Här har vi då projektet med min Volvo 855 GLT från 1993. Bilen köptes för en väldigt liten summa pengar för att bli en simpel övningskörningsbil. Detta spårade dock ur rätt omedelbart då bilen bara vart finare och finare. Och nu... Visa mer
Var uppe idag och slipade av det sista på stötfångarna innan spackel kladdades på. Ni får ha överseende med spacklingarna. Faktiskt första gången jag blandar härdare och spackel osv! . Nog med snack såhär såg det ut idag:
Haft en påbackning tidigare i sitt liv så fick slipa ner gammalt spackel först. Markerat upp på fronten var det ska slipas. Slipa slipa slipa... Här jäklar ska den glänsa när jag fått husera klart! Spackel:)
Allt för denna gång! Glöm för tusan inte att kommentera!
är det tusch penna du använder? ett tips isf är att skippa den för om det vill sig illa så kan den lysa igenom lacken sen...å då kommer alla dina markeringar fram för färgen i penna gillar inte lack utan vill ut å då syns den genom lacken
blir nog bra tillslut, så tråkigt att slipa o spackla bara
Hoppas jag med! Jo fy inte alls kul
eplamojje skrev:
är det tusch penna du använder? ett tips isf är att skippa den för om det vill sig illa så kan den lysa igenom lacken sen...å då kommer alla dina markeringar fram för färgen i penna gillar inte lack utan vill ut å då syns den genom lacken
Jäpp. Aj då låter ju inte så bra... Dock vart det nerslipat hela vägen ner till den svarta plasten så är nog rätt liten risk att det syns igenom...
Slipade mera idag. Har varit uppe nu drygt 10 timmar och slipat. Är riktigt slut nu!
Såhär ser det iaf ut nu.
Front bortplockad. Slipa slipa slipa.... Montera fronten så det blev lite smidigare att slipa det sista. Tog av skärmarna :naughty: Lite rost. Men det är ju Volvo så det var bara på ytan, inte igenom