Volvo 940 ltt, problem med laddtyck!

snowrider89 Små kåt i mercedes ! ^^,
26 september 2009 · 71 Inlägg

har sökt på många trådar om 940 turbo osv osv,men inget funnit än..
Problemet är då att jag har ett jätte lågt laddtryck,kopplade in en laddtrycksmätare för skojs skull och det visade sej att laddtrycket låg på endast 0,1 bar? så med andra ord så har jag nästan inget laddtryck alls sad någon som kanske kan veta felet? bilen är helt orginal,ingen dump,inget stort avgas,och inte ens ett öppet sportluftfilter.. vad ska laddtrycket ligga på orginal? är inte så hajj på turbo bilar tongue

Varför heter det "kofångare" när de lika gärna kunnat heta "getfångare" elr "renfångare" ? :P
Mercedes w124 "Ny projektet" (1993)
Mack Forum- och sitemoderator
26 september 2009 · 26 183 Inlägg

...nu är jag ingen expert på ämnet, men brukar inte laddtrycket bli dåligt om laddtrycksarmen - dvs den man skruvar in eller ut för att ordna med laddtrycket - lossnar? Har du kollat runt att inget sitter löst nånstans?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
snowrider89 Små kåt i mercedes ! ^^,
26 september 2009 · 71 Inlägg

nä inte det,ska göra det strax (: någon annan som har förslag om vad det kan vara?

Varför heter det "kofångare" när de lika gärna kunnat heta "getfångare" elr "renfångare" ? :P
Mercedes w124 "Ny projektet" (1993)
Busgrabb Rejsa ?
26 september 2009 · 2 959 Inlägg

Sliten turbo, sliten tryckklocka, hål i någon tryckslang eller intercooler mm.

Senast redigerat av Busgrabb (26 september 2009)

Autotech
BMW 335D (2008)
BrajjAxx 040 RedLine
26 september 2009 · 1 219 Inlägg

Bilen orginal laddar bara 0,2 eller 0,3 bar nått.

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR
Volvo 940 Turbo "040 RedLine" (1996)
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
26 september 2009 · 2 252 Inlägg

ltt har jag för mig laddar 0.25 original, ltt har turbo endast för att få shysst vrid från låga varv och lägre förbrukning än t.ex b230f osv

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
snowrider89 Små kåt i mercedes ! ^^,
26 september 2009 · 71 Inlägg

hmm okej,jo men tycker ändå att 0,1 bar var väldigt lite.. känns som att köra en vanlig sugis typ sad

Varför heter det "kofångare" när de lika gärna kunnat heta "getfångare" elr "renfångare" ? :P
Mercedes w124 "Ny projektet" (1993)
Mack Forum- och sitemoderator
26 september 2009 · 26 183 Inlägg
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
LoudPipes
26 september 2009 · 58 Inlägg

den ska ladda 0.35 orginal.

Vem fan behöver T5 när det finns V8?
ozcarzzon
26 september 2009 · 147 Inlägg

AirOne skrev:
...nu är jag ingen expert på ämnet, men brukar inte laddtrycket bli dåligt om laddtrycksarmen - dvs den man skruvar in eller ut för att ordna med laddtrycket - lossnar? Har du kollat runt att inget sitter löst nånstans?

Isåfall borde väl laddtrycket skena? det blir ju samma sak som att rycka slangen till tryckklockan

Det viktigaste är inte att vinna, utan att straffa den som förlorar!
snowrider89 Små kåt i mercedes ! ^^,
26 september 2009 · 71 Inlägg

PROBLEMET LÖST! big_smile

Staget mellan tryckklockan och turbon hade lossnat!
Prövade hekta dit staget och starta bilen, den laddade 0,5 bar! tongue problemet löst smile tack allihopa

Varför heter det "kofångare" när de lika gärna kunnat heta "getfångare" elr "renfångare" ? :P
Mercedes w124 "Ny projektet" (1993)
Mack Forum- och sitemoderator
26 september 2009 · 26 183 Inlägg

ozcarzzon skrev:

AirOne skrev:
...nu är jag ingen expert på ämnet, men brukar inte laddtrycket bli dåligt om laddtrycksarmen - dvs den man skruvar in eller ut för att ordna med laddtrycket - lossnar? Har du kollat runt att inget sitter löst nånstans?

Isåfall borde väl laddtrycket skena? det blir ju samma sak som att rycka slangen till tryckklockan

Tydligen blir det inte samma sak, då problemet är löst..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Xuri One Man Clan
26 september 2009 · 4 287 Inlägg

ozcarzzon skrev:

AirOne skrev:
...nu är jag ingen expert på ämnet, men brukar inte laddtrycket bli dåligt om laddtrycksarmen - dvs den man skruvar in eller ut för att ordna med laddtrycket - lossnar? Har du kollat runt att inget sitter löst nånstans?

Isåfall borde väl laddtrycket skena? det blir ju samma sak som att rycka slangen till tryckklockan

om Wg klockan är bortkopplad så kommer wg ventilen vara helt öppen hela tiden pga av att avgastrycket är högre än wg ventilens tryck som är 0 när klockan är bortkopplad... å då kanske de går å koppa upp i nått hekto ladd vid typ varvstoppet....

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang