2062
Sök

Nissan 200sx s13 den GROENE [Projekt 2011-2012 startat]

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
DanneJ skrev:
Fy fan, de där fälgarna såg förbaskat snygga ut, kommer sitta som en smäck!

Dom e ursnygga kan jag lova dig smile

MrEricsson skrev:
inte tittat igenom hela tråden än men vad fyller de där hålen i kofångarn för funktion eller hare suttit nån typ av extra ljus i dom?

Hålen som är i mitten av fronten har inte funnits där tidigare utan dom har vi borrat upp för att få mer kylning då dessa bilar har en tendens till att bli varma och det gillar vi inte. tongue
Det har faktiskt visat sig att dom hålen gör mkt stor nytta.

Nu skall jag käka sen blire att montera fälgar big_smile

Mvh

1 325 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
Nu är fälgarna monterade, bilen är jätte skitig på bilderna dock.
Skall boka en bra fotograf senare i Maj typ när det börjar bli grönt å fint utomhus för att knäppa ordentliga bilder.
Fick även mina nya packningar samt lite nya dekaler av JapTuning som skall monteras i veckan.

Tänkte sänka bilen drygt 2-3cm runt om, sen är bilen klar utvändigt tkr jag iaf.
Chassit kommer hända en del med samt motorn vintern 2010-2011, renovering, nya bussningar, coilovers osv.

Juste imorgon skall jag på arbetsintervju på ett mkt bättre jobb än vad jag blivit tillfrågad tidigare, håll tummarna för mig, bättre jobb=mer cash=mer bil delar= GLAD LINGSTROM big_smile

Aja här kommer pics:

En fälg monterad smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/36400/897986_cn4k2p.jpg

Hemma på parkeringen
https://www1.garaget.org/gallery/archive/36400/897987_ywacvo.jpg

Ojojoj så hög hon är, sänkas mer är ett måste, blir att kapa av sänkfjädrarna ^^
https://www1.garaget.org/gallery/archive/36400/897989_rvam1k.jpg

Sexig bak, en tvätt, polering och vax så smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/36400/897992_tqe2cg.jpg

Sååå, nu är det dött här ett tag framöver då pengarna är HELT slut redan ^^
Ny koppling är som sagt beställd och bilen skall "rekondas" in och utvändigt.

Det kommer en sista update i tråden om nån vecka, håll utkik i mina videoklipp då det kmr komma en film där i helgen när jag och polaren burnar upp ett gäng däck.

Mvh

1 325 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
Beställde precis ny ratt MOCCA, quick release fäste, oljetemp/tryck platta, nytt luftfilter, avgasupphängningar.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/36400/898566_fwgktx.jpg

God natt!

Mvh

4 571 Inlägg
8 april 2010
Det vart ju hur bra som helst med fälgarna!
Om du lackar dom där svarta sen så kommer jag och biter dig i hälsenan wink

Sushi mechanic
72 Inlägg
8 april 2010
Bilen ser mycket bra ut! Fälgarna är riktigt snygga smile Mycket bra jobbat wink

Inget Mys Utan Fredags Pys ;)

1 325 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
Izual skrev:
Det vart ju hur bra som helst med fälgarna!
Om du lackar dom där svarta sen så kommer jag och biter dig i hälsenan wink

Visst blev de smile
Jag e super nöjd med mitt val, men svarta lär dom nog bli med nån sorts dekal på sedan.

-Lewan- skrev:
Bilen ser mycket bra ut! Fälgarna är riktigt snygga smile Mycket bra jobbat wink

Tack så mkt ;D
Din blev ruskigt nice den med du, skulle varit fetare fälgar bara wink

Nu skall jag iväg å tvätta av pärlan för att sedan åka iväg på arbetsintervju.

Mvh

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
1 325 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
MrEricsson skrev:
riktit nice med dom fälgarna.

jobba på nu wink

Tack!

Snart helt klart iaf inför försäsongen.
Koppling och ratt kvar, efter bes blire AGA diffat sen är jag helt klart med bygget för nu iaf smile

Kopplingen tar nog ett par veckor innan den dyker upp.

Mvh

Hjultomte
1 500 Inlägg
8 april 2010
Skit snyggt för fan big_smile Va gav du för ratten?? tongue Va kosta fälgarna?

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

Avstängd
125 Inlägg
8 april 2010
nice fälgare:)

1 325 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
TooS skrev:
Skit snyggt för fan big_smile Va gav du för ratten?? tongue Va kosta fälgarna?

Tack!
699:- för ratten och ca 5000:- för fälgar med däck samt nya låsbultar och frakt från england.

mirt40 skrev:
nice fälgare:)

Danke ;DD

Mvh

1 325 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
Tjena.

Har börjat att kolla runt efter motordelar som skall bänkas ner i motorn vintern 2010-2011 eller möjligtvis tidigare beroende på om min motor håller säsongen ut eller ej och även lite annat i chassit osv.

Någon som vet vilket företag som har allt jag behöver?

Det som behövs är:
Förstärkta ram och vevlager
Alla packningar till motorn/insuget
Kamremskit
Alukylare
Bussningar till bakvagn
Hårdare motorkuddar och vxl lådskuddar
Cometic packning
ARP bultar
(Möjligtvis andra kolvar/stakar)

Tack på förhand folk1.

Mvh

1 237 Inlägg
9 april 2010
skitsnyggt med fälgarna! smile känns alltid så otroligt skönt när man får på sina nya älskade fälgar big_smile

1 325 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
liquisole skrev:
skitsnyggt med fälgarna! smile känns alltid så otroligt skönt när man får på sina nya älskade fälgar big_smile

Tack! big_smile

Verkligen, känslan var obeskrivlig. smile
Imorgon skall jag ringa till en snubbe som hyr ut valsmaskin.
Tänkte valsa för att kunna få bilen så låg som jag vill ha den med coilovers sedan.

Förresten så älskar jag skatteåterbäring, hela 10500:- klingar in på kontot innan Midsommar, mums.

Mvh

67 Inlägg
9 april 2010
LINGSTROM skrev:
Tjena.

Har börjat att kolla runt efter motordelar som skall bänkas ner i motorn vintern 2010-2011 eller möjligtvis tidigare beroende på om min motor håller säsongen ut eller ej och även lite annat i chassit osv.

Det som behövs är:
Kamremskit
Alukylare
Bussningar till bakvagn
Cometic packning
ARP bultar

Tack på förhand folk1.

Mvh

Om ja va du, så skulle ja vända mig till england driftworkz har nog endel samma med apex.. Och ska du ändå börja gå upp på värre saker, så varför snåla på stakar/kolvar? Dom är ju inte kända för att vara hållbara i våra bilar:)

Fortsätt nu, kommer bli rå känner ja på mig:D

Mvh

1 325 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
nyztrom skrev:
LINGSTROM skrev:
Tjena.

Det som behövs är:
Kamremskit
Alukylare
Bussningar till bakvagn
Cometic packning
ARP bultar

Tack på förhand folk1.

Mvh

Om ja va du, så skulle ja vända mig till england driftworkz har nog endel samma med apex.. Och ska du ändå börja gå upp på värre saker, så varför snåla på stakar/kolvar? Dom är ju inte kända för att vara hållbara i våra bilar:)

Mvh

Har kollat en del på Apex faktiskt, tänkte kolla lite på driftworks med.
Jo värre kolvar å stakar blir det troligtvis, får se hur mkt man tjänar ihop i sommar.
Vet inte riktigt hur mkt det kommer gå på totalt men det kommer kosta en hel del, fine with me, bara motorn håller big_smile

Men som sagt vi får se vad som sker, motorn skall iaf ur så småningom å preppas upp ordentligt, blir större turbo, andra spridare osv samtidigt.
Kommer slå på stort, lovar.

Mvh

67 Inlägg
9 april 2010
LINGSTROM skrev:
nyztrom skrev:
LINGSTROM skrev:
Tjena.

Det som behövs är:
Kamremskit
Alukylare
Bussningar till bakvagn
Cometic packning
ARP bultar

Tack på förhand folk1.

Mvh

Mvh

Jo värre kolvar å stakar blir det troligtvis, får se hur mkt man tjänar ihop i sommar.
Vet inte riktigt hur mkt det kommer gå på totalt men det kommer kosta en hel del, fine with me, bara motorn håller big_smile

Men som sagt vi får se vad som sker, motorn skall iaf ur så småningom å preppas upp ordentligt, blir större turbo, andra spridare osv samtidigt.

Mvh

vet inte riktigt va kolvar och stakar kan gå på, kollade lite på sånt till min va runt en 13lappar typ, för tänkte göra samma sak nästa vinter, kolla lite på chassit och riva motorn.. men ja kommer köra helhjärtat på motorn med plenum och sprut osv.. kommer sätta i en hx40 nu och den klara upp till min toppefekt ja är ute efter..

Det är bra, man ska inte bara tänka på hur mycket de kommer kosta, man ska lägga pengar på det man vill så får det ta den tid det tar:)

mvh

1 325 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
nyztrom skrev:
LINGSTROM skrev:
nyztrom skrev:

Mvh

Mvh

vet inte riktigt va kolvar och stakar kan gå på, kollade lite på sånt till min va runt en 13lappar typ, för tänkte göra samma sak nästa vinter, kolla lite på chassit och riva motorn.. men ja kommer köra helhjärtat på motorn med plenum och sprut osv.. kommer sätta i en hx40 nu och den klara upp till min toppefekt ja är ute efter..

Det är bra, man ska inte bara tänka på hur mycket de kommer kosta, man ska lägga pengar på det man vill så får det ta den tid det tar:)

mvh

Jo det kommer landa typ där så runt 20k får man räkna med på alla delar bara sen skall det mirafräsas i toppen, kanske rikta veven osv.

Kommer bli sjukt bra du, bara att jobba på med din grymma s13 nyztrom. big_smile

Mvh

67 Inlägg
9 april 2010
LINGSTROM skrev:
nyztrom skrev:
LINGSTROM skrev:

Mvh

mvh

Jo det kommer landa typ där så runt 20k får man räkna med på alla delar bara sen skall det mirafräsas i toppen, kanske rikta veven osv.

Kommer bli sjukt bra du, bara att jobba på med din grymma s13 nyztrom. big_smile

Mvh

då tycker ja de låter billigt med 20k för en hel motor, men iofs så vet ja inte dina tillgångar på saker:).. Man får tacka så mkt, behövs just nu, har fan bara en stor jävla dammhög för tillfället känns de som:O

1 325 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
nyztrom skrev:
LINGSTROM skrev:
nyztrom skrev:

mvh

Mvh

då tycker ja de låter billigt med 20k för en hel motor, men iofs så vet ja inte dina tillgångar på saker:).. Man får tacka så mkt, behövs just nu, har fan bara en stor jävla dammhög för tillfället känns de som:O

Mja det kanske smile

Tänkte kolla runt med olika företag om vad man kan få för priser på allt jag behöver.

Mvh

Sök