Caraudiosecurity, lönar det sig att handla där?

Powerbass
30 oktober 2009 · 80 Inlägg

Tja:)

Va inne på caraudiosecurity och kollade, hade nämligen behövt nytt framsystem till bilen.

Allt där inne är ju ungefär hälften så billigt som här i sverige. Min fråga är då, Har dom några andra avgifter som man inte vet om när man köper en vara, tex moms och tullavgift? Och Frakten är den säker och hur mycket blir de?smile Lönar det sig att handla där eller är det lika bra att handla här i sverige?

Tacksam för svar!

//Johan

Dubs I got Dubs!
30 oktober 2009 · 2 423 Inlägg

Ingen moms eller tull eftersom vi är med i EU

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
NikkeSiekas Audis in Scandinavia
30 oktober 2009 · 1 342 Inlägg

Skriver för att hitta tillbaka! Har nämnligen kollat runt där också förut men har exakt samma fråga som du! smile

Audis in Scandinavia Crew
@nDerS
30 oktober 2009 · 74 Inlägg

Lönar sig absolut att handla där, inga dolda avgifter när jag handlade där smile

MVH
Anders

Sponsorer: TM Tuning Bilvårdsgrossisten Meguiars Degfabriken Joakimrissveds.com Wiklunds Glas
Falu Billackering
Expoze
30 oktober 2009 · 2 024 Inlägg

Verkar vara rätt billigt....tänk dock på att priserna är i pund och inte euro.
Moms och tull ska inte tillkomma eftersom det är inom eu.
Frakten blir ju vad den blir efter vad man handlar, som det står på deras sida så ska man maila och fråga vad fraktkostnaden blir.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom
Ford Taunus 2300 GXL "Rackham" (1974)
Powerbass
30 oktober 2009 · 80 Inlägg

Okej tack för alla svar!smile

RoPPiN__
30 oktober 2009 · 101 Inlägg

en kompis å ja beställde därifrån för inte så länge sen, 2 par 5,25"er, ett slutsteg å 2st cd spelare .. då gick frakten på typ 500kr, och inga dolda avgifter ... gick hur smidigt som helst å tog inte så farligt lång tid, å inga fel på grejerna

Volvo V70 (2006)
Powerbass
30 oktober 2009 · 80 Inlägg

RoPPiN__ skrev:
en kompis å ja beställde därifrån för inte så länge sen, 2 par 5,25"er, ett slutsteg å 2st cd spelare .. då gick frakten på typ 500kr, och inga dolda avgifter ... gick hur smidigt som helst å tog inte så farligt lång tid, å inga fel på grejerna

Okej, skönt å höra!smile blir nog att beställa därifrån nu någon dag:P

Jimmu
31 oktober 2009 · 744 Inlägg

Jag har också beställt därifrån, det är ingen tullavgift eller moms på grejerna (men det vet du väl i det här laget;) ) Jag mailade dom och frågade vad fraktkostnaden skull hamna på och fick då svar på det ganska så snabbt.

Behövde inte vänta alls länge  på paketet heller, så visst lönar det sig att handla från dem smile

Något som är bra att veta att det blir billigare att köpa grejerna från dem via ebay.co.uk
demovaror som dóm säljer ut tar längre tid att få hem.

Mr_Felix
31 oktober 2009 · 134 Inlägg

Expoze skrev:
Verkar vara rätt billigt....tänk dock på att priserna är i pund och inte euro.
Moms och tull ska inte tillkomma eftersom det är inom eu.
Frakten blir ju vad den blir efter vad man handlar, som det står på deras sida så ska man maila och fråga vad fraktkostnaden blir.

Det går att ändra till euro om man kollar till höger. Står "Currencies" så är det ett dropdownfönster där.

volvoentusiasten
31 oktober 2009 · 4 005 Inlägg

Intressant, måste testa

kalle_kalle
31 oktober 2009 · 2 914 Inlägg

bara en liten grej, hur är det med reklamationer??
kanske är lika bra lämna in och få dom reparerade här i Sverige... istället för att skicka tillbaka till dom och få på garantin.

MrCalle Team Autohifi!
31 oktober 2009 · 865 Inlägg

kalle_kalle skrev:
bara en liten grej, hur är det med reklamationer??
kanske är lika bra lämna in och få dom reparerade här i Sverige... istället för att skicka tillbaka till dom och få på garantin.

Eftersom det är leverantören i resp. land som produkten säljs i som betalar för garanti ärenden så är det som du säger..... igen ide att skicka tillbacka prylarna för ett garanti ärende.
Den kostnaden är för stor, det är något man inte får med när man köper produkter utomlands!
lika så support! Kort siktigt vinner du/ ni ett par spänn på att köpa så!
Men i långa loppet......... Sorry, men rena förlusten!

kalle_kalle
1 november 2009 · 2 914 Inlägg

MrCalle skrev:

kalle_kalle skrev:
bara en liten grej, hur är det med reklamationer??
kanske är lika bra lämna in och få dom reparerade här i Sverige... istället för att skicka tillbaka till dom och få på garantin.

Eftersom det är leverantören i resp. land som produkten säljs i som betalar för garanti ärenden så är det som du säger..... igen ide att skicka tillbacka prylarna för ett garanti ärende.
Den kostnaden är för stor, det är något man inte får med när man köper produkter utomlands!
lika så support! Kort siktigt vinner du/ ni ett par spänn på att köpa så!
Men i långa loppet......... Sorry, men rena förlusten!

kan vara som du säger... OM du nu får bara skit. (produkter går sönder med mera).
håller det så är det ju stora pengar du sparar (t.ex. på ett Orion HCCA5001 32,995:- i sverige men på caraudiosecurity 16184:-)
det är för ETT STEG! aldrig att jag betalar det dubbla. jag kan ju bara köpa ett nytt om det skulle skita sig. men köpa små system. då köper jag gärna i sverige

MrCalle Team Autohifi!
1 november 2009 · 865 Inlägg

kalle_kalle skrev:

MrCalle skrev:

kalle_kalle skrev:
bara en liten grej, hur är det med reklamationer??
kanske är lika bra lämna in och få dom reparerade här i Sverige... istället för att skicka tillbaka till dom och få på garantin.

Eftersom det är leverantören i resp. land som produkten säljs i som betalar för garanti ärenden så är det som du säger..... igen ide att skicka tillbacka prylarna för ett garanti ärende.
Den kostnaden är för stor, det är något man inte får med när man köper produkter utomlands!
lika så support! Kort siktigt vinner du/ ni ett par spänn på att köpa så!
Men i långa loppet......... Sorry, men rena förlusten!

kan vara som du säger... OM du nu får bara skit. (produkter går sönder med mera).
håller det så är det ju stora pengar du sparar (t.ex. på ett Orion HCCA5001 32,995:- i sverige men på caraudiosecurity 16184:-)
det är för ETT STEG! aldrig att jag betalar det dubbla. jag kan ju bara köpa ett nytt om det skulle skita sig. men köpa små system. då köper jag gärna i sverige

Det man skall tänka på är följande.
9ggr av 10 så gämför man rek priser i Sverige mot "utförsäljning/recond produkter/demo produkters" priser i dessa shopar.
Kollar man på ett slutsteg för ca 32.000kr så är detta ett ganska typ exempel på vad som är lokande.
Jag tror inte att detta steg är något de har i lager utan de lockar in folk med detta för att det skall verka mycket billigare. alt. 2 är den att de har etts teg och det steget har suttit på en vägg i butiken sedan steget släpptes på marknaden och i Sverige kallar vi det demo.
Om man skulle göra en riktig gämförelse med en likvärdig vara i Sverige, det villsäga en vara som säljs ut av någon anledning så är nog vinste ganska så liten.
MEN du får något som du saknar när du importerar själv! -Garanti / Support!

Ska du promt importera själv..... Glöm allt som har med elektronik att göra!
Högtalare, tillberhör är då ett säkrare kort, men där är kanske vinsten inte lika stor?

Banck
1 november 2009 · 51 Inlägg

Jag har köpt lite saker därifrån, bla två st jbl GTO-14001E Slutsteg som jag inte gav mer än 180 euro för styck = ett hyfsat pris om man jämför med här i Sverige. Ett av slutstegen gick sönder, supporten var fin och de sa att det är bara att skicka tillbaka steget så ska vi lösa det. Precis som alla andra företag i sverige. Sedan fick jag hem ett nytt steg lite senare. Jag vill säga att det funkar precis lika bra som att handla i sverige ända skillnaden är att man måste kunna lite engelska smile

Dawo_
1 november 2009 · 34 Inlägg

Banck skrev:
Jag har köpt lite saker därifrån, bla två st jbl GTO-14001E Slutsteg som jag inte gav mer än 180 euro för styck = ett hyfsat pris om man jämför med här i Sverige. Ett av slutstegen gick sönder, supporten var fin och de sa att det är bara att skicka tillbaka steget så ska vi lösa det. Precis som alla andra företag i sverige. Sedan fick jag hem ett nytt steg lite senare. Jag vill säga att det funkar precis lika bra som att handla i sverige ända skillnaden är att man måste kunna lite engelska smile

Fick du inte betala rätt dyr frakt för att skicka tillbaka det igen?

Har själv köpt där ifrån två gånger, inga problem alls.

Banck
1 november 2009 · 51 Inlägg

Dawo_ skrev:

Banck skrev:
Jag har köpt lite saker därifrån, bla två st jbl GTO-14001E Slutsteg som jag inte gav mer än 180 euro för styck = ett hyfsat pris om man jämför med här i Sverige. Ett av slutstegen gick sönder, supporten var fin och de sa att det är bara att skicka tillbaka steget så ska vi lösa det. Precis som alla andra företag i sverige. Sedan fick jag hem ett nytt steg lite senare. Jag vill säga att det funkar precis lika bra som att handla i sverige ända skillnaden är att man måste kunna lite engelska smile

Fick du inte betala rätt dyr frakt för att skicka tillbaka det igen?

Har själv köpt där ifrån två gånger, inga problem alls.

Dyrt å dyrt... kanske gick på 300 kr men det anser jag att det är en ganska liten slant om man ser att man sparat ca 4000 kr på steget ifrån början=)

maco
1 november 2009 · 1 207 Inlägg

MrCalle skrev:

kalle_kalle skrev:

MrCalle skrev:

Eftersom det är leverantören i resp. land som produkten säljs i som betalar för garanti ärenden så är det som du säger..... igen ide att skicka tillbacka prylarna för ett garanti ärende.
Den kostnaden är för stor, det är något man inte får med när man köper produkter utomlands!
lika så support! Kort siktigt vinner du/ ni ett par spänn på att köpa så!
Men i långa loppet......... Sorry, men rena förlusten!

kan vara som du säger... OM du nu får bara skit. (produkter går sönder med mera).
håller det så är det ju stora pengar du sparar (t.ex. på ett Orion HCCA5001 32,995:- i sverige men på caraudiosecurity 16184:-)
det är för ETT STEG! aldrig att jag betalar det dubbla. jag kan ju bara köpa ett nytt om det skulle skita sig. men köpa små system. då köper jag gärna i sverige

Det man skall tänka på är följande.
9ggr av 10 så gämför man rek priser i Sverige mot "utförsäljning/recond produkter/demo produkters" priser i dessa shopar.
Kollar man på ett slutsteg för ca 32.000kr så är detta ett ganska typ exempel på vad som är lokande.
Jag tror inte att detta steg är något de har i lager utan de lockar in folk med detta för att det skall verka mycket billigare. alt. 2 är den att de har etts teg och det steget har suttit på en vägg i butiken sedan steget släpptes på marknaden och i Sverige kallar vi det demo.
Om man skulle göra en riktig gämförelse med en likvärdig vara i Sverige, det villsäga en vara som säljs ut av någon anledning så är nog vinste ganska så liten.
MEN du får något som du saknar när du importerar själv! -Garanti / Support!

Ska du promt importera själv..... Glöm allt som har med elektronik att göra!
Högtalare, tillberhör är då ett säkrare kort, men där är kanske vinsten inte lika stor?

Varför skulle man inte få garanti eller support när man importerar då? Det brukar ju bara vara att ringa dit och förklara ärendet.

kalle_kalle
1 november 2009 · 2 914 Inlägg

MrCalle skrev:

kalle_kalle skrev:

MrCalle skrev:

Eftersom det är leverantören i resp. land som produkten säljs i som betalar för garanti ärenden så är det som du säger..... igen ide att skicka tillbacka prylarna för ett garanti ärende.
Den kostnaden är för stor, det är något man inte får med när man köper produkter utomlands!
lika så support! Kort siktigt vinner du/ ni ett par spänn på att köpa så!
Men i långa loppet......... Sorry, men rena förlusten!

kan vara som du säger... OM du nu får bara skit. (produkter går sönder med mera).
håller det så är det ju stora pengar du sparar (t.ex. på ett Orion HCCA5001 32,995:- i sverige men på caraudiosecurity 16184:-)
det är för ETT STEG! aldrig att jag betalar det dubbla. jag kan ju bara köpa ett nytt om det skulle skita sig. men köpa små system. då köper jag gärna i sverige

Det man skall tänka på är följande.
9ggr av 10 så gämför man rek priser i Sverige mot "utförsäljning/recond produkter/demo produkters" priser i dessa shopar.
Kollar man på ett slutsteg för ca 32.000kr så är detta ett ganska typ exempel på vad som är lokande.
Jag tror inte att detta steg är något de har i lager utan de lockar in folk med detta för att det skall verka mycket billigare. alt. 2 är den att de har etts teg och det steget har suttit på en vägg i butiken sedan steget släpptes på marknaden och i Sverige kallar vi det demo.
Om man skulle göra en riktig gämförelse med en likvärdig vara i Sverige, det villsäga en vara som säljs ut av någon anledning så är nog vinste ganska så liten.
MEN du får något som du saknar när du importerar själv! -Garanti / Support!

Ska du promt importera själv..... Glöm allt som har med elektronik att göra!
Högtalare, tillberhör är då ett säkrare kort, men där är kanske vinsten inte lika stor?

så du menar att om man köper någonting inom elektronik (antar du menar steg, HU med mera) att det är en dålig sak att köpa, gå in på http://www.caraudiosecurity.com klicka på Amplifiers för att sedan välja Mono/Bridgable Amps och sedan välja sista sidan och sen klicka på HCCA50001 5000W RMS Mono Amplifier. är det ett demo steg?? isf hur väljer man bort så man får "the real deal"?? jag litar på caraudiosecurity. har ALDRIG hört något negativt om dom. sedan att dom är inom EU så slipper jag tull med mera,

skulle jag göra en dålig affär på att köpa ett helt system av www.caraudiosecurity.com (som motsvarar den kvaliteten som detdär steget)?? (snabblänk till själva steget http://caraudiosecurity.com/shop/produc … 10896.html )

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang