2396
Sök

Aerodynamiks 200sx S13

Världens sämsta och bästa bil!

618 006 Visningar
Uppdaterades senast 7 februari 2019
6 Inlägg
23 april 2012
JoJo Sebbe! Det börjar ta sig alltså? wink Har du planer på att byta passagerarplatsen till likadan stol senare pga. av att de är svindyra eller ska det vara en röd bara? tongue .. och när brölar du ner hit? Det finns hamnar, hav, gamla tegelbyggnader och skit i mängder här nere att fota vid, vare sig man vill ha sommar-bild eller cooling-bild:D

7 120 Inlägg
23 april 2012
Trådstartare
Yoo! Jo, den börjar bli färdig nu.. wink Den andra stolen förblir original, dels för att det är dyrt och dels för att jag vill kunna använda baksätet. Vill man följa med får man hålla i sig helt enkelt! smile

Har många planer i sommar men Karlskrona känns lite off, du kan nog komma hem ett tag istället tongue

6 Inlägg
24 april 2012
Aerodynamik skrev:
Yoo! Jo, den börjar bli färdig nu.. wink Den andra stolen förblir original, dels för att det är dyrt och dels för att jag vill kunna använda baksätet. Vill man följa med får man hålla i sig helt enkelt! smile

Har många planer i sommar men Karlskrona känns lite off, du kan nog komma hem ett tag istället tongue

haha jo jag kommer allt hem en sväng i sommar, vore kul att få knäppa lite nattbilder, nu lär de ju bli "lite" bättre än de förra jag tog, eftersom jag har testat en jävla massa natt nu big_smile

7 120 Inlägg
24 april 2012
Trådstartare
Haggei skrev:
Aerodynamik skrev:

haha jo jag kommer allt hem en sväng i sommar, vore kul att få knäppa lite nattbilder, nu lär de ju bli "lite" bättre än de förra jag tog, eftersom jag har testat en jävla massa natt nu big_smile

Låter bra, du kan ju höra av dig när du är hemma.. Har du kvar mitt nummer? tongue

6 Inlägg
24 april 2012
Aerodynamik skrev:
Haggei skrev:
Aerodynamik skrev:

Låter bra, du kan ju höra av dig när du är hemma.. Har du kvar mitt nummer? tongue

haha ja det har jag allt tongue om inte annat vet jag var den brevlåda bor! big_smile

7 120 Inlägg
28 april 2012
Trådstartare
Nu är bilen igång och nere på hjulen igen! Bytte temp. givaren och den går mycket bättre och startar hela tiden nu, men den är slö som fan.. Dock läcker den från någon spridare så ska börja med att fixa det så får vi se om det blir bättre.
Sen är det en del el-fel som är så sjukt tråkiga så är fruktansvärt trött på bilen nu, för jag kommer ingenstans. Den får helt enkelt stå och skämmas i garaget tills motivationen kommer tillbaka.  tongue

Nog med text, bjuder på ett par random bilder!

https://www1.garaget.org/gallery/images/41/40970/40970-b80bc2978029ec9eedb8de94604b38ec.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/41/40970/40970-bdb718995220cc4fcab7ae4b862b1550.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/41/40970/40970-c4504b32166afb0d2cb66b16068a7543.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/41/40970/40970-679f7615be08bd7ac78a253bd6532caa.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/41/40970/40970-0935f6965cc33b3897f7899a661a79cf.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/41/40970/40970-b1e690da45c241c8e9ba0efa3e76d587.jpg

Got VTEC?
1 593 Inlägg
28 april 2012
Aeee va fan, ut o kämpa med dig nu, våren är ju här närsomhelst!http://yoursmiles.org/msmile/pozitive/m1239.gif

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

7 120 Inlägg
28 april 2012
Trådstartare
Mm, jag vet.. Vill bara köra skiten nu, inte hålla på med trams tongue

487 Inlägg
28 april 2012
Om det är någon tröst så sitter jag i samma skit, om inte värre. Bilen startade och gick bra igår, men såklart ska jag på tempsensorn då jag inte tycker bilen går optimalt.. Vid nästa varmkörning är den totalt orkelös och bluddrar som den håller på att drunkna.

Pim_Pim
28 april 2012
Blir de ingen lkpg träff för din del nu då ?

7 120 Inlägg
29 april 2012
Trådstartare
_NeeX_ skrev:
Om det är någon tröst så sitter jag i samma skit, om inte värre. Bilen startade och gick bra igår, men såklart ska jag på tempsensorn då jag inte tycker bilen går optimalt.. Vid nästa varmkörning är den totalt orkelös och bluddrar som den håller på att drunkna.

Trist! Jo, det är säkert samma fel som mig. Eller iaf innan jag bytte sensorn. tongue

Pim_Pim skrev:
Blir de ingen lkpg träff för din del nu då ?

Nepp, åkte Volvo istället cool

487 Inlägg
29 april 2012
Felet löst, visade sig vara soppatorsk. Jag var ju inne på rätt spår iallafall, det var problem med soppa och spridare.. wink Vad har du för kvarstående problem med motorn nu Sebbe?

80 Inlägg
29 april 2012
_NeeX_ skrev:
Felet löst, visade sig vara soppatorsk. Jag var ju inne på rätt spår iallafall, det var problem med soppa och spridare.. wink Vad har du för kvarstående problem med motorn nu Sebbe?

Ja vad säger man!

7 120 Inlägg
29 april 2012
Trådstartare
Spridarna läckte satan så plockade ur dem idag, ska byta ut alla tätningar och plocka ihop allt igen så får vi hålla tummarna att det fungerar bättre... wink

7 120 Inlägg
4 maj 2012
Trådstartare
Bytte alla tätningar och o-ringarna till spridarna så nu läcker det inget men bilen går fortfarande dåligt!
Eller, den går bra när man kör vanligt men så fort man ger den lite laddtryck smäller och hostar den.
Har felsökt länge nu och börjar tröttna, idéer uppskattas smile

1 163 Inlägg
4 maj 2012
Bytt stift? , kanske din elektronikbox "chippet" som är lite knas?

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

7 120 Inlägg
4 maj 2012
Trådstartare
Hoaken skrev:

Stift är bytt och kollade många gånger, den får gnista och jordpunkterna är "rengjorda". Jo, kan ju vara något med chippet men borde den inte gått dåligt när man kör lugnt också då? tongue

1 163 Inlägg
4 maj 2012
Aerodynamik skrev:
Hoaken skrev:

Stift är bytt och kollade många gånger, den får gnista och jordpunkterna är "rengjorda". Jo, kan ju vara något med chippet men borde den inte gått dåligt när man kör lugnt också då? tongue

okej de va ju bra smile , humm mja jo både och, det kan ju vara något där när "tändkurvan" stegrar att allt bara blir fel ?

Och inget fel med luftmassemätaren?

din laddtrycksstyrning är rätt inkopplade å ställd osv?

Mvh

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

7 120 Inlägg
4 maj 2012
Trådstartare
Hoaken skrev:
Aerodynamik skrev:
Hoaken skrev:

okej de va ju bra smile , humm mja jo både och, det kan ju vara något där när "tändkurvan" stegrar att allt bara blir fel ?

Och inget fel med luftmassemätaren?

din laddtrycksstyrning är rätt inkopplade å ställd osv?

Mvh

Jo, precis.. Kan ju vara något där tongue
Hade LMM varit felkopplad hade den inte startat alls men kanske kan pröva rengöra den.. smile
Har ju bara en vanlig kula/fjäder-ventil som laddtrycksstyrning så går inte riktigt sätta den så pass fel att den smäller och hostar tongue

1 163 Inlägg
4 maj 2012
är det nytt chip som sitter i den nu eller hur va de? , nae de e ju sant , den kan inte vara "sönder" på något sätt?  ahh just det , det är svårt de ja! hmm humm!

Sök