För breda fälgar

fragen
1 oktober 2009 · 49 Inlägg

hej hej,
har en cheva pickup från 1959,
har 9tums cromfälgar runt om, och de passar ju hyffsat bra, iallafall bak, fram är de jävligt precis att de passar för dom går jämt med skärmkanten, nu har jag funderat på att skaffa airride, enda nackdelen är att då kommer jag inte kunna sänka trucken så mycket fram,
kan inte flytta in fälgarna nå mer i hjulhuset heller för då kan jag inte svänga.
nån som vet om de är möjligt att lämna bort fälgarna som sitter fram till nån som svaravar av dom, tar bort en bit i mitten och svetsar ihop dom igen?

båge montör och hobby mekaniker
1 oktober 2009 · 2 672 Inlägg

går att göra dom smalare, men då förstörs väl kromet också? går ju att lacka insidan efteråt eller lämna in på kromning igen!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
fragen
1 oktober 2009 · 49 Inlägg

a har tänkt på de också, men de är bara insidan som kan få nån skråma, själva utsidan på fälgen lär klara sig

camaro67 Meister
1 oktober 2009 · 6 763 Inlägg

Om jag vore du så skulle jag sälja de där och köpa ett par som passar ordentligt. Det kommer du att tjäna på

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
fragen
1 oktober 2009 · 49 Inlägg

camaro67 skrev:
Om jag vore du så skulle jag sälja de där och köpa ett par som passar ordentligt. Det kommer du att tjäna på

den enda nackdelen är att de finns bara 9 och 8,5 tum av dom, de är fortfarande för brett.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang