2082
Sök

Är det hit vi vill komma i trafiken. "hämnd aktioner"

Vw trimmare
2 995 Inlägg
11 oktober 2009
baca skrev:
Vet inte hur det är i andra städer men här i Göteborg tror fan cyklisterna att dom inte har några skyldigheter alls.

Örebro säger jag bara flera gånger som man blivit totalt galen på alla cyklistar som kör mot rött och som cyklar mitt vägen TROTS att det finns cykelbanor...

Men man ser ett klart sammanband med konstiga brott och Göteborg dags att få bukt med ghb:n och ropparna i götet kanske? roll

Meister
6 763 Inlägg
11 oktober 2009
MeloveGolf skrev:
baca skrev:
Vet inte hur det är i andra städer men här i Göteborg tror fan cyklisterna att dom inte har några skyldigheter alls.

Örebro säger jag bara flera gånger som man blivit totalt galen på alla cyklistar som kör mot rött och som cyklar mitt vägen TROTS att det finns cykelbanor...

Men man ser ett klart sammanband med konstiga brott och Göteborg dags att få bukt med ghb:n och ropparna i götet kanske? roll

Japp Örebro... En riktig cykelstad. Inför körkort för cyklister! Det är ju helt sjukt hur illa de kör

1 422 Inlägg
11 oktober 2009
Mogel skrev:
Visa förtjänar fan stryk i trafiken.. Helt rätt tycker jag hade han slagit handen i min bil hade det inte räckt med en bruten näsa...

Finns väldigt många bilister i gbg som har stora bucklor i sina dörrar efter dom har försökt döda mig när jag kör hoj.. Visa får fan körkortet alldeles för lätt.. mad

Så blir man prejad av cykeln av en bil och smäller till på bilen så förtjänar man stryk? Det är bilföraren i det här fallet som förtjänar en riktig käftsmäll, ingen annan... Det här bevisar ju att det skulle göra mycket att göra ett psykologiskt test innan man får kortet iaf.

Cyklister har faktiskt mindre skylidigheter i trafiken än bilister enligt lag. Det är ju fel iofs men så är det.

Man kan ju markera när andra gör felsteg, men att slå sönder någon för att MAN SJÄLV gjort ett fel är ju helt åt helvete iaf. Som du säger så förtjänar vissa stryk men i det här fallet var det ju fel och för att slå till lite på bilen (Förutsatt att det inte blir några märken) så förtjänar det ju inte hjärnskakning och bruten näsa iaf...

KUNG
441 Inlägg
11 oktober 2009
cheffer skrev:
Så blir man prejad av cykeln av en bil och smäller till på bilen så förtjänar man stryk? Det är bilföraren i det här fallet som förtjänar en riktig käftsmäll, ingen annan... Det här bevisar ju att det skulle göra mycket att göra ett psykologiskt test innan man får kortet iaf.

Cyklister har faktiskt mindre skylidigheter i trafiken än bilister enligt lag. Det är ju fel iofs men så är det.

Man kan ju markera när andra gör felsteg, men att slå sönder någon för att MAN SJÄLV gjort ett fel är ju helt åt helvete iaf. Som du säger så förtjänar vissa stryk men i det här fallet var det ju fel och för att slå till lite på bilen (Förutsatt att det inte blir några märken) så förtjänar det ju inte hjärnskakning och bruten näsa iaf...

Jag vet inte riktigt hur detta med cyklisten gick till men dom flesta cyklisterna cyklar som om dom ägde vägen men om det var så att bilen prejade cykeln så håller jag med dig att det borde varit bilisten som fick stryk.

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
11 oktober 2009
Mogel skrev:
Visa förtjänar fan stryk i trafiken.. Helt rätt tycker jag hade han slagit handen i min bil hade det inte räckt med en bruten näsa...

Finns väldigt många bilister i gbg som har stora bucklor i sina dörrar efter dom har försökt döda mig när jag kör hoj.. Visa får fan körkortet alldeles för lätt.. mad

Tolkar jag dej rätt om jag antar att de är du som gett dessa bilister bucklor i deras dörrar efter detta uttalande?

Tycker isf att de är helt åt helvete att du först anser att cyklisten i artikeln ska ha stryk för att han slår till en bil för att han blir rädd, medans du sen anser dej själv ha rätten att läxa upp bilister som gör fel på ett liknande sätt.

Jag tror nog att allmänheten hade kunnat accepterat att bilisten i fråga hade stannat bilen, därefter stoppat cyklisten och kollat om de hade blivit några bucklor och om så var fallet hade han därefter kunnat kräva cyklisten på pengar.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

1337
1 343 Inlägg
11 oktober 2009
Jokke_ skrev:
En del har inte alla pingviner i poolen wink Lite väl överdrivna reaktioner kanske

nja, det är väl snarare så att dom inte har alla indianer i tältet?

I'm not a fighter, I'm a lover!

blacken
11 oktober 2009

Skulle inte tro det. En vägtrafikant är en vägtrafikant och det är alla som vistas på den, oavsett om man går,cyklar eller kör ett fordon..

SVK Customs
1 639 Inlägg
11 oktober 2009
camaro67 skrev:
MeloveGolf skrev:
baca skrev:

Japp Örebro... En riktig cykelstad. Inför körkort för cyklister! Det är ju helt sjukt hur illa de kör

Då har ni aldrig försökt köra bil i Lund roll

1 926 Inlägg
11 oktober 2009
MeloveGolf skrev:
baca skrev:

Örebro säger jag bara flera gånger som man blivit totalt galen på alla cyklistar som kör mot rött och som cyklar mitt vägen TROTS att det finns cykelbanor..

DET gör mig så jävla irriterad. Varför?!

Mopedister brukar också göra mig hyffsat irriterad.

1337
1 343 Inlägg
11 oktober 2009
krille_hlm skrev:
camaro67 skrev:
MeloveGolf skrev:

haha, ja det är en utmaning vill jag lova.
Och där tog jag mitt körkort... vilken pina.

I'm not a fighter, I'm a lover!

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
11 oktober 2009
Mogel skrev:

Du verkar vara en riktig hårding.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

7 100 Inlägg
11 oktober 2009
som de verkar på vissa personer här så tänker ja inte ens närma mej er när jag cyklar!!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
11 oktober 2009
Tkr det där var liiite overkill..

Skulle nog säga att det finns idioter lite överallt smile Sista är ju inte född heller.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
11 oktober 2009
Ibland börjar man nästan att koka när folk svänger ut precis framför med cykel eller bil.

Denna kan vara bra att ha om man kör på ett rådjur eller kanske en cyklist...
http://img146.imageshack.us/img146/8164/audibate9gf.jpg

1 062 Inlägg
11 oktober 2009
Personer med moppebilar, som verkar tro de är nån sorts rebeller i trafiken för att de inte kan en enda trafikregel, men ändå skall ut o vingla i sina inplastade moppar mitt i vägen.

Detta gäller även vissa vanliga moppeförare......fins bla en på en sån i Södra Stockholm som gjort det till sin "lilla grej" att jävlas med bilister med.......hindrar omkörning, lägger sig i maxfart på moppen i mitten av körfältet, när man väl kommit runt denne, och hinner iväg nån km o sedan får rött, så kommer denne ifatt o lägger sig brevid o skakar på skallen pekar finger, vinglar osv osv.......

Tänk om folk kunde låta bli att försöka spela balla o skapa sina små strider medvetet? Tänk om man kunde visa lite hänsyn, och vara smidig istället? 

Det jag själv brinner av på är Taxiförare, rövslickare och er som inte kan använda blinkers!!!!
Senast redigerat av TLO (11 oktober 2009)

"You Go, we go!"

Rent A Retard !
674 Inlägg
11 oktober 2009
discokapten skrev:
Mogel skrev:

somliga har tydligen fått smaka lite för mkt av "trädojjan" som liten roll

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

KUNG
441 Inlägg
11 oktober 2009
patrikhornfeldt skrev:
Mogel skrev:

Tolkar jag dej rätt om jag antar att de är du som gett dessa bilister bucklor i deras dörrar efter detta uttalande?

Tycker isf att de är helt åt helvete att du först anser att cyklisten i artikeln ska ha stryk för att han slår till en bil för att han blir rädd, medans du sen anser dej själv ha rätten att läxa upp bilister som gör fel på ett liknande sätt.

Jag tror nog att allmänheten hade kunnat accepterat att bilisten i fråga hade stannat bilen, därefter stoppat cyklisten och kollat om de hade blivit några bucklor och om så var fallet hade han därefter kunnat kräva cyklisten på pengar.

Frågan är ju hur cykeln och bilen kom bredvid varandra? Cyklade han på vägen och sen klagar på att han blir prejad av en bil??    Såg nu att mitt inlägg såg lite dubbel moral ut.... lol

KUNG
441 Inlägg
11 oktober 2009
discokapten skrev:
Mogel skrev:

Okej kul att du tycker de.

1 585 Inlägg
11 oktober 2009
krille_hlm skrev:

Haha håller med är nästan omöjligt att köra bil i lund, är ju fan cyklister överallt lol

475 Inlägg
11 oktober 2009
2 gånger förra veckan höll jag på smälla i 2 olika rondeller... på samma dag

åker 2 bilar... brevid varandra in i en dubbel filling rondell.. han åker RAKT över min körbana.
jag bromsar för att inte smälla med honom.. tutar och blinkar med helljus. åker bakom honom till örebro´s
vanliga "hänga med bilen" ställe.. efter någon min följa jon så stannade han.. jag vevar ner rutan och säger.. "nästa gång så bromsar jag inte och då kan vi ha en rolig diskunion med polisen"  han såg ut som en hund som skämdes då han vet vad jag pratade om ( ps han finns på garaget.org ) 

ca 2-3 timmar senare så ligger jag bakom en polare.. in i en rondell.. ca 1-2 meter mellan honom och mig. då en röd saab kommer in i rondell i högfart. jag tvärbromsar hela bilen går upp på ställ. slår i vänster framhjul i rondell kanten... jag får "frispel" tutar MASSOR.. blinkar som en idiot.. nu är det som det är det vackra att denna saab ska in på stället där vi hänger.. jag lägger mig bakom... nu blir det en följa jon igen i ca 5-10 min på detta lilla område.. jag ser hur det sitter 5personer i bilen. efter mycket så stannar bilen.
jag hoppar ur min bil som en oljablixt. går fram till saaben.. SLITER upp dörren och inser att det är en tjej som kör... blondin på ALLT oxå.. ( kanske är fel att säga så )

jag skriker: VET DU VAD I HELVETE LAGARNA SÄGER OM RONDELLER och VÄJNING PLIKT ?

tjejen skakar och får fram ett.... ja...

jag skriker vidare: ANVÄND FÖR FAN DET DÅ.
och kastar igen dörren.. bra förbannad.
nu går jag till min bil just när jag ska hoppa in så hör man ljudet ifrån baksätet... FJANT.

jag sket i det.. hoppade in i bilen och körde till mina polare som har sett det hela och bara står och skrattar sad 

1  gjorde jag rätt?  som sa till?
2 skulle jag ha "gilla läget" och åkt vidare?
3 ringa polisen och förklara att dom där personer BÖR inte ha körkort?

jag har faktiskt fullt förståsle att visa kan förlora sitt lugn och få frispel på andra ... men våld..
nej.. där är jag inte än... men fan inte långt ifrån tongue

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

Sök