5738
Sök

Sugtrimm

979 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
Jag håller på att sugtrimma min bil. Men jag har en fråga till er där ute, har inte redigt fått ngt vettigt svar och jag vet inte riktigt själv vad man bör satsa på. Tanken var att jag skulle ta o slipa om min org kamaxlar hos ENEM, men sen började jag gå i tankar på ett extraktor ist. Kamaxlar borde ju ge mer effekt i sig, men sen bör ju ett extraktor vara bra för motorn oxå. Vilket av detta bor man satsa på först igentligen? för/nackdelar lixom?

Just nu består motorn av

Planad/lätt portad
ökat bränsle
portat insug
2"
filter

Hpc

407 Inlägg
4 oktober 2009
Du kan ju mappa för att få en perfekt blandning av luft och bränsle. Den drar mindre och går bättre.
Megasqurit. Fungerar också till Sugmotorer.

Ointresserad.
936 Inlägg
4 oktober 2009
Diesel_77 skrev:
Du kan ju mappa för att få en perfekt blandning av luft och bränsle. Den drar mindre och går bättre.
Megasqurit. Fungerar också till Sugmotorer.

Du får ingen direkt mega effekt av ett annat sprut.

On topic då. Lindat extraktorrör ser ju hyffsat tufft ut när man öppnar huven tongue Antar att det är forden som ska få smaka på hästar? Det ger givetvis pulver också.

Har du möjlighet att trycka i kammen och samtidigt montera grenröret? Då hade du kanske kännt lite mer skillnad. Har du lättat svänghjulet? det ger ju också lite annan karaktär.

Teabag appreciation club.

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 oktober 2009

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök