Vaccinet Mot Svininfluensan....Ska Du Ta Det?

FoXoN
27 november 2009 · 502 Inlägg

Jag har bestämt mig för att inte ta sprutan. En god vänn till mig tog sprutan. Han fick ligga hemma ca 1 vecka med en massa biverkningar. Sen avstår jag från sprutan som massor av andra också skrivit.. Det är nog som en vanlig influensa. Resten av familjen är vaccinerade. Så skulle jag få svinprylen så vet jag i allafall att jag inte skulle smitta dom, det känns bra i allafall!

sirmiro Double-Unicorn Rider
27 november 2009 · 2 486 Inlägg

FoXoN skrev:
Jag har bestämt mig för att inte ta sprutan. En god vänn till mig tog sprutan. Han fick ligga hemma ca 1 vecka med en massa biverkningar. Sen avstår jag från sprutan som massor av andra också skrivit.. Det är nog som en vanlig influensa. Resten av familjen är vaccinerade. Så skulle jag få svinprylen så vet jag i allafall att jag inte skulle smitta dom, det känns bra i allafall!

Tänkte bara förtydliga att alla kan vara smittbärare. Även de som blivit vaccinerade.

Den skillnad de hoppas vaccinet ger är att de personerna blir friska fortare och får färre av sjukdomens symptom.

Sen blir jag fundersam med senaste dagarnas statistik.
8 personer har avlidit efter att ha tagit vaccinet, men bara 1 av dessa får räknas då de andra haft andra sjukdomar. (Alla har avlidit inom 2veckor efter sprutan.)
15 personer har avlidit av influensan, men där får vi räkna folk som legat på sjukhuset över 2månader och svävat mellan liv och död dagligen innan de smittades. Är det då cancern eller influensan som dog dessa liv? Och om de får räknas med, borde inte alla 8 få räknas få räknas på vaccinsidan? Nu har jag inte granskat alla dödsfall i influensan i år (alla 15) och vilken bakgrund de haft, men om någon har info om det vore det intressant att se hur många som var svårt sjuka...

(Det dödsfall jag beskrivit har jag sett i 2a hand då det var en väns far, så vet ni källan till infon med.)

Ramrod
29 november 2009 · 674 Inlägg

http://debatt.passagen.se/show.fcgi?cat … subcat=839

Äntligen har det börjat att komma fram att det verkligen ÄR nått lurt med vaccinet..
Läs det här!!

Senast redigerat av Ramrod (24 mars 2010)

With great freedom comes great responsebility
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Volvo 850 "MR500" (2011)
xmtdi
29 november 2009 · 29 Inlägg

matteeee skrev:
Jag struntar i det! Ingen vet nåt om biverkningar, om det ens hjälper eller om dom som tillverkade vaccin mot fågelinfluensan fick för mycket över när den dog ut......

Om man så ska ta detta vacinet, så vänta ett par månader och se om det äns är nödvändigt eller fåreda på biverkningarna!!

Iam2fast4U
29 november 2009 · 1 534 Inlägg

tydligen 200som dött i kanada nu av vaccinet, enligt www.vaccinationsfaran.se

8 har dött i sverige

BMW E34 "538" (1990)
Jimmy_N Makaronborrare
30 november 2009 · 993 Inlägg

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3866171.svd Äntligen någon som granskar i stället för att blint följa WHO. Fast jag kan ju inte påstå att jag är förvånad

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
30 november 2009 · 4 418 Inlägg

calibra1992 skrev:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3866171.svd Äntligen någon som granskar i stället för att blint följa WHO. Fast jag kan ju inte påstå att jag är förvånad

Håller med dig .. Det är nu man ska säga "Vad var det jag sa" väl ? wink

s12 Nissan Gazelle
30 november 2009 · 1 460 Inlägg

Jag å gumman min ska ta vaccinet smile

Nissan Silvia
Rednik
30 november 2009 · 304 Inlägg

Blev erbjuden att ta vaccinet i skolan men jag tackade nej direkt. Jag blir nästintill aldrig sjuk och om jag nu skulle bli smittad så får jag väl dö, inte värre än så.

Decibel
1 december 2009 · 2 911 Inlägg

Även jag skippade vaccinet, men det fick jag ångra.
Nyss tuggat klart en omgång med Tamiflu, hela familjen åkte på det och jag är inte riktigt kry ännu.

Svårt att säga om man ska ta vaccinet, men jag som haft skiten for real skulle nog ändå säga att skippa den och få kroppsligt skydd mot den istället när vaccinet är så otestat och osäkert som det verkar.

Mr_ChriL Polestar
1 december 2009 · 155 Inlägg

Tog det för en timme sedan smile Fattar inte varför man inte skulle ta det.

Senast redigerat av Mr_ChriL (1 december 2009)

Volvo S60 R-design "Black edition" (2014)
Rille0
1 december 2009 · 2 021 Inlägg

Tog det förra veckan, inte fick ja nå biverkningar, möjligtvis liiite ont där ja tog sprutan om jag verkligen kände efter, känner många som tagit och ingen har fått nå farliga biverkningar. Man ska inte tro allt som står i tidningarna, dom som dött av sprutan har ju fan varit nästintill halvdöda när dom fick den.

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Woojen
2 december 2009 · 1 101 Inlägg

Rille0 skrev:
Tog det förra veckan, inte fick ja nå biverkningar, möjligtvis liiite ont där ja tog sprutan om jag verkligen kände efter, känner många som tagit och ingen har fått nå farliga biverkningar. Man ska inte tro allt som står i tidningarna, dom som dött av sprutan har ju fan varit nästintill halvdöda när dom fick den.

Detta gäller ju absolut själva influensan.
Dom som dött av den har ju heller inte varit friska sedan innan.


Och nej jag kommer inte ta den låter naturen gå sin gång.

Senast redigerat av Woojen (2 december 2009)

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Subaru Impreza "ost" (2000)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang