5370
Sök

Återskapa bilder från minneskort till kamera.

Försäljare inom Bilmultimedia
434 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
tjena!

kan man få tillbaka gamla bilder som är raderade ? bilderna jag vill åt är säkert 2.5 -3 år sen jag tog, men jag trodde jag hade bränt över dom på skiva...men hittar inte på skivan så tänkte om man kan gå tillbaka så långt i tiden o få tillbaka bilderna via minneskortet ?

Mvh

4 005 Inlägg
1 oktober 2009
hks__ skrev:
tjena!

kan man få tillbaka gamla bilder som är raderade ? bilderna jag vill åt är säkert 2.5 -3 år sen jag tog, men jag trodde jag hade bränt över dom på skiva...men hittar inte på skivan så tänkte om man kan gå tillbaka så långt i tiden o få tillbaka bilderna via minneskortet ?

Mvh

Kolla om detta program fungerar för dig

http://www.pcinspector.de/Sites/file_re … language=1

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
1 oktober 2009
Om du använt minneskortet kontinuerligt efter det att dessa bilder togs/raderades så lär dom vara borta "for good", så att säga. Och är det så att du använt någon form av formateringsverktyg för att ta bort flera/alla bilder på kortet (i kameran) så lär det också vara kört.

Men har du bara "tagit bort" dom för att sedan inte ha använt minneskortet så ska det inte vara några som helst problem. Testa programvaran som "Linuslinje" tipsade om. Jag är inte inne på sådana mjukvaror själv, så har inga direkta tips där. Utöver det så finns det firmor som pysslar med sånt här. Men där gäller ju som vanligt "smakar det så kostar det". Vet att jag funderade på att lämna in min gamla trasiga hårddisk för att få tillbaka alla filer. 1.800 kr utan garantier var det som gällde då.

434 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
hittade ett program som heter art plus digital photo recovery, som jag kör just nu tongue men tror det blir svårt o få tillbaka dom bilderna jag tog för 3 år sen tongue får testa ditt tips oxå sen smile

434 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
Hexenhammer skrev:
Om du använt minneskortet kontinuerligt efter det att dessa bilder togs/raderades så lär dom vara borta "for good", så att säga. Och är det så att du använt någon form av formateringsverktyg för att ta bort flera/alla bilder på kortet (i kameran) så lär det också vara kört.

Men har du bara "tagit bort" dom för att sedan inte ha använt minneskortet så ska det inte vara några som helst problem. Testa programvaran som "Linuslinje" tipsade om. Jag är inte inne på sådana mjukvaror själv, så har inga direkta tips där. Utöver det så finns det firmor som pysslar med sånt här. Men där gäller ju som vanligt "smakar det så kostar det". Vet att jag funderade på att lämna in min gamla trasiga hårddisk för att få tillbaka alla filer. 1.800 kr utan garantier var det som gällde då.

jo, jag tror oxå att det är rätt kört, men värt ett försök iaf smile

434 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
får bara fram bilder från 2009, så det är nog rätt kört..vilket var synd, men läste om en som hade fått tillbaka bilder från flera år tillbaka, och då inte via firma..men men, tack för tipsen smile

Mvh

4 005 Inlägg
1 oktober 2009
Digitalkamerorna brukar inte köra långformatering på minneskorten utan bara snabbformatering dvs att filerna finns kvar på minneskortet men länkarna till dessa i filsystemet är borttagna.

När man sparar en ny bild så kan de tidigare bilderna skrivas över, eller delar av de klustrar som de tidigare bilderna använder.

Oftast så brukar man kunna återställa det mesta, men det är sällan som bilderna blir kompletta pga av detta.

Ju mindre bilder, ju troligare att du kan återställa dem.

Sök