6380
Sök

Formatera HP-dator

12 086 Inlägg
31 oktober 2009
Trådstartare
Ja skulle behöva installera om Windows XP på en HP-köpdator. Går det?
Biosen är låst o jag har något svagt minne av att de kan krångla.

Ps. Windows jag ska installera är inte samma som sitter i nu.

Random
480 Inlägg
31 oktober 2009
Nollställ biosen.. Sen borde det funka utan strul.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
31 oktober 2009
Det går, dock kan det strula att få datorn att boota från cd med oem bios. Nolla bios hjälper inte ofta när det gäller just oem, då dessa är gjorda för att förstöra alla tankar till egen problemlösning, men går du in och ändrar så den bootar från cd först brukar det gå att lura in vad som helst. big_smile

4 005 Inlägg
31 oktober 2009
JapMax skrev:

Inga problem.

1. Tryck F10/F12 (beroende på hp-modell som du inte anger) när du startar datorn så kan du välja att starta från installationscdromen

Att nollställa bios är ingenting du behöver göra. Om du ändå vill göra det så finns det en liten jumper du ska flytta på, på moderkortet. Ladda ner en manual från HPs hemsida för just din modell för att lokalisera den.

Att det inte hjälper på märkesdatorer som sirmiro skriver stämmer inte.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
31 oktober 2009
linuslinje skrev:
JapMax skrev:

Inga problem.

1. Tryck F10/F12 (beroende på hp-modell som du inte anger) när du startar datorn så kan du välja att starta från installationscdromen

Att nollställa bios är ingenting du behöver göra. Om du ändå vill göra det så finns det en liten jumper du ska flytta på, på moderkortet. Ladda ner en manual från HPs hemsida för just din modell för att lokalisera den.

Att det inte hjälper på märkesdatorer som sirmiro skriver stämmer inte.

du ska ta ur batteriet och stänga av agget helt ha skiten ur kopplad om du ska börja resetta biosen  jumpern ska man skifta plats på i ca 10 sec brukar de oftast vara.. PS. se till att vara jordad 

är de en ny dator så kan man förlora garantin  om man öppnar burken ..
Senast redigerat av christofer_k (31 oktober 2009)

12 086 Inlägg
31 oktober 2009
Trådstartare
Okej, tack!

Bara jag kan installera windows utan problem så skiter jag i biosen. Det gick att välja bootsequense men inget annat, men det räcker ju.

Sök