Tappat Körkort..VAD SÄGER JAG TILL POLISEN...

Legwind
3 oktober 2009 · 925 Inlägg

som topic?  NÅgon som vet

Feel The Difference
dahboy
3 oktober 2009 · 1 002 Inlägg

Sanningen!

...
Legwind
3 oktober 2009 · 925 Inlägg

jaa men vad kan jag få för konsekvens:(

Feel The Difference
andreas_gbg_
3 oktober 2009 · 1 634 Inlägg

Har du bara med dig ditt pass eller någon annan legitimation så går det bra ändå. Men du måste anmäla förlusten av ditt kort och beställa nytt.

Har du inget annat leg med dig får du böter om inte polisen är på gott humör.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
ZonaX Svetsare
3 oktober 2009 · 3 150 Inlägg

Tillsägelse att skaffa nytt?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Dea_vr6
3 oktober 2009 · 22 Inlägg

Att du har tappat det? big_smile

Volvo V70 (1998)
Legwind
3 oktober 2009 · 925 Inlägg

jag har nyss flytta till denna stad:P så¨jag har inte blivit vän med dom äntongue men jag har inge pass eller så med mig sad men hur mkt böter blir de dom lär väl se att jag har körkort i sin dator:) jag ska skaffa nytt till veckan kan inte göra de helg men vill inte sitta hemma hela helgen:P

Feel The Difference
andreas_gbg_
3 oktober 2009 · 1 634 Inlägg

Legwind skrev:
jag har nyss flytta till denna stad:P så¨jag har inte blivit vän med dom äntongue men jag har inge pass eller så med mig sad men hur mkt böter blir de dom lär väl se att jag har körkort i sin dator:) jag ska skaffa nytt till veckan kan inte göra de helg men vill inte sitta hemma hela helgen:P

har för mig det var 700kr eller nåt liknande. Men som sagt, har du förlustanmält det och är trevlig tycker man att du skall klara dig. Ja självklart kan de se att du har körkort... Men en lagen är lagen. Man skall ha körkortet med sig när man kör bil.

Hade jag varit dig hade jag inte oroat mig utan kört som vanligt. Tror du måste ha bra otur eller vara jäkligt otrevlig för att få böter om de ser att du anmält förlusten  wink

Mvh Andreas

Senast redigerat av andreas_gbg_ (3 oktober 2009)

Numera Saab 9-5 Aero -00
volvoentusiasten
3 oktober 2009 · 4 005 Inlägg

Legwind skrev:
jaa men vad kan jag få för konsekvens:(

Körkortslagen http://www.notisum.se/RNP/sls/lag/19980488.htm

660A      Vid färd ej medfört körkort/bevis om att körkort utfärdats(gäller endast personbil, lastbil, buss, motorcykel, terrängvagn och motorredskap kl I )      500:-

Edit: Har du inget pass/annat id?

Senast redigerat av linuslinje (3 oktober 2009)

Rquired Allmänt envis
3 oktober 2009 · 12 512 Inlägg

Sanningen, och visar upp ditt pass smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Sanizz
3 oktober 2009 ·

Du säger varsegod och betalar 500kr

Andreas 940 -utan 940
3 oktober 2009 · 1 728 Inlägg

Säg att du supit bort det.

Thorssa
4 oktober 2009 ·

Legwind skrev:
jag har nyss flytta till denna stad:P så¨jag har inte blivit vän med dom äntongue men jag har inge pass eller så med mig sad men hur mkt böter blir de dom lär väl se att jag har körkort i sin dator:) jag ska skaffa nytt till veckan kan inte göra de helg men vill inte sitta hemma hela helgen:P

Även om de kan se det i datorn så kan det ju bli svårt för dig att bevisa att du är du om du inte har något annat leg...

sirmiro Double-Unicorn Rider
4 oktober 2009 · 2 486 Inlägg

Tappar man bort körkort ringer man direkt till 11414 och berättar det. Sen stoppar polisen en, då förklarar man vad som hänt, är trevlig och hoppas de är trevliga. Men bäst är att inte köra så polisen behöver stoppa en. wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang