2174
Sök

TEAM INSANE RACING`s Corvette C5 Projekt tråd

189 Inlägg
12 januari 2010
#41
Fy fan! En av sveriges råaste prestanda bilar! Blåste om mej på rudskogen 2008 när ja hade fullt spett med m5an! Trodde ja gjorde ner mej alltså så enormt gött ljud å drag i denna! Å sämre lär de inte bli=)
Kör hårt!!

Helrenovering och turbomatning i min e30 M50: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 16&p=1

52 Inlägg
12 januari 2010
Trådstartare
#42
m0s skrev:
Det där med att bygga egna ljuddämpare är ju rätt roligt.
Det svåra är inte att göra den, utan att få det bra med resonanskammaren och "studset" tillbaka in i stora kammaren så att det dödar ljudet.
http://auto.howstuffworks.com/muffler3.htm

Sant fast denna blir ju mer som en flamdämpare och kommer förhoppningsvis dämpa tillräckligt.


52 Inlägg
12 januari 2010
Trådstartare
#43
Evo-Offer skrev:
har du någon större bild på insuget?smile

Nej med så här ser det ut bredvid ett orginal.
http://www.cpgnation.com/filehost/files/2/Feature%20Articles/IMG_2202%20%232.jpg


52 Inlägg
12 januari 2010
Trådstartare
#44
Nicke-A skrev:
Fy fan! En av sveriges råaste prestanda bilar! Blåste om mej på rudskogen 2008 när ja hade fullt spett med m5an! Trodde ja gjorde ner mej alltså så enormt gött ljud å drag i denna! Å sämre lär de inte bli=)
Kör hårt!!

Tackar!! hehe har fått höra just det fler gånger när jag kört om folk på banan. Men tyvärr måste den låte "lite" mindre men den ska gå fortare.


189 Inlägg
13 januari 2010
#45
ja de är ju lite synd för den låter som den borde...som ett monster! Men mer prestanda tackar man aldrig nej till, är ju värsta drogen som finns.....

Helrenovering och turbomatning i min e30 M50: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 16&p=1

1 043 Inlägg
13 januari 2010
#46
Är jag den enda som får detta meddelande?

Användarnamn och lösenord efterfrågas av http://upload.teaminsaneracing.com. Platsen meddelar: ”Restricted Area”


mvh


utbildad klant
2 197 Inlägg
13 januari 2010
#47
Ne jag fick det åxå XD

Mvh O.Frankeståhl

Green Street Elite
676 Inlägg
13 januari 2010
#48
Me 2...
kan inte ens se bilderna på s1 och 2 sad
On topic
Jävlar va nice bil!
du har varit o norrtälje o surrat med den i sommras va?
i sammband med streetracingen på görla?
isåfall har jag sett den o jääävlar va gött den låter!
Mvh Andreas


52 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
#49
axza skrev:
Är jag den enda som får detta meddelande?

Användarnamn och lösenord efterfrågas av http://upload.teaminsaneracing.com. Platsen meddelar: ”Restricted Area”


mvh

Det beror på ett problem där TIR lägger upp våra bilder. Ska lösas under dagen


52 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
#50
paradyne skrev:
Me 2...
kan inte ens se bilderna på s1 och 2 sad
On topic
Jävlar va nice bil!
du har varit o norrtälje o surrat med den i sommras va?
i sammband med streetracingen på görla?
isåfall har jag sett den o jääävlar va gött den låter!
Mvh Andreas

Ja vi va där en gång på görla. Tackar!


1 043 Inlägg
15 januari 2010
#51
Mr_Insane skrev:
axza skrev:
Är jag den enda som får detta meddelande?

Användarnamn och lösenord efterfrågas av http://upload.teaminsaneracing.com. Platsen meddelar: ”Restricted Area”


mvh

Det beror på ett problem där TIR lägger upp våra bilder. Ska lösas under dagen

Funkar fint nu! smile

sjukt nice bil, ska bli kul att se på rudskogen i sommar igen smile


52 Inlägg
20 januari 2010
Trådstartare
#52
Så nu är ljuddämparen snart klar:)
Tack till Erik ( Eriksson360 här på Garaget)som fixade 3tums rör färdigt stansade med hål så jag slapp borra det andra.
Fick hem dämpar ull från Ray och den kliade som fan haha.
Ska svetsa ihop den helt idag och snygga till den. Utgående rör bitarna får hylsor över sig som sen 3tums avgassystemet passar fint i.

http://upload.teaminsaneracing.com/pics/02208.jpg

http://upload.teaminsaneracing.com/pics/02209.jpg

http://upload.teaminsaneracing.com/pics/02210.jpg

http://upload.teaminsaneracing.com/pics/02211.jpg
Här hänger hon och slapper inför årets äventyr hehe..


1 043 Inlägg
21 januari 2010
#53
Ser bra ut! smile gärna fler bilder..


52 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
#54
Dämparen ser ut som en dämpare nu och håller på att passa in med headersen under bilen.
Notera hur tight det är i tunneln hehe.

http://upload.teaminsaneracing.com/pics/02212.jpg

http://upload.teaminsaneracing.com/pics/02213.jpg


mästarenen o_O
92 Inlägg
23 januari 2010
#55
tight fit smile

2 164 Inlägg
23 januari 2010
#56
hela din bil är otroligt mycket svenskt byggd!! det vill säga, LAGOM (det ordet finns tydligen bara på svenska) varken för extrem med massa skit, och inte för lite.. bara helt jäkla lagom!! big_smile

"Life´s too short to drive a boring car"

Galen
849 Inlägg
25 januari 2010
#57
Så sjukt fin bil, gillar nya färgen skarpt!

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202

52 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
#58
Frippe08 skrev:
Så sjukt fin bil, gillar nya färgen skarpt!

Tackar!


52 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
#59
dadde skrev:
hela din bil är otroligt mycket svenskt byggd!! det vill säga, LAGOM (det ordet finns tydligen bara på svenska) varken för extrem med massa skit, och inte för lite.. bara helt jäkla lagom!! big_smile

Tackar, men "Lagom" är första gången jag hör om bilen hehe


52 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
#60
Så nu är min "nya" diff på Gsmile Den är i USA och kommer förhoppningsvis hem snart.
Detta är bästa diff DTE tillverkar ut till kund.
Så det ska bli fint att testa den i sommar. Ändrar då med utväxling till 3:73 istället för 3:42 jag haft.
Blir lite snabbare på strippen.

http://www.dynotech-eng.com/images/dte_c5_diff.jpg

Spec på diffen:
DTE Stage 5 Super Duty/Racing
*Standard HP upgrade package
*DTE engineered/manufactured 4340m "300M" hardened steel output shaft- left/driver side
*DTE engineered/manufactured 4340m "300M" hardened steel 3-piece output shaft- right/passenger side
*DTE engineered, improved clutch oiling upgrade
*DTE engineered/manufactured heavy duty clutch pack/ pre-load spring set- 34% stronger posi-traction clamping load per side
*DTE engineered/manufactured 6061-T6 billet aluminum heavy duty pinion shaft support
*DTE engineered/manufactured differential oil cooler line bung and Aeroquip fitting engineered into main case
*Differential oil temperature probe port integrated into main case oil sump
*Micro-polished gear set
*Micro-polished internal components (everything)
*Cryogenically treated internal, external and case components (everything)
*Safety wired internal fasteners
*DTE engineered/manufactured heavy duty 6061-T6 billet aluminum right side cover
Assembled with tighter tolerances for extreme duty racing use
*DTE engineered to accept the LG Motorsports Differential Cooler Kit as a bolt-on later, if chosen
*Built using only NEW Getrag 3-rib, 3-series, third-design 2004 cases for maximum strength
*Outright Purchase Only (no core required): $4699**



Sök