3537
Sök

Vaccinet Mot Svininfluensan....Ska Du Ta Det?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
30 oktober 2009
FireTraXX skrev:
ZonaX skrev:
Hur många av er som inte tagit sprutan är svullna, har ont i armen, huvudvärk och febersymtom?  tongue

Jag mår kanon, börjar bli full, men mår kanon. smile

Precis samma symptom här smile Skålar du också Miller ikväll?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

4 005 Inlägg
31 oktober 2009
Jag Ska Nog Ta Det När Min Myndighet Har Köpt In Det Igen.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
1 november 2009
Tänker inte ta sprutan, är inte rädd för influensan, och även om jag tar den och blir immun så kan jag smitta andra.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

455 Inlägg
2 november 2009
Jag tog de förra veckan aif... va fan de ju gratis!! Då är de väl lika bra å tat smile hade de kostat hade jag nog avstått haha wink

1 814 Inlägg
2 november 2009
Jag har vänt i frågan, ska vaccinera mig. Lämnade in lappen om det i skolan idag.

huh?
10 427 Inlägg
2 november 2009
Sammanfattning av min första spruta då:

Torsdag kväll: Tog spruta i vänster axel
Fredag: Ont i axel, huvudvärk, feber
Lördag: Huvudvärk, ont i halsen [+ öl-kurering]
Söndag: Ont i axel, ont i halsen
Måndag: Lite ont i halsen.

Så imorrn lär man ju slippa biverkningarna cool

Fisketokig
2 997 Inlägg
2 november 2009
steifan skrev:

Biverkningarna är livslånga wink

Du låter inte kroppen bygga upp sitt egna imunsystem som den borde och kommer på längre sikt vara mer utsatt för infektioner.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

huh?
10 427 Inlägg
2 november 2009
Martin 9-3 skrev:
steifan skrev:

Biverkningarna är livslånga wink

Du låter inte kroppen bygga upp sitt egna imunsystem som den borde och kommer på längre sikt vara mer utsatt för infektioner.

Nice wink Vaccineringen mot just denna influensan skulle vara i ett år ungefär (efter två sprutor?).

Studerande
727 Inlägg
2 november 2009
Ja, jag ska nog ta det.

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)

Livsnjutare
155 Inlägg
3 november 2009
Har vatt lite berg & dalbana om att bestämma saj för att ta det eller inte, tycker det kommer fler och fler biverkningar etc, fick precis höra av en tjejkompis som tatt sprutan att hon, efter sprutan va tagen fick hon någon form av ''bula'' på halsen samt andnings besvär & skakade en del. Blev besök på vårdcentral och kolla blodtryck m.m.

Kanske inte skrivit historian helt hundra men fick nog med det mesta. Enligt mej själv så känner jag mej grymt osäker av allt som kommer upp ang denna spruta & litar inte ett dugg på skiten samt tror inte den är testad tillräckligt innan ''massproduktion''.

Fd Bannad
657 Inlägg
4 november 2009
M_Fotograf skrev:
Läste i tidningen Metro idag om nån brud som nu efter sprutan enbart kunde gå baklänges 
Avgör själva...
Sj ska jag inte ta den.

http://www.metro.se/2009/10/23/3133/kan … uensavacc/

Mvh

Stod där att 1 på miljonen skulle få dessa symptom, det är ju helt jävla oacceptabelt.

Så tänk om alla sveriges invånare skulle ta vaccinet för varandras skull, och nio av dem skulle för livet vara märkta för livet med dessa hemska biverkningar.

Tycker att Sveriges Feta Fula politiker borde vara provdockor för vaccinet, om dessa nu dör så har världen inte gjort någon förlust iaf, börja med Miljöpartiet.

Märkesbög

DFFL
9 020 Inlägg
4 november 2009
M_Fotograf skrev:
Läste i tidningen Metro idag om nån brud som nu efter sprutan enbart kunde gå baklänges 
Avgör själva...
Sj ska jag inte ta den.

http://www.metro.se/2009/10/23/3133/kan … uensavacc/

Mvh

lol, FUBAR! smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
4 november 2009
Eftersom många i min omgivning har fått influensan så bestämde jag mig för att ta den, blev ett impulsbesök på sjukan när jag ändå körde förbi. Vaccinet var dock slut så det blev inget.

Får göra ett nytt försök imorgon om jag inte ångrar mig.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

75 Inlägg
5 november 2009
Jag vänder helt i frågan minst sagt, efter att jag hade tagit sprutan kände jag mig direkt väldigt konstig, illamående, väldigt yr. Jag säger de o då fick jag typ ligga ner o ta de lugnt, sen kom en läkare. Efter drygt 10 min har det blivit värre, jag tuppade av och enligt läkaren så krampade jag också då jag va medvetslös. Sen kom ambulans och hämtade mig. Men då mådde jag bra igen. Tilläggas kan att jag inte är, eller var rädd för sprutor eller något sådant överhuvudtaget.

De va riktigt jävla obehagligt iallfall, fyfan. Jag kan verkligen inte råda någon att ta vaccinet efter den upplevelsen.
Senast redigerat av Herald (6 november 2009)

Är man en dryg jävel samtidigt som man påstår att man är i sina bästa år när man egentligen är en gammal gubbe så är det någonting som inte klickar i ordentligt

Svetsare
3 150 Inlägg
5 november 2009
Trådstartare
Herald skrev:
Jag väntar helt i frågan minst sagt, efter att jag hade tagit sprutan kände jag mig direkt väldigt konstig, illamående, väldigt yr. Jag säger de o då fick jag typ ligga ner o ta de lugnt, sen kom en läkare. Efter drygt 10 min har  det blivit värre, jag tuppade av och enligt läkaren så krampade jag också då jag va medvetslös. Sen kom ambulans och hämtade mig. Men då mådde jag bbra igen. Tilläggas kan att jag inte är, eller var rädd för sprutor eller något sådant överhuvudtaget.

De va riktigt jävla obehagligt iallfall, fyfan. Jag kan verkligen inte råda någon att ta vaccinet efter den upplevelsen.

Låter ju.... trevligt   hmm

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

huh?
10 427 Inlägg
5 november 2009
Herald skrev:

Såpass, för mig tog det ett dygn innan man ens märkte nåt tongue

Alla är väl olika.. hehe

1 488 Inlägg
5 november 2009
Jag skippar den, är trött på all panik media skapar, allt de döljer, deras stora pengaintresse i detta,

Denna sidan övertygade mig och andra att det är falsk propaganda som sprids och mycket mer vettig fakta,

http://articles.mercola.com/sites/artic … demic.aspx

Värt att läsa alla rubriker och svar, man får en bra överblick och lär ändra sig smile

120 Inlägg
5 november 2009
Kommer nog inte ta de, är rädd för alla biverkningar man kan få hmm

Svetsare
3 150 Inlägg
5 november 2009
Trådstartare
itouch skrev:
Jag skippar den, är trött på all panik media skapar, allt de döljer, deras stora pengaintresse i detta,

Denna sidan övertygade mig och andra att det är falsk propaganda som sprids och mycket mer vettig fakta,

http://articles.mercola.com/sites/artic … demic.aspx

Värt att läsa alla rubriker och svar, man får en bra överblick och lär ändra sig smile

"Death Rates From the H1N1 Flu

•If we use the 43,771 figure and 302 deaths that means the death rate is 0.6%, an extremely low death rate for any flu."

Vad säger inte att dom 302 va allvarligt sjuka eller väldigt svaga av nån annan anledning?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Sök