R34 GT-R på blocket! Tips

Scuderia_Lusso Profile at Phoenix Foundation
4 oktober 2009 · 171 Inlägg

Hello, nån som vet något om denna R34an?
Jag är MKT INTRESSERAD.

http://www.blocket.se/gallivare/Nissan_ … 14&w=3

Tack

Scuderia_lusso hast Benzin Um Bluth
FLindgren
4 oktober 2009 · 5 089 Inlägg

Har du testat med att ringa till ägaren och fråga ut honnom?smile

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Scuderia_Lusso Profile at Phoenix Foundation
4 oktober 2009 · 171 Inlägg

Ja det e klart, men folk vet oftast sånt som inte ägaren uppger!!!!!

Scuderia_lusso hast Benzin Um Bluth
kevlar_soul
4 oktober 2009 ·

Läge att regga sig på något svenskt Skyline forum.. de brukar kunna veta en hel del..

DusanMandick Random Hero
4 oktober 2009 · 4 047 Inlägg

alecci kan ju dom här bilarna som sin egen ficka, o hans är väl också en 99a ? hör med honom

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
peegee Forummoderator
4 oktober 2009 · 2 924 Inlägg

DusanMandick skrev:
alecci kan ju dom här bilarna som sin egen ficka, o hans är väl också en 99a ? hör med honom

Alecci har ju sålt sin Sky R34 men du hittar honom här; http://www.garaget.org/alecci

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
davel
4 oktober 2009 · 347 Inlägg

allvarligt? Kan man ta så mycket för en sån bil? Den är ju antagligen väldigt hårt körd (har sett hur många behandlar sina GT-R)
Så bra är inte dom här bilarna.
Om man nu jämför så får man en -02/-03 Porsche 996 för dom pengarna, nyare M3, Corvette C6 -05 mm... enligt mig iallafall mycket fräckare och bättre bilar rent allmänt

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
Aerodynamik ...
4 oktober 2009 · 7 120 Inlägg

www.skyline.se !

davel - Vad gör M3 och Corvette till bättre bilar?

decib3L Körv
4 oktober 2009 · 3 535 Inlägg

Aerodynamik skrev:
www.skyline.se !

davel - Vad gör M3 och Corvette till bättre bilar?

Det är en ren smaksak.

Själv gillar jag tyska premiumbilar till exempel.

Truckdriving Man
Scuderia_Lusso Profile at Phoenix Foundation
4 oktober 2009 · 171 Inlägg

Børja inte fajta nu aerodynamik. Vissa tycker att Porsche eller BMW gør bættre bilar, men jag vill bygga en calsonic replica d e dærfør jag vill ha en R34

Scuderia_lusso hast Benzin Um Bluth
Aerodynamik ...
4 oktober 2009 · 7 120 Inlägg

Bråkar inte, var bara en simpel fråga.. Men iaf, vänd dig till skyline.se. Finns säkert någon som vet något om bilen där..

davel
4 oktober 2009 · 347 Inlägg

Jepp precis det är en smaksak.
Men visst är det en liten överdriven hype över just skyline. Från början var det ju en riktigt bra prestandabil för en billigare peng än de stora. Men nu är det ju inte riktigt så längre...
Tycker iallafall att det är alldeles för mycket pengar för en 10år gammal bil som med största säkerhet levt ett hårt liv och dessutom är trimmad av någon okänd person.
Corvette (v8 mums)är mer för supersportbilskänslan och det grymma utseendet och BMW, Porsche är kvalité, komfort och prestanda. Nissan är för mig helt känslolös men en bra prestandabil men borde inte kosta lika mycket som en C6 -05 cab som har gått en tredjedel så långt.

Men detta är bara mina åsikter. hade aldrig brytt mig att skriva om det inte var för det sjuka priset på den bilen. Jag hade nog faktiskt höjt ögonbrynen även om den hade kostat hälften.

Senast redigerat av davel (4 oktober 2009)

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
4 oktober 2009 · 3 929 Inlägg

[ironi]
Davel: Och 1.5 mille för en helt original Matching numbers Shelby Mustang GT-350 är ju för mycket för en 30 år gammal bil!
Det är ju sten ålder
[/ironi]

Det är en smaksak!
Jag kanske gillar Morris Minor.
Det gör inte du!
jag kanske tycker att Lada Niva är den lyxigaste bilen som finns.
Kanske inte du gör.
Live with it.
Börja inte klaga på vad saker är värda.
Det går inte att jämföra en 1969 Volvo mot en 1969 Hemi cuda.


Sådärja, nu slutar vi alla denna diskussion, det är löjligt.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Scuderia_Lusso Profile at Phoenix Foundation
4 oktober 2009 · 171 Inlägg

fan vad folk stør sig på varann här i garaget.
En skyline r34 gtr kostar runt 250k+ för en original.
Och du får betala ca 1000kr per hk när man ska börja steget efter chip.
Då verkar det nästan ändå rimligt.
Visst e priset högt, men så e det med udda bilar.
Jag funderar på en z06 eller en M5 E60, men dom känns lite mer alldagliga nu.
Får se, och ja om jag hade 1.5 mil i micron som jag inte behövde så skulle jag köpa mig en gt500 med matching numbers

Scuderia_lusso hast Benzin Um Bluth
Anubis
4 oktober 2009 · 1 255 Inlägg

davel skrev:
allvarligt? Kan man ta så mycket för en sån bil? Den är ju antagligen väldigt hårt körd (har sett hur många behandlar sina GT-R)
Så bra är inte dom här bilarna.
Om man nu jämför så får man en -02/-03 Porsche 996 för dom pengarna, nyare M3, Corvette C6 -05 mm... enligt mig iallafall mycket fräckare och bättre bilar rent allmänt

Den är knappt körd något efter modsen den är nästan helt nybygd. Regga på skyline.se o kolla projekt tråden.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
turbo5a Avstängd
4 oktober 2009 · 424 Inlägg

Bara handla. Den är snuskig den där bilen.

team Svineri. Volvos under construction.
lodiseN
4 oktober 2009 · 806 Inlägg

Det är najs, köp dig nu en japansk skönhet.

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
lodiseN
4 oktober 2009 · 806 Inlägg

davel skrev:
allvarligt? Kan man ta så mycket för en sån bil? Den är ju antagligen väldigt hårt körd (har sett hur många behandlar sina GT-R)
Så bra är inte dom här bilarna.
Om man nu jämför så får man en -02/-03 Porsche 996 för dom pengarna, nyare M3, Corvette C6 -05 mm... enligt mig iallafall mycket fräckare och bättre bilar rent allmänt

Aha så alla m3or mm är snällt körda lr? dom är väl för fan gjorda för lite stryk + att motorn är renoverad gör ju det bara bättre. Har man pengarna så tkr jag det är värt det iaf, man ser inte en r34 varje dag

Senast redigerat av lodiseN (4 oktober 2009)

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
Bjork OEM <3
4 oktober 2009 · 6 957 Inlägg

Trodde du var anti Nissan jag tongue men kan ha fel smile

R34 GTR är ruggiga, på ett bra sätt alltså smile

Mitt tips:
- Som nämns skyline.se eller vår Mod. "Alecci"
- Kolla upp vilken firma som tog in den till Sverige (om den inte är privatimporterad)
- Ring runt lite till våra importfirmor såsom J-Spec (som har 2 till salu: http://j-spec.se/bilar_salu.php?id=377& … 2&bmo=) Japtuning, PBZ.se, Superior Imports.

Gillar idén att du ska bygga en Calsonic-replica, det var min dröm (fast i RC-bilsväg) som barn tongue

OEM <3
sirmiro Double-Unicorn Rider
4 oktober 2009 · 2 486 Inlägg

Enklast att få mer info är att gå igenom skyline.se, ringa/maila ägaren och åka och titta på den.


Sen får garaget bara acceptera att en skyline uppenbarligen är värd mer än en bmw efter ett par år. Utbud och efterfrågan. Finns så mycket färre R34or än det finns M-bilar, sen har GTR fyrkrafsandet vilket gör att den hoppar upp ett steg till i pris. Gillar ni inte prissättningen - leta i japan eller köp en annan bil. Förstör inte trådar med vad som är bäst. Vill ni debattera det, skapa en egen tråd eller bättre - ta ut bilarna på bana och kör. Har ni inte tillgång till bilarna, sök på tider på ringen och acceptera dem. Det är den enda bana alla kört.
Slut på mitt OT-dravel...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang