skrev:
Håller med dig fullständigt, dessutom kan man i princip göra det med lagstödet för envarsgripande. Vi kan bruka "icke uppenbarligen oförsvarligt" mycket våld. Det inbegriper egentligen nästan vad som helst. Angående tillhyggen kan man till och med slippas beivran för brott mot vapenlagen om det kan anses som ringa nödvändigt med t.ex. en kniv eller ett slagträ i aluminium. Om man mot förmodan ändå har brukat för mycket våld kan man komma undan med den psykiska faktorn att man kände sig trängd eller skrämd. Alltsammans på grund av att stöld - även s.k. snatteri - har fängelse i straffskalan. Så, på dem bara - lemlästa! cool

Du har ju verkligen ingen aning om vad du pratar om. Använda bollträd för att stoppa ett snatteri?

suck..

IMPRAZERN Intresseklubben
20 september 2009 · 673 Inlägg

Madland skrev:

IMPRAZERN skrev:
Jag hoppas bara allt blir lugnt, man ska känna sig trygg.. Visst käftsmällar kan man ta, men har inte lust att bli skjuten eller knivhuggen..

Ursäkta mig men nu blir jag förbannad. Hur fan kan du acceptera att ta "käftsmällar"?

Ja? om det blir bråk? hellre bråk med knytnävar än med kniv och pistol bråk..

/Mvh Andreas
Seat Leon FR "Sotis" (2016)
DIIEZEL
20 september 2009 · 501 Inlägg

Många här har förståt det hela fel. Det var inte 200 personer som stod och tittade på när det hela hände . Allt hände en bit bort från racet där publiken parkerar sina bilar ingen i publiken visste om vad som hade hänt om inte den ena av dom stackars killarna som blev huggna kom springande till publiken och föll ihop där . Jag själv först och främst och säkert en massa andra i publiken hade absolut inte stått och tittat på om vi hade sett det som hänt. Sen det här är inga stora killar som håller på med sånt här det är ett gäng ouppfostrade snorungar från nån förort i hisingen ..

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.
TRYIT Teddan
20 september 2009 · 2 495 Inlägg

Innan detta mistolkas så säger jag följande , jag är inte svensk !!!!!

Men detta låter som små invandrar killar.......alltså dom som utförde dådet.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
20 september 2009 · 13 748 Inlägg

r-ted skrev:
Innan detta mistolkas så säger jag följande , jag är inte svensk !!!!!

Men detta låter som små invandrar killar.......alltså dom som utförde dådet.

trolige det eller några missbrukar typer

iof låter det inte som en pundare även om dom är korkade så inser även dom att det är dumnt att hugga någon även om dom säkert skulle dra kniv för att hålla folk på lite avstånd

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
lillrackarn
20 september 2009 · 130 Inlägg

vet någon hur skadade dom blev? var det bara lite rivmärken eller blev nått organ träffat?

DIIEZEL
20 september 2009 · 501 Inlägg

Alla fick ju hugg en av killarna  hade ett hugg som var ungefär 3cm sen hur djupt in det vet man inte .enligt tidningarna så var en av killarna allvarligt skadad

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.
lillrackarn
20 september 2009 · 130 Inlägg

DIIEZEL skrev:
Alla fick ju hugg en av killarna  hade ett hugg som var ungefär 3cm sen hur djupt in det vet man inte .enligt tidningarna så var en av killarna allvarligt skadad

okej okej, tidningarna är väl inte direkt att lita på. speciellt inte när det är nån under bonniers styre

Cambrant
20 september 2009 ·

Ingen skada är allvarligt så länge kuken fungerar tongue

Rand
20 september 2009 · 1 024 Inlägg

nästan Fast & Furious... bråk med knivar vapen.. ojoj

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
turbo5a Avstängd
20 september 2009 · 424 Inlägg

Ja. Tjuv jävlar. Avrätta asen..

team Svineri. Volvos under construction.
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
20 september 2009 · 4 418 Inlägg

turbo5a skrev:
Ja. Tjuv jävlar. Avrätta asen..

Nu var det väl tjuvarna som hade en kökskniv och gick lös på folk med? Det var ju inte tjuvarna som blev skadade...

csfoto_se Rälspilot
20 september 2009 · 391 Inlägg

IMPRAZERN skrev:

Madland skrev:

IMPRAZERN skrev:
Jag hoppas bara allt blir lugnt, man ska känna sig trygg.. Visst käftsmällar kan man ta, men har inte lust att bli skjuten eller knivhuggen..

Ursäkta mig men nu blir jag förbannad. Hur fan kan du acceptera att ta "käftsmällar"?

Ja? om det blir bråk? hellre bråk med knytnävar än med kniv och pistol bråk..

Då håller jag med dig. Efter att ha läst ditt inlägg tyckte jag att det verkade som att du tyckte att det var okej om någon sopade till dig i nyllet. My bad. cool

Volvo S60 "Polestar" (2015)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
20 september 2009 · 3 404 Inlägg

Nehe skrev:

Madland skrev:
Håller med dig fullständigt, dessutom kan man i princip göra det med lagstödet för envarsgripande. Vi kan bruka "icke uppenbarligen oförsvarligt" mycket våld. Det inbegriper egentligen nästan vad som helst. Angående tillhyggen kan man till och med slippas beivran för brott mot vapenlagen om det kan anses som ringa nödvändigt med t.ex. en kniv eller ett slagträ i aluminium. Om man mot förmodan ändå har brukat för mycket våld kan man komma undan med den psykiska faktorn att man kände sig trängd eller skrämd. Alltsammans på grund av att stöld - även s.k. snatteri - har fängelse i straffskalan. Så, på dem bara - lemlästa! cool

Du har ju verkligen ingen aning om vad du pratar om. Använda bollträd för att stoppa ett snatteri?

suck..

Snatteri? Stöld, skadegörelse, brott mot knivlagen vilket dessutom resulterade till mordförsök....

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Princezz Avstängd
20 september 2009 · 153 Inlägg

lillrackarn skrev:
vet någon hur skadade dom blev? var det bara lite rivmärken eller blev nått organ träffat?

Som jag har förstått det så har 2 av killarna fått åka hem, och den 3.dje killen har i natt blivit opererad kniven hade träffat några delar i kroppen. Kom dock inte ihåg vilka organ det var därför så vill jag inte "gissa" mig till något heller så det blir fel.

Mvh Sandra GSR

¤SANDRA¤
GSR- Göteborgs streetracing CREW
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang