Top Gear - Bästa Motorprogrammet?

G-unit
11 maj 2006 · 18 Inlägg

Äntligen har första avsnittet av 8 säsongen sänts i england och jag kan bara konstatera på nytt att jag tycker Top Gear är nog de bästa motorprogrammet som finns.

Att Koenigsegg tar till sig kritiken från "The Stig" samt att de skall utreda om CCX har ett behov av en bakvinge efter att The Stig körde av banan när han pressade den ytterst. Koenigsegg har lovat att bilen skall få testas igen med en vinge.

Det är ett bevis på hur proffessionel Top Gears testförare är samt hur programmet är respekterat.
Enligt min uppfattning visas Top Gear i många länder: USA, Kanada även tyskland som är patrioter och har sina egna motorprogram sänder Top Gear.
Programmet vann väl en emmy för inte så länge sen?


Vad tycker ni? Nått motorprogram som kan mäta sig med Top Gear?

Tiff Nedeel är en klass för sig med Fifth Gear kan bli riktigt tråkigt ibland.

(Snälla säg inte Motorist)

dusty Living in the fastlane
11 maj 2006 · 2 616 Inlägg

håller med dig. tokroliga tester i top gear som fått mig att fastna

baca Os Difuntos
11 maj 2006 · 1 822 Inlägg

tacka vet jag det gamla hederliga Trafikmagasinet : ) eller Bosse bildoktor.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
FugitivE BMW Power
11 maj 2006 · 2 362 Inlägg

måste hålla med dig till fullt!. Älskar Top-gear big_smile

BMW, bogsering med wire :/
Foffis
12 maj 2006 · 676 Inlägg

Top-Gear är det bästa bilprogramet jag sett! det bästa avsnittet var när dom testade den nya landrovern mot den brittiska stridsvagnen Challenger 2. (stridsvagnsnörd som man är big_smile) har för mig att dom skjutit sönder en bil med en amerikans M1A2 Abrams?

dusty Living in the fastlane
12 maj 2006 · 2 616 Inlägg

personligen är mina favorittester när dom får en viss summa pengar för att köpa någon gammal sportbil etc och så ska den hålla så länge som möjligt. vissa tester ska man dock hålla undan tanken på att det är uppgjort speciellt när jeremy kör någon bil snabbare på land än dom andra lyckas ta flyget. hur många har dom annars i sitt filmcrew? wink

Volvoz84 "Ijenkligen"
12 maj 2006 · 786 Inlägg

bosse bildoktor e bäst!

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
MilleN
12 maj 2006 · 9 108 Inlägg

Top Gear är det bästa motorprogrammet som någonsin funnits, sjukt roligt att se! Bosse bildoktor kan enbart suga pung helt seriöst, tål inte gubbfan!

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
12 maj 2006 · 1 852 Inlägg

topgear är så jävla bra... men mitt motorprogram nummer två är motorjournalen då dom bara "lekte" vilket var mycket underhållande, synd bara att det inte sänds längre sad

man lever bara en gång så lev väl!
Stefan Varberg Supraman
12 maj 2006 · 2 300 Inlägg

Japp topgear är helt kanon.
motorist är ingen höjdare alls, bara barnsligt.
undrar om topgear skulle bli ännu bättre om tiff skulle vara med?

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
jens
12 maj 2006 · 137 Inlägg

Top gear är utan tvekan bäst! Tycker dock att de var lite konstigt när de sa att nya m5:an var ful?!

ghost_boy83 CREW
12 maj 2006 · 2 594 Inlägg

toppgear kommer nog på första plats tror nog det är det enda programmet där dom tynar riktiga vrålåk,kan hålla med om att motorjornalen och att bosse med sina vrickade lösningar kan va underhållande med..

Sharky
12 maj 2006 · 10 287 Inlägg

Prickskytte med bilar var rätt kul...:-D

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
12 maj 2006 · 1 852 Inlägg

jens skrev:
Top gear är utan tvekan bäst! Tycker dock att de var lite konstigt när de sa att nya m5:an var ful?!

det beror inte på bilen utan vem som bygger bilen. topgear verkligen hatar allt som har med tyskar att göra wink

jag gillade när dom skulle paja en porsche 911 vilket dom misslyckades med big_smile

man lever bara en gång så lev väl!
ghost_boy83 CREW
12 maj 2006 · 2 594 Inlägg

Bullo skrev:

jens skrev:
Top gear är utan tvekan bäst! Tycker dock att de var lite konstigt när de sa att nya m5:an var ful?!

det beror inte på bilen utan vem som bygger bilen. topgear verkligen hatar allt som har med tyskar att göra wink

jag gillade när dom skulle paja en porsche 911 vilket dom misslyckades med big_smile

dom hatar all som har med sverige att göra med dom sågar ju både volvo saab och kuenigsiegg eller hur nu biljäveln stavas

Lone Star
12 maj 2006 · 1 231 Inlägg

Var och häslade på hos koenigsegg för ett par veckor sedan och de nämnde b.la att en bil med vinge redan hade sålts. Nån tokrik snubbe som absolut skulle ha vinge så han fick det. Vet dock inte hur det såg ut.


Och ja, top gear är svårslaget.

Mitt projekt: Evo III
G-unit
12 maj 2006 · 18 Inlägg

Lone Star skrev:
Var och häslade på hos koenigsegg för ett par veckor sedan och de nämnde b.la att en bil med vinge redan hade sålts. Nån tokrik snubbe som absolut skulle ha vinge så han fick det. Vet dock inte hur det såg ut.


Och ja, top gear är svårslaget.

Intressant, den kanske skall få en bakvinge i standard utförande..

Slovenian
12 maj 2006 · 482 Inlägg

opeltiffi skrev:
bosse bildoktor e bäst!

Bosse är mannen! big_smile

- Bromsa är ett tecken på svaghet -
BMW 323i (1997)
Malmoe SSS -12
13 maj 2006 · 3 217 Inlägg

Allt beror på vad man är ute efter att titta på!

Ska det komma till köpråd och "normaltester" av bilar så är det väl Mera Motor/Motorjournalen som gäller! Men när man vill se något kul och folk som faktiskt kör bilarna i deras ovanligare utförande så är det Top Gear som gäller...

Jag menar, det är nog ingen som pressar bilarna lika väl som Top Gear, och ändå är det ingen som säger nej till ett test där tongue

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
alxalx fresh'n'clean
13 maj 2006 · 147 Inlägg

Helt klart bäst, iaf för mig och andra som är mer intresserade av dyra och häftiga bilar än lastutrymmet på nya octavian..
Dessutom så har dom ju grym humor, det är roligt att titta på dom vad dom än gör liksom.

Edit: Självklart är det bra att det finns program som informerar om lastutrymme osv men underhållningsvärdet är fortfarande störst i Top Gear smile

Senast redigerat av alxalx (13 maj 2006)

"Svenskt uppslagsord
sport|bil [²sp'år_t:bi:l Uttal] -bilen -bilar subst.
liten snabb bil (för nöjeskörning)"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang