10 oktober 2009
Trådstartare
Hejsan!
Har problem med hur jag skall börja bygga i skuffen..
Jag tänker inte bygga en bandpass och montera ett fett hål i hatthyllan och skidluckan är av ngn anledning ingen skidlucka utan bara armstöd, dvs inget hål där heller.
Jag är otroligt frustrerad då jag tänkt men inte kmr fram till ngn lösning, vilket kanske inte är konstigt då jag uteslutit de bästa och effektivaste. Men för att göra det lätt för mig så har jag två alternativ.
1. Orginal placeringen, längst in i skuffen vilandes mot ryggstödet med basen riktad mot bakluckan.
eller
2. Rikta basen uppåt,montera ut bakhögtalarna i hatthyllan, vilket efterlämnar två hål in till coupen.
Bygga upp "väggar" runt basen för att tvinga upp allt ljud mot hatthyllan och in genom hålen.
Vilka av följande kmr ge bästa möjliga välljud?
Jag är mest sugen på att rikta den uppåt för att försöka få in allt ljud, men det bygget liknar väldigt mkt en bandpasslåda(?) och i de fallen är det viktigt hur mkt volym som finns i det "yttre" rummet, i detta fall mellan basen och hatthyllan. Och pga av volymen så får jag missljud och nedsatt effekt? Men samtidigt så bode det bli precis som att rikta basen mot skidluckan med inramning och där spelar volymen mellan basen och luckan ingen roll?
Är det ngn som har lust att förklara sin egen teori om mitt, för mig, sjukt stora problem.
Det är en s40 -99.
Tack på förhand! // Martin