Angående: 10okt invigning av ny bilstereobutik i Västerås!

DjClabbe
5 oktober 2009 · 108 Inlägg

10 oktober kl 11.00 öppnar BilstereoHörnan i MDS gamla lokaler på malmabergsgatan 23-25

Stor REA/Utförsäljning av MDS gamla sortiment, även clarion,pioneer, phoenixgold,ground zero,newsound mfl

Kommer finnas möjlighet till fria ljudmätningar i era bilar från kl 12.00, dock ingen tävling denna gång!

Gå gärna in och gilla mina sidor, kommer uppdateras hela tiden!
Bilvårdshörnan
Bilstereohörnan
Alex_M Steker som aldrig förr
7 oktober 2009 · 503 Inlägg

Då får man kika in. kollade in genom dörrn lite snabbt idag. såg ju helt ok ut därinne nu. smile även om det inte var klart.

Men dock så kommer de kännas lite fel att gå in där när inte anders jobbar där längre..

8-)
Nafets86
7 oktober 2009 · 821 Inlägg

vad blir det ni kommer att sälja där för ljud grejer?

Kommer känna lite samma sak som alex skrev.. känns konstigt när inte anders jobbar där. anställ honom vetja wink

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
DjClabbe
7 oktober 2009 · 108 Inlägg

Vi kommer sälja ground zero, phoenix gold, new sound, climax, sinfon,autostudioi, kenwood, det är väl de som jag justnu VET kommer finnas i butiken, sen ska de tas in fler fabrikat,vad är dock inte bestämt än.

Jag vill att vi ska ta in alpine, frågan är om de finns efterfrågan om de?

Kom gärna med förslag på fabrikat som är önskvärda i västerås! smile

Mja, tror inte stället e stort nog för o ha fler anställda, blir brorsan o jag som kommer jobba där.

Och stället ser inte ut o va skött speciellt bra innan då det fattas massor av grejjer ,som enligt inventeringslistan vi fick av ägaren borde finnas. Samt mkt av kartongerna med högtalare som stod bland allt annat fattades de ju alltifrån diskantkoppar till 6.5" element, liksom att typ de flesta apparater i demostället var trasiga, eller fattades isokablage/plastram runt?


Byggs även ett litet hifi-rum i butiken, där kommer finnas 2kanals stereo som det är tänkt nu, då lokalen har sina begränsningar kan man inte ha hur mycket grejjer som helst. Men vi har vår andra butik och lager i Köping, så allt går o lösa rätt snabbt om de inte skulle finnas i västeråsbutiken smile

Men de ska bli kul med en ny stad o jobba i, har redan vart in en del folk, innan vi ens har öppnat, o de har vart riktigt entusiastiska till att stället ska rulla igen och att de blir bra smile

Nu hoppas vi bara att vädergudarna är med oss på lördag också, är det kallt så står man ut, blir de spöregn blir de mindre skojj! Får väl ha en kaffebryggare ståendes igång för den som vill värma sig med nått o dricka wink

Senast redigerat av DjClabbe (7 oktober 2009)

Gå gärna in och gilla mina sidor, kommer uppdateras hela tiden!
Bilvårdshörnan
Bilstereohörnan
Nafets86
7 oktober 2009 · 821 Inlägg

se där smile Då ska jag åka förbi någon dag och se vad ni har att erbjuda wink roligt att det kommer en till butik utöver brl som ligger i västerås, dit tänker jag aldrig gå och handla igen eller fråga.

Kommer ni hålla på med montering och sådant roligt med?

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
DjClabbe
7 oktober 2009 · 108 Inlägg

sengstr skrev:
se där smile Då ska jag åka förbi någon dag och se vad ni har att erbjuda wink roligt att det kommer en till butik utöver brl som ligger i västerås, dit tänker jag aldrig gå och handla igen eller fråga.

Kommer ni hålla på med montering och sådant roligt med?

Ja de tycker ja! smile. Vi stressar som små djur att hinna klart så mkt som möjligt till lördag.

hifirummet blir nog inte helt klart, ska byggas ljudabsorbent, köpas in soffa, har beställt hifibänk i glas, ska bygga nån högtalar växel o lite gott därinne, så ska de nog bli bra!

Ska provas ut gardiner o grejjer i passande färg, sitter o lurar lite nu på hur man kan bygga nått bra för o exponera steg o basar, folk är väl alltid kåta på o pilla på grejjer inbillar jag mig? smile

Men vi gör så gott vi kan nu, kompletterar upp några av demoställen,kommer dit ett eller 2 till snart. Har en pall med grejjer påväg hem från tyskland som vi beställde i fredags så smile.

Givetvis kommer vi göra monteringar med! Vi har funnits i köping sen 1985, så vi är inga rookies inom billjud smile

Jasså? Har själv inte vart in på brl sen de hette bilradiolagret, är de inge bra?

Gå gärna in och gilla mina sidor, kommer uppdateras hela tiden!
Bilvårdshörnan
Bilstereohörnan
Alex_M Steker som aldrig förr
7 oktober 2009 · 503 Inlägg

Brl i västerås är katastrof. väldigt otrevliga och inte särskilt serviceminded.

8-)
Nafets86
8 oktober 2009 · 821 Inlägg

Alex_M skrev:
Brl i västerås är katastrof. väldigt otrevliga och inte särskilt serviceminded.

Där håller jag väldigt mycket med!!

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
m_icke
8 oktober 2009 · 16 Inlägg

kul att de kommer en riktig butik till v-ås nu smile Har varit in å handlat av er i köping några ggr, mest snackat med fredrik då, och kan bara ge högsta betyg för trevligt bemötande, grym service och kanon skoj utbud av prylar smile så ja vi ses helt klart på lördag.

Emilius Avstängd
9 oktober 2009 · 1 714 Inlägg

Jag läste om detta i tidningen och ska försöka vara där imorgon!
Även jag tycker det är otroligt kul med nya bilstereoförsäljare i stan,
okej brl är väl inge större fel på om man har pengar o kunskaper i överflöd,
så det bara är att gå in o handla det man behöver utan att fråga om nåt, men ändå..

Jag gillade verkligen att brl började ta in kicker, lite av mitt favvomärke, men dem har ju sina priser.

Ärligt talat så tror jag aldrig jag skulle köpa nånting från nåt av dem märkena du listade,
ground zero, phoenix gold, new sound, climax, sinfon,autostudioi, kenwood,
möjligtvis då kenwood, man vet aldrig. Men new sound, sinfon, autostudioi har jag aldrig hört talas om,
och skulle inte våga handla nånting av. Climax har jag fått uppfattningen att det är rena lajjarprylarna..
men jag vill se sånt som inte finns på brl och sånt som alla tkr är bra skit,
dvs. Focal, DD, Orion, jl, ja ni kan ju kolla på vad Dbakuten säljer i princip.
vissa märken kanske är svårare än andra, typ fi, fusion, men såna är också välkomna.
iochmed att micro försvann så försvann ju enda möjligheten att köpa mutant i butik här i närheten,
och det är ett rätt schysst märke för sitt pris så de tror jag ni skulle kunna sälja av,
så kan folk gå från att köpa gas budgetprylar till mutant istället för det känns som mer för pengarna.

dem jag nämnt däruppe helt enkelt skulle iallafall jag vilja se, vore grymt att kunna gå o klämma o känna på dessa i en butik. Climax skulle vara rena antiklimax tongue och dem andra vore intressant att se men inte något jag vet att jag kommer sukta efter att få till västerås tror jag.

DjClabbe
9 oktober 2009 · 108 Inlägg

Emilius skrev:
Jag läste om detta i tidningen och ska försöka vara där imorgon!
Även jag tycker det är otroligt kul med nya bilstereoförsäljare i stan,
okej brl är väl inge större fel på om man har pengar o kunskaper i överflöd,
så det bara är att gå in o handla det man behöver utan att fråga om nåt, men ändå..

Jag gillade verkligen att brl började ta in kicker, lite av mitt favvomärke, men dem har ju sina priser.

Ärligt talat så tror jag aldrig jag skulle köpa nånting från nåt av dem märkena du listade,
ground zero, phoenix gold, new sound, climax, sinfon,autostudioi, kenwood,
möjligtvis då kenwood, man vet aldrig. Men new sound, sinfon, autostudioi har jag aldrig hört talas om,
och skulle inte våga handla nånting av. Climax har jag fått uppfattningen att det är rena lajjarprylarna..
men jag vill se sånt som inte finns på brl och sånt som alla tkr är bra skit,
dvs. Focal, DD, Orion, jl, ja ni kan ju kolla på vad Dbakuten säljer i princip.
vissa märken kanske är svårare än andra, typ fi, fusion, men såna är också välkomna.
iochmed att micro försvann så försvann ju enda möjligheten att köpa mutant i butik här i närheten,
och det är ett rätt schysst märke för sitt pris så de tror jag ni skulle kunna sälja av,
så kan folk gå från att köpa gas budgetprylar till mutant istället för det känns som mer för pengarna.

dem jag nämnt däruppe helt enkelt skulle iallafall jag vilja se, vore grymt att kunna gå o klämma o känna på dessa i en butik. Climax skulle vara rena antiklimax tongue och dem andra vore intressant att se men inte något jag vet att jag kommer sukta efter att få till västerås tror jag.

tja, all kritik är ju bra så smile .

Synd att du tycker så över våra fabrikat ,ingen har vart missnöjd hittils, climax är inget mer "lajjar" än mutant, som inte heller är ett premium märke. Groundzero har så många olika serier på grejjer så de täcker upp allt från gas-nivå till focal, jl mfl.

Kom ner till butiken imorrn om du har tid, kommer några bilar med groundzero i bl.a. så kanske du får en annan uppfattning.

newsound är billiga grejjer ja, ett holländskt fabrikat, säljer inte direkt mkt steg o basar från dom, däremot de mesta tillbehören som kablar,kabelskor,säkringar osv. Sinfoni är ett par klasser över focal, genesis osv, det kostar en slant men är på värlsklass gällande SQ. Sök och finn wink

Phoenix gold har alltid vart bra, inget snack om saken smile

Senast redigerat av DjClabbe (9 oktober 2009)

Gå gärna in och gilla mina sidor, kommer uppdateras hela tiden!
Bilvårdshörnan
Bilstereohörnan
fady
9 oktober 2009 · 58 Inlägg

:"( ingen Anders

Volkswagen golf mk5 Gti "GIAC by Stertman" (2009)
Hamilton
9 oktober 2009 · 8 865 Inlägg

§9 Marknadsföring och försäljning
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=rules

Senast redigerat av Hamilton (9 oktober 2009)

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang