MIKK0's Ljudbygge, Volvo 850.

Stackarn
21 mars 2010 · 1 200 Inlägg

MIKK0 skrev:
Så, har gjort inbrott i bilen idag. Självklart var batteriet dött så fick klättra genom bagaget. batteriet är satt på laddning! Har kommit på hur jag ska göra med gallren och har slipat lite på dörrsidorna. Så nu börjar jag sakta men säkert komma igång igen smile

Tyvärr så håller junior på att få en ny tand så han har feber och är inte allt för pigg, så vi börjar lite lugnt smile

Härligt att detta underbara bygge börjar få fart igen! big_smile

MIKK0 Designer.
21 mars 2010 · 1 260 Inlägg

Stackarn skrev:

MIKK0 skrev:
Så, har gjort inbrott i bilen idag. Självklart var batteriet dött så fick klättra genom bagaget. batteriet är satt på laddning! Har kommit på hur jag ska göra med gallren och har slipat lite på dörrsidorna. Så nu börjar jag sakta men säkert komma igång igen smile

Tyvärr så håller junior på att få en ny tand så han har feber och är inte allt för pigg, så vi börjar lite lugnt smile

Härligt att detta underbara bygge börjar få fart igen! big_smile

Tackar tackar! Ja, jag kände väll att jag latat mig lite väl länge nu kanske ;p

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot
Stickan Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
21 mars 2010 · 961 Inlägg

på tiden va? tongue

Volvo 850 T5-R "Ground Zero" (1995)
Volvo 855 "T5-R" (1995)
Volvo 740 GLE "Banbil in progress" (1988)
MIKK0 Designer.
21 mars 2010 · 1 260 Inlägg

Idag har jag slipat vidare på mina dörrar. Dom är i princip klara nu, "hyllan" där handtaget sitter ska slipas lite till så är den helt jämn och fin sen så är dom klara.

Har suttit och fipplat lite i bilen med 4 tummarna i brädan och insett att dom inte alls passar som jag tänkt mig. Så det blir att tänka om! Antingen köpa en ny bräda att slakta och bygga om eller lösa på nått annat sätt.

Funderar lite på att lösa det såhär, som "robolop" gjort i hans bmw.



https://www1.garaget.org/gallery/archive/65176/882735_cinmf6.jpg
robolop kan han!

Vad säger sq-nördarna om det?

För er som vill kika in bmw'n så kan ni hitta den här: http://www.audiogroupforum.com/csforum/ … hp?t=66958

Hade inget batteri i kameran idag så blev inga bilder.

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot
MIKK0 Designer.
21 mars 2010 · 1 260 Inlägg

Stickan skrev:
på tiden va? tongue

Ääh nu ska inte du vara sån! Tänkte såhär i januari "börjar jag nu så har jag 4 månader på mig att bygga klart bilen innan det är dags"... Fick en liten chock när det helt plötsligt var mitten på mars och jag inte gjort ett skit sen i november eller så roll

Senast redigerat av MIKK0 (21 mars 2010)

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot
MSR_VOLVO
22 mars 2010 · 88 Inlägg

MIKK0 skrev:
Så, har gjort inbrott i bilen idag. Självklart var batteriet dött så fick klättra genom bagaget. batteriet är satt på laddning! Har kommit på hur jag ska göra med gallren och har slipat lite på dörrsidorna. Så nu börjar jag sakta men säkert komma igång igen smile

Tyvärr så håller junior på att få en ny tand så han har feber och är inte allt för pigg, så vi börjar lite lugnt smile

Jäkla tänder! Vet vad du pratar om. Ingen ro ingen rast ingen vila...

Renault Sport
Ljudbygge väntar!
_DamnIt R1 driver!
22 mars 2010 · 5 128 Inlägg

Det ser riktigt coolt ut att bygga som i BMWn, ska du göra liknande baslåda och slutstegsrack som han med? Då blir du min idol! wink

MIKK0 Designer.
22 mars 2010 · 1 260 Inlägg

MSR_VOLVO skrev:

MIKK0 skrev:
Så, har gjort inbrott i bilen idag. Självklart var batteriet dött så fick klättra genom bagaget. batteriet är satt på laddning! Har kommit på hur jag ska göra med gallren och har slipat lite på dörrsidorna. Så nu börjar jag sakta men säkert komma igång igen smile

Tyvärr så håller junior på att få en ny tand så han har feber och är inte allt för pigg, så vi börjar lite lugnt smile

Jäkla tänder! Vet vad du pratar om. Ingen ro ingen rast ingen vila...

Ja inge roligt alls det, och ännu värre för dom små. Sen gör det ju inte saken bättre att det gör ondare att bli biten när dom har tänder wink

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot
MIKK0 Designer.
22 mars 2010 · 1 260 Inlägg

_DamnIt skrev:
Det ser riktigt coolt ut att bygga som i BMWn, ska du göra liknande baslåda och slutstegsrack som han med? Då blir du min idol! wink

Njaaaaa, så långt vet jag inte om jag är villig att ta det hela yikes Eller, villig är jag men kundskapen finns inte. Inte pengarna heller för den delen smile

Har mallat av 4" och diskanterna idag och gjort en mall över hur "poddarna" skulle se ut och testat i bilen. Dom tar lite större plats än jag tänkt mig märkte jag. Ska ladda batterierna och ta lite kort och visa senare under dagen.

Fast är det inte överskattat att se ut? yikes

Senast redigerat av MIKK0 (22 mars 2010)

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot
_DamnIt R1 driver!
22 mars 2010 · 5 128 Inlägg

MIKK0 skrev:

_DamnIt skrev:
Det ser riktigt coolt ut att bygga som i BMWn, ska du göra liknande baslåda och slutstegsrack som han med? Då blir du min idol! wink

Njaaaaa, så långt vet jag inte om jag är villig att ta det hela yikes Eller, villig är jag men kundskapen finns inte. Inte pengarna heller för den delen smile

Har mallat av 4" och diskanterna idag och gjort en mall över hur "poddarna" skulle se ut och testat i bilen. Dom tar lite större plats än jag tänkt mig märkte jag. Ska ladda batterierna och ta lite kort och visa senare under dagen.

Fast är det inte överskattat att se ut? yikes

Varför ska du se ut? Dom har ju uppfunnit GPSen! wink

MIKK0 Designer.
22 mars 2010 · 1 260 Inlägg

_DamnIt skrev:

MIKK0 skrev:

_DamnIt skrev:
Det ser riktigt coolt ut att bygga som i BMWn, ska du göra liknande baslåda och slutstegsrack som han med? Då blir du min idol! wink

Njaaaaa, så långt vet jag inte om jag är villig att ta det hela yikes Eller, villig är jag men kundskapen finns inte. Inte pengarna heller för den delen smile

Har mallat av 4" och diskanterna idag och gjort en mall över hur "poddarna" skulle se ut och testat i bilen. Dom tar lite större plats än jag tänkt mig märkte jag. Ska ladda batterierna och ta lite kort och visa senare under dagen.

Fast är det inte överskattat att se ut? yikes

Varför ska du se ut? Dom har ju uppfunnit GPSen! wink

Det har du helt rätt i! Gps:en är det ända man behöver, och en lysraket ifall man kör vilse...

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot
MIKK0 Designer.
22 mars 2010 · 1 260 Inlägg

Uscha, 4" har aldrig verkat så stort som nu!



https://www1.garaget.org/gallery/archive/65176/883124_399bwn.jpg
Små pods?

Ska trixa och fundera lite till på det där.

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot
MIKK0 Designer.
22 mars 2010 · 1 260 Inlägg

Såja, nu vart det lite  mörkt för att stå ute och såga och dona så gör kväller.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65176/883319_eofi7b.jpg
Golv
Mallat upp och kapat golv till bagaget. Ligger bara löst på bilden, och eftersom främre delen av bagaget är högre än bakre så ser golvet lite snett ut. Sen var det liiite mörkt att ta bild smile



https://www1.garaget.org/gallery/archive/65176/883326_k0tlsx.jpg
Godis.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65176/883348_uctq7y.jpg

Men sedär, bafflar till mina små pods är gjord smile kommer slipa ner runt diskanten. Vågade inte såga närmare hålet med sticksågen ifall det hade gått sönder, så sliper det senare.

Senast redigerat av MIKK0 (22 mars 2010)

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot
RobiinK Rust Is Not A Crime
24 mars 2010 · 1 215 Inlägg

Rackans häftigt bygge smile

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)
Opel Kadett C "OldSparky" (1973)
MSR_VOLVO
24 mars 2010 · 88 Inlägg

MIKK0 skrev:

MSR_VOLVO skrev:

MIKK0 skrev:
Så, har gjort inbrott i bilen idag. Självklart var batteriet dött så fick klättra genom bagaget. batteriet är satt på laddning! Har kommit på hur jag ska göra med gallren och har slipat lite på dörrsidorna. Så nu börjar jag sakta men säkert komma igång igen smile

Tyvärr så håller junior på att få en ny tand så han har feber och är inte allt för pigg, så vi börjar lite lugnt smile

Jäkla tänder! Vet vad du pratar om. Ingen ro ingen rast ingen vila...

Ja inge roligt alls det, och ännu värre för dom små. Sen gör det ju inte saken bättre att det gör ondare att bli biten när dom har tänder wink

Gott å bita å suga på allt dom ser... även pappas fingrar...

Renault Sport
Ljudbygge väntar!
MIKK0 Designer.
24 mars 2010 · 1 260 Inlägg

MSR_VOLVO skrev:

MIKK0 skrev:

MSR_VOLVO skrev:

Jäkla tänder! Vet vad du pratar om. Ingen ro ingen rast ingen vila...

Ja inge roligt alls det, och ännu värre för dom små. Sen gör det ju inte saken bättre att det gör ondare att bli biten när dom har tänder wink

Gott å bita å suga på allt dom ser... även pappas fingrar...

Haha ja verkligen, och dreggla som en St bernards hund big_smile Fast han biter aldrig nu för tiden, förutom just när han ska få tänder, då kan det kommer ett tjuvbit ibland smile

BunnA skrev:
Rackans häftigt bygge smile

Tackar tackar, kul att du gillar det smile

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot
MIKK0 Designer.
24 mars 2010 · 1 260 Inlägg

Igår så höjde jag upp golvet i bakkant med 2.5cm ungefär så det är någorlunda plant nu mer.
Ska slipa kanterna på golvets delar idag så dom blir släta, sen får golvet vila tills jag har gjort baslådan så jag vet vart jag ska göra luckan i golvet så jag kommer åt batterierna som ska vara i baljan.

Igår slipade jag även högtalarhålen i dörrarna runda. Så nu börjar dom likna dörrar igen.

Hade tänkt jobba vidare på mina små pods igår, men hittade inte min limpistol som jag skulle använda mig av. Men får bli att göra det idag istället då, utan limpistol...

Anledningen till att ni inte får nå roliga bilder är för att batteriladdaren också är borta... Tror det är nån som snor mina saker!

Senast redigerat av MIKK0 (24 mars 2010)

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot
MIKK0 Designer.
24 mars 2010 · 1 260 Inlägg

Fått tag på en limpistol som jag ska låna! Så har gjort bakstycke till mina små pods. Bakstycket är till för att fästa tyget. Ni kommer få klarhet i det hela senare om jag lyckas få med det på bild.

Dock så är jag tveksam på att det kommer bli så bra, blir väldigt väldigt små lådor till 4orna, men dom ska ju inte spela så jätte djups så det kanske går.

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot
MIKK0 Designer.
24 mars 2010 · 1 260 Inlägg

Får börja med att ursäkta mig för dom värdelösa bilderna, men har bara mobilkamera att tillgå just nu.



https://www1.garaget.org/gallery/archive/65176/884714_ydhzt2.jpg
Limpistol gjorde susen!


https://www1.garaget.org/gallery/archive/65176/884715_5taxu8.jpg
Blir inte många liter, men hoppas det ska gå!


https://www1.garaget.org/gallery/archive/65176/884718_39c8hd.jpg
Nämen se där, en har fått tyg på sig! Hade inge tyg med tillräckligt med stretch i så fick klippa remsor istället.

Hade en bild till, men den vägrar bli uppladdad... Men ska försöka på in den. Saknar polyester annars hade jag börjar dränka dom där sötnosarna smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65176/884727_xfrlv2.jpg

Nu gick det! Där syns remsorna lite bättre.

Senast redigerat av MIKK0 (24 mars 2010)

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot
WooDMaN WooDMaN´s Buller golf :)
24 mars 2010 · 1 834 Inlägg

Nämen se där.. Skylla på mobilkameran sådär... Säg som det e du e lite skakis på näven smilesmile

Ser bra ut annars. men hade du ingen fleece filt du kunde ha snott av grabben din så hade poddarna blit färdiga.

Bilder från träffar. WooDMaNś foto
Sponsorer |MDS ||Bollnäs bilvård |
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang