2253
Sök

Audi "humlan" A4 Quattro börjar Lite lätt igen

utbildad klant
2 197 Inlägg
12 januari 2010
Trådstartare
gott big_smile kommer nog bli lite packat där inne XD jag får se om jag e där till helgen hoppas bilen e klar innan wink

Mvh O.Frankeståhl

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
12 januari 2010
Platsen där inne kommer göras om lite så vi kommar alla få fint med space smile inga problem, men de kommer ta lite tid för att få till de så allt blir bra.

oggy_swe skrev:
Oki garaget nu efter jag  stort sätt gett upp på bilen så kom lite lycka. Som _fredirk skrev till mig på msn Efter regn kommer solsken Ja här kommer mitt Flyttar in i bilen i det nya garaget på Mondag Kan inte vara mer nöjd, Stort tack till Kazma och Ne_mesis här på garaget.
Så nu ska det nog hända grejjer ska hitta läckan så fort jag bara kan trött på bilen bara står.

Mvh oscar

Inga problem, det är kul med bilfolk, så ju fler man känner ju roligare kan man ha på sommaren smile
Senast redigerat av Kazma (12 januari 2010)

Mitt Projekt -> Mitsubishi Evo I

utbildad klant
2 197 Inlägg
12 januari 2010
Trådstartare
Kazma skrev:
Platsen där inne kommer göras om lite så vi kommar alla få fint med space smile inga problem, men de kommer ta lite tid för att få till de så allt blir bra.

oggy_swe skrev:
Oki garaget nu efter jag  stort sätt gett upp på bilen så kom lite lycka. Som _fredirk skrev till mig på msn Efter regn kommer solsken Ja här kommer mitt Flyttar in i bilen i det nya garaget på Mondag Kan inte vara mer nöjd, Stort tack till Kazma och Ne_mesis här på garaget.
Så nu ska det nog hända grejjer ska hitta läckan så fort jag bara kan trött på bilen bara står.

Mvh oscar

Inga problem, det är kul med bilfolk, så ju fler man känner ju roligare kan man ha på sommaren smile

Hehe jo men om alla hjälps åt med fixa där inne så ska det nog gå snabbre smile Oja alla längtar efter sommar nu åxå:) träffar osv. Tror jag bli klar i morn med bilen Hoppas jag löste problemet bara big_smile

Mvh O.Frankeståhl

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
12 januari 2010
oggy_swe skrev:
Kazma skrev:

oggy_swe skrev:

Mvh oscar

Hehe jo men om alla hjälps åt med fixa där inne så ska det nog gå snabbre smile Oja alla längtar efter sommar nu åxå:) träffar osv. Tror jag bli klar i morn med bilen Hoppas jag löste problemet bara big_smile

Ingen fara, du slackar ju inte iaf =P

utbildad klant
2 197 Inlägg
12 januari 2010
Trådstartare
Kazma skrev:
oggy_swe skrev:
Kazma skrev:

Ingen fara, du slackar ju inte iaf =P

Ha nej:P jag sa jag skulle fixa det så fort jag kunde sen är det ju kul å skruva åxå;)

Mvh O.Frankeståhl

utbildad klant
2 197 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
go kväll gorg. Kom nyss hem från garaget å trode jag skulle köra min bil hem Men icke när vi började hälla på kylarvatten kom det ut från ja bakom toppen finns en liten adapert som ja går in i toppen. Har nyss bytt den packningen så blev förvånad. Pillade länge med detta innan jag å alla som var med kände att detvar dags ta av hela det röret där bak å kolla läget.
Där såg jag att packningen va fel fri men röret har spruckit sad var bara avsluta kvällen emd lite gråt.

Men men resten av bilen e kalr nu motorn är hel å har hällt i olja byttt en packning som ja såg ut å vara orsaken till det hela big_smile så får väl se;)

Här kommer lite bilder ,

Beklagar bild kvalite

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/837541_e03lw0.jpg
Röret ser ni sprickan?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/837544_6u30aw.jpg
Så här ser det ut nu. min mek hjälp vägra flytta sig XD

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/837545_rayvu6.jpg
Ja fanns ingete mr göra i kväll får åka å hämta delar i morn

Sorry jag inte fotat så mycket på arbetet men inte så mycket å se, Får se om jag får tag i nya delar i morn då fortsätter jag så klart big_smile Måste bli klar fort.

God natt

Mvh O.Frankeståhl

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
13 januari 2010
Segt för dig när de strular sad   Men nu vet du ju iaf vad som är problemet. hoppas de löser sig smile

Bättre att de tar lite tid och får de klockrent än att fuska ihop någe som man inte kan lita på

utbildad klant
2 197 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
Kazma skrev:
Segt för dig när de strular sad   Men nu vet du ju iaf vad som är problemet. hoppas de löser sig smile

Bättre att de tar lite tid och får de klockrent än att fuska ihop någe som man inte kan lita på

Sant. gillar när problemen är så tydliga tongue men vill inte ta upp plattsen så länge:P  om allt går som jag vill å audi har delen inne komemr jag nog ganska tidigt i morn

Mvh O.Frankeståhl

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
13 januari 2010
oggy_swe skrev:
Kazma skrev:

Sant. gillar när problemen är så tydliga tongue men vill inte ta upp plattsen så länge:P  om allt går som jag vill å audi har delen inne komemr jag nog ganska tidigt i morn

Visst det är en mekplats så om man ska följa "reglerna" som vi har sagt så ska man stå en mycket kort tid åt gången, men eftersom vi flyttar runt massa saker mellan garagena just nu så ska du inte känna någon ångest över att du står ett par dagar. men i framtiden så kommer de vara ganska hårt att man ska kunna rulla ut bilen dag för dag så vi kommer åt alla våra saker... Ja om det inte är någon speciell panik situation så klart.

Men som sagt så ser vi att du försöker allt du kan för att bli klar och då gör de inte så mycket att de kanske drar ut lite på tiden smile

Men det är ju alltid kul med folk som delar samma hobby big_smile
Senast redigerat av Kazma (13 januari 2010)

utbildad klant
2 197 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
Kazma skrev:
oggy_swe skrev:
Kazma skrev:

Visst det är en mekplats så om man ska följa "reglerna" som vi har sagt så ska man stå en mycket kort tid åt gången, men eftersom vi flyttar runt massa saker mellan garagena just nu så ska du inte känna någon ångest över att du står ett par dagar. men i framtiden så kommer de vara ganska hårt att man ska kunna rulla ut bilen dag för dag så vi kommer åt alla våra saker... Ja om det inte är någon speciell panik situation så klart.

Men som sagt så ser vi att du försöker allt du kan för att bli klar och då gör de inte så mycket att de kanske drar ut lite på tiden smile

Men det är ju alltid kul med folk som delar samma hobby big_smile

hehe thx smile jo jag hoppas den e klar innan helgen då jag verkligen behöver bilen åxå smile Men om jag skulle vilja ja Ändra min mekplatts till en fast plats Är det möjligt då eller är det för trångt? alltså om jag skulle betala mer senare, Om jag får för mig bygga om?.  Blir nog inte Nu men efter sommarn kanske.
Mjo att alla delar samma hobby är kul Man har alltid hjälp nära å någon att tjöta lite med. big_smile Känner mig värkligen hemma wink

Mvh O.Frankeståhl

338 Inlägg
14 januari 2010
gött när man ser problemet så konkret! hoppas det löser sig för dig
e det termostathuset som spricket eller? kommer inte riktigt ihåg hur det serut på ojdi isåfall kanske man borde titta på orsaken &så så det itne uppstår igen. menar det e ju bara vatten o vatten får aldrig bli så varmt att godset spricker

varför ha pengar på banken? där syns dom inte
******************************T.A.R.D******************************
Tack till: BK Smide, Mimab, Ne_Mesis

utbildad klant
2 197 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
hehe jag vet orsaken;) fick lite si i den för nån vecka sen måste va det smile kan i allafall säga bilen e ute ur garaget nu smile var där på morgonen å grejja med nya delar;) kommer uppdate sen

Mvh O.Frankeståhl

utbildad klant
2 197 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
Go kväll Jag gick upp tidigt i morse tänkte att ålet var få i gång bilen innan jobbet.  började halv 2 så hade en del tid på mig big_smile Så drog till audi å hade Världens tur dom hade av en slump en sån jag behövde i en låda smile så då abr det av till garaget.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/837853_lhnvs0.jpg
för komma i gång var detta ett måste smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/837855_26q80g.jpg
gör i ordning ny del för montering

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/837856_1jr906.jpg
Helt redo för starta yikes NERVÖS

Efter som jag blev små nervös gick vi ut lite å chillade först smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/837858_ywfual.jpg
Promeck wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/837861_x5sxuq.jpg
Starta Med en gång å läkte inte nått smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/837863_thm7is.jpg
Backade ut henne å njöt lite av hur fint å hon brummade smile

Stort tack till bilen som kört mig hela tiden nud et senaste tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/837866_8zvovc.jpg

Och sist men ganksa långt från minst

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/837867_rbsy5u.jpg

Så det var allt för nu. Hoppas på lite roligare uppdates nästa gång;) Go kväll

Mvh O.Frankeståhl

1 174 Inlägg
14 januari 2010
fan skönt att du fixat det!

229 Inlägg
14 januari 2010
Gött oscar att du fick de fixat tongue måste vart skönt å få de fixat?

utbildad klant
2 197 Inlägg
15 januari 2010
Trådstartare
Akka: jo jag håller med tongue en stor tyngd e borta från mina axlar:P

Porsche_power: Jag e fett stolt smile är dock glad jag hade med mig polare alltid skönt ha några extra händer när man skruvar:) Extreamt skönt men nu ska jag snart sova lite ska va på jobbet 7 i morn tröttsamt tongue

Mvh O.Frankeståhl

Jlmmy
15 januari 2010
Kul att bilen rullar igen Oscar! big_smile
Grattis, och lycka till med bygget!

mvh

utbildad klant
2 197 Inlägg
15 januari 2010
Trådstartare
Jlmmy skrev:
Kul att bilen rullar igen Oscar! big_smile
Grattis, och lycka till med bygget!

mvh

Oja det e fett kul smile  Tack:P ja nu hoppas an allt bara flyter på med kjolar lack osv wink Så kan du å jag glida å bara vara schteek wink

Mvh O.Frankeståhl

2 788 Inlägg
15 januari 2010
Som sagt, härligt att den funkar igen! wink Hoppas det flyter på bra med lacken osv...smile

utbildad klant
2 197 Inlägg
15 januari 2010
Trådstartare
hehe tac fredrik big_smile hoppas jag emd så ni får lite intresant å läsa å se;)

Mvh O.Frankeståhl

Sök