Billjud i passat variant

Passat_Turbo
23 oktober 2009 · 185 Inlägg

Hej jag undrar hur jag får ut bättre ljud ur min passat variant? det sitter en cd-stereo i den nu. Vill ha lite förslag budget under 2000 kr.

Nissan Qashqai Tekna "Qashqai" (2008)
Team_Bilradiohuset
23 oktober 2009 · 452 Inlägg

Att byta högtalarna i dörrarna är ett bra alternativ för 2000kr.
Sitter både 6,5" fram och bak

mvh mackan

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet
Volvo C30T5 "C30 Nurburgring Edition" (2007)
Volvo S70 T5 "Dragrace edition" (1997)
Passat_Turbo
23 oktober 2009 · 185 Inlägg

jo men vi har en cd-stereo i den ingen mp3 dessutom så vet jag ej vilket märke som är det bästa. jag har pioneer i den nu. Den heter Deh-1400r

jag har 6,5 tum bak och fram de är grymma orginal med.

Senast redigerat av Passat_Turbo (23 oktober 2009)

Nissan Qashqai Tekna "Qashqai" (2008)
azmaz
23 oktober 2009 · 111 Inlägg

jodå, har en passat själv och satte dit 6x9 i hatthyllan, 6,5 i bakdörrarna och driver de med ett denver steg, ger hygligt bra tryck, o de gick på 1500typ. men tro mig, du kommer tröttna på ditt ljud efter en månad så bättre spara lite till o köpa grejer som är på gränsen till värsting-ljud, så slipper du ånger känslan lite framöver tongue

Mvh

Frostfjord Ljudbyggare
23 oktober 2009 · 170 Inlägg

Jag kan hjälpa dig. Men för 2000 kommer du inte så jätte långt. Fjolårets modeller, samt om du ska uppgradera enheten skulle jag rekommendera att lägga lite extra. För det kommer med tiden. Man vill ha mer. Så istället för att "köpa om" nästan samma grejer kan man spara lite i slutändan

Opel Omega (B) "Oscar" (2002)
Mitsubishi Galant "Junior" (2001)
Passat_Turbo
23 oktober 2009 · 185 Inlägg

men sen vet man ju aldrig hur länge man ska ha denna bilen. man får knappast tillbaka det man har lagt på ljudet va

Nissan Qashqai Tekna "Qashqai" (2008)
christofferedil Yellow bug!
23 oktober 2009 · 1 640 Inlägg

Passat_Turbo skrev:
men sen vet man ju aldrig hur länge man ska ha denna bilen. man får knappast tillbaka det man har lagt på ljudet va

Det får du , du plockar ur det och flyttar över det till nästa bil alternativt säljer det för sig. Då kan du få tillbaks en stor del av summan. Originalhögtalarna i Passaten duger till riktigt bra, jag kompletterade bara mitt med ett slutsteg och en baslåda. Då spelar det på fint. Men beror ju lite på vad du är ute efter. Bastryck eller välljud.

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
Passat_Turbo
23 oktober 2009 · 185 Inlägg

jag är ute efter både välljud och bas men nu är det så att jag har familj och kan ej ha baslåda då får inte barnvagnen plats.

Senast redigerat av Passat_Turbo (23 oktober 2009)

Nissan Qashqai Tekna "Qashqai" (2008)
chrix
25 oktober 2009 · 188 Inlägg

Leta efter en typ 1-2år gammal CD som har det DU vill ha ut av en stereo.
Jag har haft 2st Passater där båda hade BARA Org Högtalare, men min förra hade typ den billigaste Clarion som klara MP3, i den jag har nu sitter det en  Clarion DXZ958RMC som var en av dom bättre för ett gäng år sedan och jag har dragit separata 6mm2 strömkablar till CD:n från "kopplingscenntralen" under ratten.
Man tror inte det är likadana högtalare....
Då har du kanske t.o.m en 500 lapp kvar som du och familjen kan göra något kul för, spara eller lägga på något som håller bilen i bra skick....

Undrar varför man ska hänga på massa plast runt bilen????
http://www.nogg.se/christianracing
http://www.mamut.com/gtr
http://www.gtiklubben.nu
Passat_Turbo
25 oktober 2009 · 185 Inlägg

Ska jag till på blocket och tradera? Man kan väl fynda på båda ställerna väl?

Nissan Qashqai Tekna "Qashqai" (2008)
almadeus
25 oktober 2009 · 215 Inlägg

du kan även kolla på bilstereoforum för där finns det bra saker smile

Senast redigerat av Punti (25 oktober 2009)

BMW 330 turbo "drifting" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang