Smitningsolycka och senare nekande till detta. JEEP WRANGLER UNLIMITED jww177

Liedung
20 oktober 2009 · 12 Inlägg

viccoA skrev:
Jag har inget med fallet att göra överhuvudtaget men jag hoppas att den dagen jag kör om någon när jag ligger på laglig fart plus moms vill jag slippa få någon som jagar mig och ska "läxa upp mig"... det beteendet känns väldigt trafikfarligt och omoget.

vart får du jagat ifrån?? läxa upp? han håller på att köra ihjäl sig sj plus hans brud han har med sig plus flertalet andra han försöker smita genom att göra omkörningar i kurvor och när han väl stannar stannar han i en korsning och stoppar trafik. hade jag velat läxa upp honom så hade det inte varit svårt.  omoget och trafikfarligt att jag ligger bra bit bakom och tuta visa ljussignaler och liknande och försöker få tag på hans telefon nr för att ringa han. aldrig i hela mitt liv skulle jag köra trafikfarligt speciellt inte med folk i bilen och SPECIELLT INTE MITT BARN.. att han kör som en idiot och tydligen vill dö fine men när dom sätter andra i fara det e såna man hoppas krockar med ett träd och blir lam nacke neråt.. fast jag hade nog tyckt synd om trädet...

AlvereZ
20 oktober 2009 · 787 Inlägg

Tråkigt, hoppas att det löser sig för dig ...

Lite OT men iaf..

Tänkt på det där med att åka efter, försöka stoppa, och öppna dörrar och skälla på någon som gjort fel i trafiken eller fel någon annanstans!!
Ett tips är att Inte göra det, för man vet inte vem som sitter bakom ratten eller vad den människan är kapabel till att göra. Utan ta regg nr osv och låt farbror blå försöka sköta sitt jobb..

Om du inte Vet att du är farligare själv iof wink

Liedung
20 oktober 2009 · 12 Inlägg

AlvereZ skrev:
Tråkigt, hoppas att det löser sig för dig ...

Lite OT men iaf..

Tänkt på det där med att åka efter, försöka stoppa, och öppna dörrar och skälla på någon som gjort fel i trafiken eller fel någon annanstans!!
Ett tips är att Inte göra det, för man vet inte vem som sitter bakom ratten eller vad den människan är kapabel till att göra. Utan ta regg nr osv och låt farbror blå försöka sköta sitt jobb..

Om du inte Vet att du är farligare själv iof wink

tackar visst ska folk tänka på det. men ingen fara i mitt fall jag klarar mig. men dock e jag inte ute efter att skrämma han ty det hade bara varit dumt på alla sätt och vis. att skicka massa folk på han eller skjuta han el dylikt för en sån här liten sak vore korkat. nä jag vill bara få han att stå för det han gjort, alla kan göra dumma saker men inte många som kan stå för det och betala el ta straff för vad man gjort...

volvoentusiasten
20 oktober 2009 · 4 005 Inlägg

AlvereZ skrev:
Tråkigt, hoppas att det löser sig för dig ...

Lite OT men iaf..

Tänkt på det där med att åka efter, försöka stoppa, och öppna dörrar och skälla på någon som gjort fel i trafiken eller fel någon annanstans!!
Ett tips är att Inte göra det, för man vet inte vem som sitter bakom ratten eller vad den människan är kapabel till att göra. Utan ta regg nr osv och låt farbror blå försöka sköta sitt jobb..

Om du inte Vet att du är farligare själv iof wink

Jag håller med, var JÄVLIGT försiktig.

De som kör som biltjuvar - kan vara biltjuvar, påtända av narkotika samt jävligt labila.

Jag blev asförbannad på en bil som var felparkerad och jag kom inte ut med lastbilen så jag blev jättearg och tänkte bända bak hans backspegel så jag kunde komma förbi.
Sen såg jag att ägaren till dodgen hette Ronny, och så satt det en fin hells angel-sticker på bilen så jag tog en annan väg. smile Inte värt det.. hehe. Man vet ju aldrig.

Pierre_r Lastbilsmekaniker
20 oktober 2009 · 729 Inlägg

linuslinje skrev:
http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag … -fordonet/

OT
Den tjänsten har inte fungerat för mig sen dom startade upp den igen med det nya numret.

CopyCola Tungviktare
20 oktober 2009 · 111 Inlägg

Pierre_r skrev:

linuslinje skrev:
http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag … -fordonet/

OT
Den tjänsten har inte fungerat för mig sen dom startade upp den igen med det nya numret.

OT
Funkar klockrent för mig :-)

Smajly
25 oktober 2009 · 3 059 Inlägg

Ja tänk om man skulle köra efter alla bilar/lastbilar/motorcyklar och försöka stoppa dom som sprutar upp lite grus.. Då skulle man ju inte göra annat.. Det ger ingen rätt att leka polis.

Till trådskaparen.. Hur ska du förklara att du förföljde/stressa honom genom att själv köra för fort?

Snajdarn Lights out.
25 oktober 2009 · 124 Inlägg

Jag vill inte reta någon för mycket här men vissa tycks leva i något annat samhälle än det Svenska där man tror att man kan få någon fälld för att denne har bidragit med stenskott på en landsväg.

Det känns som att trådskaparen inte har en aning om hur polis och rättsväsendet arbetar i det här landet och vad som krävs för att fälla någon. Ringer du till polisen och berättar att det var en bil som körde om över spärrlinje så skiter som högaktningsfullt i det oavsett vad svaret blir på telefon.

Att du sedan körde ikapp personen i fråga och körde på samma sätt som han stärker ju knappast någons förtroende hos polis etc.

Och även om polisen skulle kommit till platsen, hur skulle du bevisa att han har bidragit med stenskotten?

edit: Rubriken är väl dessutom rätt missvisande?

edit 2: För att förklara mina teorier bättre måste jag även påminna dig om att du måste bevisa att det var han som gjorde stenskotten för att kunna på något sätt fälla honom, och hur skulle det gå till så länge han nekar?

Jag är realist och försöker se allt ur ett verkligt perspektiv...

Senast redigerat av Snajdarn (25 oktober 2009)

henke_99 Offroad Racing
25 oktober 2009 · 3 122 Inlägg

Efter att ha läst tråden så får jag intrycket av att jeepföraren inte har så stor intelligens, men jag ifrågasätter även TS sätt att tänka...

Senast redigerat av henke_99 (25 oktober 2009)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
FireTraXX DFFL
25 oktober 2009 · 9 020 Inlägg

Stenskott händer alla, oavsett hur folk kör.
Det är bara att acceptera och fixa bäst fan man vill.

Jag har iallafall kört fort och vårdslöst, det vet jag att fler har gjort med.
Och vad tror du händer ifall den personen verkligen har bråttom?
Tänk om det är en fråga om liv och död för den han har bråttom till...

Och till sist, vad tror du händer om det sitter någon labil jävel i bilen som du sliter upp dörren på?
Vill du få ett magasin tömt i ansiktet?

Ge fan i hur folk kör och ta det för fan inte i egna händer om det nu skulle vara sååååååå jävla farligt som du tror det är.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
JOCKE_ST
25 oktober 2009 · 212 Inlägg

Liedung skrev:

AlvereZ skrev:
Tråkigt, hoppas att det löser sig för dig ...

Lite OT men iaf..

Tänkt på det där med att åka efter, försöka stoppa, och öppna dörrar och skälla på någon som gjort fel i trafiken eller fel någon annanstans!!
Ett tips är att Inte göra det, för man vet inte vem som sitter bakom ratten eller vad den människan är kapabel till att göra. Utan ta regg nr osv och låt farbror blå försöka sköta sitt jobb..

Om du inte Vet att du är farligare själv iof wink

tackar visst ska folk tänka på det. men ingen fara i mitt fall jag klarar mig. men dock e jag inte ute efter att skrämma han ty det hade bara varit dumt på alla sätt och vis. att skicka massa folk på han eller skjuta han el dylikt för en sån här liten sak vore korkat. nä jag vill bara få han att stå för det han gjort, alla kan göra dumma saker men inte många som kan stå för det och betala el ta straff för vad man gjort...

du skriver som om du vore någon ganster eller något men blir sur över att han blästrat din bil med stenskott?! för att han var farlig i trafiken? sen skriver du om att skjuta och sånt? att man ens nämner det i sammanhanget kan jag inte förstå?

jag förstår helt klart att du blev irriterad för att du fick stenskotten precis som jag blivit på alla jag fått på min men om någon slitit upp min dörr på bilen kan jag lova dig att det inte hade varit något "hej" de hade mött i alla fall, snarare en fot av storleken 45 i plytet...  dock kan jag tycka att det inte vore fel om du fick tag i honom och höra en eventuell förklaring men samtidigt vad hade det gett dig? polisen har ju redan lagt ner det? finns ju ingen vinst att hämta i det eller? en förklaring är kanske visserligen det enda du är ute efter?

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?
Xoff Volvo tönt... =)
25 oktober 2009 · 2 344 Inlägg

bara ta regnummret på transportstyrelsen via fax, då får du namn adress å rubbet...

Btw, så säger jag som många andra, stenskott kan man inte hålla den andra ansvarig för, annars hade vi alla även jag suttit där flera gånger... men har du bara bilen halv-försäkrad så kan du ju plocka ut framrutan på den, har du hel så kan du plocka fronten på vagnskada, men ja, du får ju själv betala självrisken...

för 2 veckor sedan fick jag ett stenskott som spräckte hela glaset på ena strålkastaren, men jag jagade inte honom för det, jag gick snällt å skaffade ett nytt glas å bytte... stenskott kastar vi alla, å vi alla får ta emot dem...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Dream_ Lastmaskinförare/produktions arbetare
26 oktober 2009 · 296 Inlägg

Stenskott är sånt man får leva med .
Och vad ska du göra om du får tag i personens namn och nr + adress ?

Du kommer ju aldrig kunna bevisa att det var just han som gjorde det!
Tycker du ska lägga ner och kanske lägga din energi på att fixa stenskott som du fick vid det tillfället ..

Det blir som det blir!
jakob_enkvist
26 oktober 2009 · 144 Inlägg

Knappast en smitingsolycka! Det finns väl ingen möjlighet att du kört lugnt med tanke på att han körde snabbt!! Sådana låtsaspoliser som du är tragiska. Att du ens tror att du skall kunna påverka det hela genom att polisanmäla ett gäng stenskott. Hade någon slitit upp min dörr vet jag inte vad jag hade gjort, du hade ju inte fått en kram.

Laga du dina stenskott, tråkigt att du fick dom! Akta dig i fortsättningen!

FLindgren
26 oktober 2009 · 5 089 Inlägg

Är det inte vv du ska kräva på pengar? För det ska väll inte ligga grus på vägen heller?;P

Senast redigerat av FLindgren (26 oktober 2009)

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Goffen Administratör
26 oktober 2009 · 2 974 Inlägg

Personen i fråga är född 75 och har lån på bilen till 2016 i alla fall smile

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang