2140
Sök

Ivars - bmw E30 HEAVIWEIGHT - 402m@9.18s

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
14 juli 2010
#161
klockrent me sånna här updates roligt att följa big_smile

men som du förstår kan man ju inte ha en saab som dragbil, finns inget att lita på i dom vettu wink

keep it up hoppas att se dig på action meet

mvh stångberg

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

Meister
6 763 Inlägg
14 juli 2010
#162
Trodde inte att det skulle gå att åk på tvären med de där chassit. Drifting är kanske ett bättre alternativ om du vill att lådorna ska hålla smile


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
14 juli 2010
#163
Ser ju ut att gå riktigt bra. Men dock som du sa, kan vara bra med lite mjukare fjädring i bakvagn, såg lite stelt ut på strippen. wink Sen så är det lite kul att du är helt jävla inne på ZF lådorna, alltid kul att se en målmedveten typ.

Vet själv hur det är dessutom när herr Murphy besöker en. Körd förgasare, krökte stötstängerna, tändsystemet la av helt, troligtvis kortslutning, slog sönder 3 kolvar och blocket sprack. Allt detta på bara 3 veckor. big_smile

Tändsystemet och kolvarna/blocket hände på samma dag t.om. smile Bara att bita ihop dock.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

heavyweight
154 Inlägg
28 juli 2010
Trådstartare
#164
vet inte om jag nämnde det, men jag lovade bättre bilder eftersom jag köpt en ny kamera, den gick åt skogen i USA första kvällen, råkade ta en simtur med skiten..

iallafall smile

Var iväg och hämtade en 525a i stockholm av mr jalderup, tack för en svintrevlig affär.. Var ett relativt enkelt fel också + att bilen är ett mycket trevligt utgångsobjekt till vardagsturbo!

Här inviger jag den med vännerna och mina gamla 255or ifrån ruskogen haha!

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/50/1280348937_resized.jpg

Siktar 400whp dragbil inför nästa säsong.. Vita faran kommer inte behöva så mycket tidskrävande arbete i vinter så jag måste ju lägga energin på något annat kreativt smile

fixade elfel:

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/50/1280348933_resized.jpg

drog till jobbet med bilen som stått i 1 år

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/50/1280348934_resized.jpg

på gatebilmackorna, sjukt lagligt om man räknar corden som mönster

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/50/1280348935_resized.jpg

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/50/1280348936_resized.jpg

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/50/1280348938_resized.jpg

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/50/1280348945_resized.jpg

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/50/1280348946_resized.jpg

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/50/1280348947_resized.jpg

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/50/1280348941_resized.jpg

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/50/1280348942_resized.jpg

E34an är nu besiktad med för hög lambda.. man kanske kan tukta apa ur den innan man kommer till eftersläckning i kombination med lite k-sprit? var 1.14 om jag inte missminner mig... Hittade visserligen ett avgasläck mellan grenrör och topp, men det borde väl påvärka CO:n mer än lambdat?

Ett annat fel jag inte fick på men som är mycket drygt är att den skakar något helt sinnessjukt imellan 80 & 90.. Kan fan inte vara däcken för vitingen kändes hur lugn och fin som helst med samma fälguppsättning..

back to garage, fixar med slutväxeln (lär väl börja kalla skiten det då det inte ens är någon diffrential däri smile

strulet på rudskogen var att det knasat till sig med nya (gamla) medbringaren så det vart ett glapp till pinjongen och det glappade upp mellan lagererna.. FAIL, men det gamla amerikanska krigsstålet verkar ha klarat sig, den som kommer till actionmeet får se ! smile

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/50/1280348943_resized.jpg

[img]http://200sx.kicks-ass.net/seakay/img41386e375c800.jpg[/img]

MR Andersson
1 229 Inlägg
28 juli 2010
#165
De är garanterat länkarmar/bussningar som är slut i framvagnen på e34:an. Ett klassiskt fel men du kan köpa en sats med alla leder o grejer i tyskland Här

Såg den vita på tvären på rudskogen smile Såg bra ut wink


Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
28 juli 2010
#166
Avgasläcka = mer luft i avgaserna = högre lambdavärde. Har du ett hål i systemet är det en trolig orsak. smile

Ska bli kul att se bilen live på ActionMeet. big_smile


heavyweight
154 Inlägg
4 augusti 2010
Trådstartare
#168
dagens update såhär innan actionmeet!

fick lite uppsvarvade prylar ifrån emek idag

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1280872237_resized.jpg

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1280872244_resized.jpg

förflytare för handbromsen, om någon undrade varför jag inte manglade växellåda på rudskogen var det för att handbromsen satt ivägen + att länkaget hängde i en kattstrypare typ... NU JÄVLAR SKA DET ELDA I VÄXLINGARNA big_smile

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1280872248_resized.jpg

väl när shortshifter och allt är monterat och funkar skiiiiiiiitbra! + bakvagnen ihop sånär på att fylla olja och räta till kränghämmare + hoppas allt fungerar... Så dyker paulo förbi med tigsvetsen en dag för tidig smile FANTASTISKT FINT!!!!!!!!

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1280872245_resized.jpg

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1280872252_resized.jpg

Må provturen imorgon gå väl... fysatan vad det ska satsas sluthastighet på actionmeet då !  8)  8)  8)

plan:

repa 1: ladda gruntryck = 717whp + slunga iväg på 1an.
repa 2: ladda 2bar = ca 900whp + slunga iväg på 1an.
repa 3: ladda 2bar och HOOOOOOOTA SKITEN SÅ LÅNGT DET BÄR smile

Ärtan tror jag skulle kunna ladda 2bar med lite flyt (kopplingsmässigt), så mycket pulver har jag aldrig kört på, vingen kanske gör att det inte går drifting imål som det brukar göra när jag kranar på effekten.

må min ZF leva ett gott liv och slutväxeln ha överlevt!! Isåfall kanske mitt gamla 9.18 personbästa ligger risigt till  8)

[img]http://200sx.kicks-ass.net/seakay/img41386e375c800.jpg[/img]

KHRacing
4 augusti 2010
#169
Lycka till.

heavyweight
154 Inlägg
4 augusti 2010
Trådstartare
#170
kewl kewl..


lunchrast, kör lite grejer till däckkompaniet för krängning, mina gamla 29or ska på slicksen och fräshare 17"are till kombin..

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1280958510_resized.jpg

tillbaks till garaget efter jobbet

29"arna påkrängda

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1280958505_resized.jpg?width=480&height=640

mr mad i farten igen, HWK är numera reinforced och vi tänkte köra järnet nere på actionmeet..

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1280958506_resized.jpg

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1280958507_resized.jpg

mackorna på och allt redo för provåka..

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1280958514_resized.jpg

men först lite lunch, karel kom över med gröningen och han skulle reparera sin intercooler

så medans han fixar med det provkör jag vita missilen, spinner som fan vilket är bra inför actionmeet, man vill inte ha för grov lockup i klistret med en ZF..

men sista repan skrammlar det konstigt så jag vänder på rakan och puttrar till garagets plats, slår av och oljetrycksfail konstateras, lagom när man börjat lita på oljetrycket och inte bry sig så mycket om det..

Gissa känslan i det här läget...

Kör in skiten i garaget och tänker nu är det nog dags att sälja bilen trots allt.... Men sen gick det 5 minuter till och jag tänker att skiten måste ju endå rivas och jag är för grinig för att sova..

börjar tokmeka och min ärkemek emme som akutskruvat med mig genom tiderna satte fart, 55 minuter efter står vi med ångande stödgördel och släpper på överfallen till ram och vevlager, allt ser tip top ut..

och skadan som redan lokalisterat är väl något som bara händer mig.. axeln på oljepumpen är AV... helt otroligt...

lite bilder blev det efter tokmeket...

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1280958515_resized.jpg

karel la märke till materialdifferansen i mitten, ser ut som det blivit något strul vid tilllverkning...

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1280958509_resized.jpg

med andra ord... JÄVLAR VAD DET ÄR AKUT MED EN NY M50 PUMP, fort som satan, tar vad som helst som ser fräsht ut!!!

BRÅDIS BRÅDIS BRÅDIS, slutar 16:00 imorn och då måste jag börja skruva igen för att hinna sålla mer fel!?!

F.ö så är bakaxeln knäpptyst,,, haha tyskt stridsstål is the shit tongue

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1280958515_resized.jpg

[img]http://200sx.kicks-ass.net/seakay/img41386e375c800.jpg[/img]

heavyweight
154 Inlägg
8 augusti 2010
Trådstartare
#171
lastningsdag....... wunderbahr...

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1281301269_resized.jpg

på lunchen fick jag tag på lite prylar av världens längsta västeråsare...

spridare till dragbilen

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1281301271_resized.jpg

oljepump till racebilen

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1281301272_resized.jpg

mekade ihop botten delen och väntade på att oljepumpen skulle svetsas

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1281301273_resized.jpg

montera koppling osv

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1281301277_resized.jpg

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1281301278_resized.jpg

ihopmonterad och varmkörd, provrepa får bli på strippen.. dags att packa och hämta trailer mm mm..

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1281301279_resized.jpg

avfärd

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1281301280_resized.jpg

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1281301281_resized.jpg

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1281301282_resized.jpg

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1281301283_resized.jpg

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1281301284_resized.jpg

karel körde brett halva vägen för att sen fega ur och lasta om

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1281301285_resized.jpg

erfaret ekipage, vevaxellägesgivaren från rudskogen = spöad, frollad, eldad och begravd.

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1281301286_resized.jpg

en bild som symboiserar en liten incident ifrån rudskogen, det vart ett litet missöde med en avbruten mikrofån och supramannen ifrån sala kom med mitt vevaxelverktyg för att ta hand om problemet lite, lyckligtvis var alla vuxna och tog inte till verktygen smile

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1281301294_resized.jpg

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1281301293_resized.jpg

gatans king i västerås, mr grön bubbla, med sin smartaste look..

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1281301295_resized.jpg

raceready med aluvingen som vart för klen..

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1281301301_resized.jpg

gick 10.0 iförsta repan, bilen smygkröp på ettan för att den inte kopplade ur ordentligt, med en mega sync på 2an som gjorde att jag fick ta omtag, jag som berättat att en ZF aldrig säger nej men felar man med kopplingen är iallafall 2an känslig, likt högfärdiga damer.. 3an 4an 5an bara visslade i sen smile

min kumpan körde 10.8 eller liknande, sen bröt han grundladdspakten och mosade på 2bar... och körde 9.87.. jävla idiot, kranade på 2bar jag också..

körde 9.10 på häng över mål.. med endast 245 knutar över mål sad åkte 260 förra året...

nåväl, nu pausar vi in morgondagen innan lådorna sprängs..

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1281301296_resized.jpg

humor

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1281301303_resized.jpg

lagomt nöjd tog jag en egen idolbild

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1281301297_resized.jpg

smygreklam för tidernas sprut!!

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1281301305_resized.jpg

nya rekordet för manuell bmw växellåda.. körde tillochmed en gammal 525låda med närmare 30 000 mil i bagaget.. bmw zf rules!

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1281301300_resized.jpg

kvällshumor

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1281301307_resized.jpg

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1281301302_resized.jpg

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1281301308_resized.jpg

karels njurar

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1281301304_resized.jpg

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/51/1281301306_resized.jpg

Dagen efter åkte jag på fullt i vänsterlinen i första, men fick släppa av, den var helt jävla tyken bilen..

Repan efter i högerlinen(som var bättre) råkade jag köra på grundladd lite ofrivilligt (glömde flippa på switchen efter värmaren)

Men det vart braksuccé, 9.16 och mitt livs behagligaste repa sen jag körde 10.18 med kombin 2008, totallugn och nästan lite mysig att köra, funderade nästan på att ringa och beställa pizza framåt växel 5 när jag seglade mot mål..

60fot 1.33s, 201m 5.89s 192km, 402m 9.16s 239kmh
http://www.youtube.com/watch?v=Br3sQCFo9WE

sen tyckte jag det var dags för 8a.. vart avinkade efter värmaren för det droppade vatten... lineade up igen och värmde på, nej droppar fortfarande, men karel pratade med det mycket vänliga crewet och vi fick köra...

2bar,

starten går av på 1an och bilen känns helt jävla CP! smetar i 2an och av någon konstig anledning så släpper jag och kliver på igen?! Trodde nog inte att 2an gick i.. Pajsar i 3an och då börjar det rita hejdlöst, brassar i 4an och det går ut på kebabkast så jag släpper av och noterar kylarvatten på vindrutan.. = fail.... (har tryckt vatten hela säsongen men inte så mycket).

Tack till ett toppenevent, satan vad bra det var! Superhärligt crew och fantastiskt trevligt folk, + relativt bra väder.. trots att lördagens race vari konstant duggregn..

För att åka en schysst åtta krävs mer effekt, och för schysst effekt krävs bättre däck (mina nya 31"are som spöade jericon tex).. Men då lär ZF.en inte orka av plattan längre.. Så det blir nog inte så mycket bättre än såhär iår, får se om jag tar mig i kragen och river av toppen och felsöker varför den trycker ur sig vatten...

Nåväl, vem fan behöver 8or när det är så jävla kul att åka 9or, eller vad säger mina 9 sekundersvänner där ute? smile

[img]http://200sx.kicks-ass.net/seakay/img41386e375c800.jpg[/img]

71 Inlägg
9 augusti 2010
#172
riktigt underhållande tråd wink brukar oftast bara skumma igenon texten i trådarna.. men här har man spenderat tid på att läsa wink Trist med alla bekymmer du haft.. men sånt får man ju räkna med innan allt flyter på antar jag smile

Hoppas nästa år blir lika bra om inte bättre! wink


heavyweight
154 Inlägg
9 augusti 2010
Trådstartare
#173
tack för comments smile


här finns ett klipp ifrån kabin :-)
http://www.youtube.com/watch?v=jRv5D1LN5YQ

[img]http://200sx.kicks-ass.net/seakay/img41386e375c800.jpg[/img]

356 Inlägg
12 augusti 2010
#174
trist att det inte blev en 8a för dig iår, men tills nästa år är väl storspaken uppfräschad och 31"arna redo att betta, så vi får hålla tummarna till andra helgen 2010? smile

edit... måste bara säga att du verkligen har gjort ett grisjobb iår med allt mekande.. ingen ska komma och säga "jag hinner inte..." då tänker jag bara hänvisa till dig (man hinner visst, allt handlar om engagemang och dårskap)
Senast redigerat av Sauce (12 augusti 2010)


heavyweight
154 Inlägg
23 augusti 2010
Trådstartare
#175
som vanligt finns det en 3 timmar lång berättelse om ännu en fantastisk helg där igentligen allt gick ännu en gång heeeeeelt åt skogen..

snor bilder och filmer från ett par eldsjälar med kameror, man får pm:a om jag ska ta bort dem wink

Sista repan ut på actionmeet så sprutade det lite väl mycket vatten ur exp-kärlet.. Jag gick i självmål då av glädje med att än en gång ha en pajjko bil med mig hem, vit och lika jävla skitig som vanligt.........

Lagom trött på allt eftersom jag ännu en gång sagt "efter detta event ska jag fan fixa allt annat jag har ligger hängandes på mig"

Planen blev att testa med wonderweld i toppen och efterdra skitnen, så jag tänkte vad bra, går inte det så får jag helt enkelt passa till 2011.

Onsdagkväll startar jag upp bilen, den är lite för grovt flöde på bubblor och annat kul i exp kärlet direkt, + tempen sticker rätt omg upp på arbetstemp och lite till... Polaren jacke kommer över med lite CO test, blir fetgult direkt... Tack och godnatt, åker hem.

Senare på onsdagskvällen i samråd med bäckis och morgonen efter med ärtan och samtidigt en galen ålänning på tråden SÅ beslutade jag mig för att riva skiten och ta tag i skiten ännu en gång.....

Ringer på lunchen till Stefan på Engson Motor och bokar upp en planing förmiddagen efter + litet öga på om några fel hittas.

Torsdag lunch, tar en whopper påväg till garaget ställer timern och skruvar tills det ringer (får mestadels ur vätskor och iväg massa pickel för att kunna riva mer.

Torsdag kväll efter jobbetl, river toppen och får hjälp av john, gick som smort, förutom när toppen skule av blocket.. Hade i princip limmat fast sig...

Fredag lunch drar jag iväg till garaget och mekar av weld fälgarna bestyckade med 29" 11.5 och drar till däckkompaniet.

Fredag efm efter jobbet hämtar jag däck topp mm, drar igång med rengörning och hinner i princip inget alls innan jimpa från åland kört vilse ett kottkast bort... altså... jimpa kan skriva en bok själv om sitt lokalsinne wink

Sen mekar vi som jävlar i helvetet fram till midnatt och startar upp skiten som då går på 5 burkar och rasslar.. Vi hann iallafall köra skiten varm...

Lagom roade rev vi ventilkåpan (= bort med kompressorhus) hittar inga fel, kommer överens om att lasta skiten endå, finner ingen trailer så min gamla transportbil som stått sen ppf träffen förra året för min del (några polare har trotsat körförbudet däremot). Kablar igång skiten och ställer den på laddning medans vi lastar..

Bil fastspännd och klar packar vi hela skiten med allt från jimpas fisk till jimpas vedsäck.. tur att dom har så in i helvete med grejer borta på kobben smile

Efterdrar toppen och landar hemma hos mig i 2h för att sen dra raka spåret till orsa, med en bil som låter konstigt och går på 5 burkar...

8 sekunders cigarren höll å att tas i glädje när vi verkligen var framme med ekipaget på orsa, men det regnade... Ut och lasta av och snacka lite med alla världens bästa turbo idioter på samma ställe, helt grym träff..

Sen började allvaret, ärtan kom förbi och felsökte motorn på alla möjliga vis, allt från komptest till koll i sprutet... Tändning och gnista fanns överallt, men tillslut hittade vi felet en kabel där har dragit ur stiftet när jag mekat av och på härvan.. Det är fan så svårt att höra när man drar av en spole om den går på 5 eller 6, man måste varva och höra rappheten nästan...

BILD IFRÅN DALSKOG
http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/52/1282590038_resized.jpg

Vinkelharry och lite finlödning alla dennix sen sjunger skiten som aldrig förr, och missljudet var ett klassiskt m50 ljud.

http://www.rockfoto.nu/gfx/content/metalpublik2.jpg

HÅRDROCK! åker och besiktar skiten och drar tillbaka till tätet för att se över allt..

Däcket ligger mot stötdämparen FAIL jag som bara hade dragit åt försiktigt för att sen efterdra hade lyckats få alla hjulbultar på höger sida knäckta... KUL!

ihop med jimpa från åland och robban från avesta (många skitroliga dialekter altså) fimpar vi iordning dom girafflånga bultarna + säkrar med muttrar på andra sidan, + cylindrisk fastättning i gängen (blir grymt kul att få bort sen).

Blir tvungen att montera 2st biltema spacers som vi fick låna av en depågranne, 31"arna är bredare och jag missade väl lite med tillfixningen av flyttningen av övre stötdämpar fästena...

Ut på plattan, torskar värmaren (vågar inte pressa varvstopp).. 2an har syncat hela tiden i den här lådan och nu gick den helt enkelt inte i, tror jag röck lite för löst i kamelen efter allt tokskruva... tänker 11 tider men någon sa 9.7, måste varit den andra bilen... Nej, 9.7 på en växemiss till 2an? Det är ju HEEEEEEEEEEEEEEEEEELT stört!!!

Puttrar ut igen och fäller ut en 9.04 i 245 knutar efter att ha missat ännu en värmare,

foto av pelko
http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/52/1282590036_resized.jpg

(jimpa ringer och klagar på att jag håller på att drifta nu igen) jag svarar med att något låter helt jävla cp och han lånar en bil och kommer ner för att bogsera tillbaka.. Lite felsökning visar att det är kopplingen som skrotat åt helvete.. KUNG BÄCIS HAR EN 765a med sig.

Dagen var endå över för de flesta så vi mekade lite men det vart så mörkt, tog dock ner låda och koppling innan vi drog in för att käka första målet kl 23:00... KUL....

Sparsamt med öl för trötta hjältar och sen slå upp 15 manna trekronor tältet för 2 personer... HAHA....

Jimpa eldade satan i kaminen och jag hann inte ens säga att jag hatade 8or innan det vart morgon..

Gick ut och monterade kopplingen och flyttade över alla grejer på lådan, väckte det sovande mumintrollet och drog till förarmötet..

foto av pelko
http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/52/1282590039_resized.jpg

Sen kastade vi upp allt skit ihop med en ny låda för att kpplingen riviti hål i den jag åkte med..

Varmkör och smyger ut på plattan, nu jävlar i helvete ska skiten elda!

3ans växel och varvstoppar så långt att jag skäms...

foto av B Larsson
http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/52/1282590048_resized.jpg

Backar tillbaka och står sedan och väntar på att få åka in i stage, ska rulla fram till stage och det känns fan som att handbromsen är i, satan vilket störtskönt klister... Lagom orolig varvar jag upp nästan till varvpellen och dumpar kopplingen och håller fullt... Fetboggar för att sedan slungas iväg med laddtrycket kometandes.. 1.42 i 60 fot kändes jävligt gay... Spöar skiten ur gamla bättan i mål och rycker skärmen, smällde rätt hårt i torsot när skämren snärtade ut.

9.06 i 264 knutar med BOGGSTART, 201m på 5.99 och 195km/h rätt skön upparbetning av hastighet från 201 till 402, vill lova att det hissade på rätt fint på 4an faktiskt smile

foto av pelko "total glädje, 9 blankt igen och på jordens förbannade boggstart"
http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/52/1282590037_resized.jpg

Nu fick det vara nog, 9 blankt 2 gånger med risiga starter.. Så vi kopplar in launchcontrol för att sen åka och smälla av däcket..... Helt sjukt vilket jävla snyt i starten, fyfan va hårt chassiet är när det får lite pulver..

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/52/1282590035_resized.jpg

tur man var lite orolig till att snyta av kopplingen rakt av så man stod på hejdarna och rattade satan, annars hade man blivit poppis som tagit blinktornet

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/52/1282590041_resized.jpg

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/52/1282590042_resized.jpg

Wikipedia på styvt chassie, kolla klippet:

http://www.youtube.com/watch?v=eTCmAiV1fw0

Ingen skräll sen om jag säger att det bara finns film på haveriet va?

Nu är jag fan impad av chassiet, synd det inte fått sträcka ut sig med riktig låda + kopplingi kombination bara... Fifan vad det hade gått på slangarna där smile

Nåväl, det var inte riktigt slut där, vi fimpade iordning bultarna som på andra sidan och drog ut igen för att vara snällare på starten...

1.33 i 60 fot, nu gick det som actionmeet igen... Men 2an och 3an varvstoppade lite väl snabbt... släppte av och rullade i mål, koppling stekt för dagen... #2...

Raket lastning för att sen inte hinna i tid till jimpas båt..

Så vi tog vita blixten på en liten spinn i garageområdet och hälsade på grannen karel som mekade m20 för fulla puckar!

Ska byta lamell och åka något mer bus iår iallafall!! + Fräsa lite rondeller på FETHÄNG så jimpa, ärtan och bäckis blir lite impade wink HAHA

ps. motorn har aldrig varit såhär bra.. fyfan va den går och håller sig snyggt i temp... + vilket jävla i helvete ös det är i skiten!!!!! 800+ whp talar ut efter 201 meter wink

föresten så har jag beställt APDYRA morosobultar och ska svetsa om stötdämparfästet + justera bakvagnen en gång man kanske måste efterjustera sånt här ibland?

[img]http://200sx.kicks-ass.net/seakay/img41386e375c800.jpg[/img]

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
23 augusti 2010
#176
Det ser lite speciellt ut när hjulet hoppar av, men otroligt fina tider. Bara hoppas 8an kommer snart. smile


heavyweight
154 Inlägg
26 augusti 2010
Trådstartare
#177
bytt styrleder på 525an, vart det bättre med supervibbarna ? NEJ..... balanserade om däcken, skillnad? Nej....... Vad är det med mig och otur med just e34... m5an jag hade sist bara jävlades den också... snart ger jag upp och turbar skiten ur en e30 istället... dom vill ju bara ha...

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/53/1282850791_resized.jpg

bytt termostat och hjulbultar tidigare i veckan... den vart riktigt skön på lugna 65-70 grader smile

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/53/1282850792_resized.jpg

bra pris för bultar.....

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/53/1282850798_resized.jpg

yes, streetwheels is on

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/53/1282850794_resized.jpg

ah!!!

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/53/1282850795_resized.jpg

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/53/1282850796_resized.jpg

körde och hälsade på karel sen drog jag till jobbet med bilen, så trevligt att kvällscruisa lite med race-kälken!!

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/53/1282850797_resized.jpg

skitig som djävulen.. eftermiddagstur på g...

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/53/1282850799_resized.jpg

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/53/1282850803_resized.jpg

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/53/1282850800_resized.jpg

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/53/1282850801_resized.jpg

drog förbi bilprovningen bla smile 1080 raceready smile dock med ett antal kilo fälgar och spacers haha...

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/53/1282850802_resized.jpg

tillbaks på jobbet för att än en gång blir apkär i 4-länk... FYFAN VA FINA GREJER DET ÄR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/53/1282850804_resized.jpg

fick efterjustera skiten lite grann, både toe fram och bak knappt märkbart dock.. + camber fram, ändrade ju på en höft när gatfälgarna skulle på...

sen en checklista jag länge velat pricka i med lite bra att göra grejer som aldrig blir av när man måste byta låda / koppling / topplock / name it

- varningslampa oljetryck (rätt jävla temporär dock)
- suttit fläktarna på knapp med relä så de slipper stå på hela tiden
- tvättat skiten
- efterdragit chassiebultar
- fäst om batterikablar mm mm, bara smått underhåll som annars aldrig blivit av..

äntligen lite mysmeck istället för raketracing på pallbockarna... och fan va vit skiten vart! Blir nog ett par mil i helgen wink haha

[img]http://200sx.kicks-ass.net/seakay/img41386e375c800.jpg[/img]

heavyweight
154 Inlägg
28 augusti 2010
Trådstartare
#178
svårt att beskriva hur viktig avslutning jag har på året med bilen nu..

omöjligt skönt att ha bilen man slitit djävulen med ungefär hur jävla för länge som helst stå på jobbet en fredag och bara vänta på att bli tuktad.

På med jeans och keps, hoppa in i tungviktarn och skrämma svenssons när man kör om på häng med eld sprutande ur sidepipen..

Fyfan!!!

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/53/1282986416_resized.jpg

sen drog vi med ett rejält lass bilar i karavan till grannstaden eskilstuna för att köra lite nattrace...

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/53/1282986417_resized.jpg

inga direkt bilder där för det hann bli så mörkt innan det blev racestart, lite stökigt med så mycket spacers att meka, men man var ju inte själv så det gick jävligt fint smile

Bilen gick överdrivet jävla hårt i stegen (på grundladd givetvis, inte så jag tror att jag behöver prestanda mer än 9.16 och 240km/h på gatan).. Altså den boggar exakt som på orsa i starterna... Den är helt vansinnig på att hålla i bakvagnen med rätt lufttryck och en stadig värmare...  Blev ruggigt impad själv över greppet som faktiskt finns i kärran... Jag kommer behöva launch även på gata inför nästa år och då kommer min turbo jävligt snabbt, körde ju 1.33 utan launch på acitionmeet med 29"are visserligen...

Tyvärr vart det bara 2 race sen vann jag utan minsta tendens till att ha kunnat förlora oavsett växelmiss, tappat ena bakhjulet eller vad som helst smile

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/53/1282986418_resized.jpg

hemresa, finns nog ett par spår efter ureldningar mellan västerås och eskilstuna wink

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/53/1282986414_resized.jpg

Vill knappt köra bilen mer iår, för jag är så otroligt jävla nöjd med precis allt, jag gillar tillochmed den uppspöade skärmen efter däcktappningen..
Så igentligen borde jag låta den stå i garaget som nån jävla pokal, och bara veta att den står där och fungerar helt jävla perfekt.

Polaren provkörde tillochmed bilen igår, inget strul i starten, växlar helt som vanligt kuggar ner till 3an eldar ur den till varvspärr.. Han får ju självklart adrenalin som en grek, det är ju 700 på hjulen som river 4800rpm till 8000 varvspärr 3ans växel på nån tiondel med 255 toyo 888 r-däck.. Men garvar över hur omärkvärdig den endå var att köra...

augusti / september skiftet och äntligen nöjd, precis så här är den perfekta e30 turbon för mig och efter vad jag har sorterat ut sen 2007..

Vad fan ska man göra i vinter förutom att montera en blackmagic lamell så jag kan åka 8or hela dagarna nästa år........ haha

[img]http://200sx.kicks-ass.net/seakay/img41386e375c800.jpg[/img]

heavyweight
154 Inlägg
8 september 2010
Trådstartare
#179
Koppling # 4 iår gick åt skogen i helgen, + låda #3.. Tji det vart ingen 8a iår.. Tur är väl det, vad skulle man annars göra nästa år? Sikta på 7or? Nej nej.

Tog bmw:n tillbaks till mina roots, gatracen i trakterna, där allt började.

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/54/1283968815_resized.jpg

Likt min gamle evo jag körde 2007. så såg det mer ut som solorepor smile FYFAN VA SKITEN GICK HÅRT!!!! Slår vad om att det hade blivit nior alla race jag körde på gatan, förutom den då allt skrotade.

Nästa år ska jag försöka ha lite mer uppsättningar däck, för att delta mer ute på gatan, 9"are, 14"are, kommer dock fortsätta köra strippen med 10.5w för att köra ten n half.

även denna bild av mr-macke

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/54/1283968816_resized.jpg

2st filmer (olika vinklar) från ett av gatracen, rykten säger dock att det sitter automat i kärran numera! lol

http://www.youtube.com/watch?v=NvkaZ7S0nOY

http://www.widespeed.com/?flv=film/vsc4cup10.flv

förövrigt har det varit en del fotosessions, dels till en populär tidning.

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/54/1283968817_resized.jpg

dels ihop med lite andra västeråskändisar

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/54/1283968818_resized.jpg

här ser man det som tyvärr dräper min säsong nu och jakten på 8an för iår.. En låda som 1an och 2ans gaffel pajjat på och märkväl att kopplingen gick åt skogen samtidigt, 765 plattan överlevde nästan 8 repor... Känns svinkul med att köpa en till 765a då är jag uppe i samma summa på 765or på sensommaren som att köpa en tilltänkt finkoppling.

http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery//public/54/1283968819_resized.jpg

Får tacka för supporten racesäsongen 2010, det har varit skitkul med supporten igenom alla jävla haverier!

Jag har dock ett mål som inte så många andra delar på den här nivån, att kunna köra 8or och sladda på bana.. Känns endå på något vis som jag närmar mig, och har fler planer på utvecklingen inför 2011..

En sak som är säker, jag kommer aldrig köra annat än h-mönstrat, fyfan va kul jag tycker att det är att spaka skiten som en "riktig bil"!


Här har jag knåpat ihop en liten "säsongen 2010 bild" med företagen som alla hjälpte mig att närma mig målen!

http://www.ivarsproduction.se/IVARS2010WP.jpg

Garagesäsongen är nu official!!! Utvecklingen är det enda som är konstant wink

[img]http://200sx.kicks-ass.net/seakay/img41386e375c800.jpg[/img]

Försöker iaf
1 998 Inlägg
9 september 2010
#180
Finns ingen råare bil än denna. Trots motgång efter motgång så har du kämpat på. Det gillas.
Hoppas på MYCKE bättre säsong 2011.
Att du ska köra en 8 och att bilen ska hålla.

BTW finns inga ord som kan beskriva hur mycke jag gillar din bil

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet


Sök