3043
Sök

V40 knackar

22 Inlägg
2 november 2009
Trådstartare
min v40 98 25000mil startar går bra på tomgång men när jag garas börjar han knacka oljenivå normal ojlelampam lyser hela tiden oljan kommer upp till ojlelocket kan det vara oljepumpen eller är det nåt värre på tomgången hörs inget?

460 Inlägg
2 november 2009
låter som att du har dåligt oljetryck.

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
2 november 2009
bredvid bokstaven M på ditt tangentbord finns en mycket fin symbol, nämnligen ett kommatecken (,) använd det när du skriver så blir det MYCKET lättare att förstå vad du skriver.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
2 november 2009
NITROUS skrev:
bredvid bokstaven M på ditt tangentbord finns en mycket fin symbol, nämnligen ett kommatecken (,) använd det när du skriver så blir det MYCKET lättare att förstå vad du skriver.

Tänkte precis säga dett själv. Jävlar vad segt att läsa något som är skrivet så illa.

Till trådskaparen:
Mät oljetrycket där orginalgivaren sitter så får du svar på om pumpen är okay
Minns dock inte vilket tryck det ska vara nu.
Knacket kan vara slitna tryckare till ventilerna men kan ju med bero på dåligt oljetryck.
Senast redigerat av Busgrabb (2 november 2009)

Autotech

22 Inlägg
2 november 2009
Trådstartare
ok,jag vet inte var den mätaren sitter och knacket är mycket mer än ventilerna låter som kolven till vattenpumpen på en audi 5 cylindrig om ni har hört nåt sånt

460 Inlägg
3 november 2009
var hittar du en kolv till vattenpumpen på en audi femma?

22 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
sitter i vattenpumpen som sitter mot kamaxeln kamaxeln får kolven att pumpa runt vattnet vet många som bytt ventiler i onödan allt enligt tysk verkmästare ww skämde ögonen ur sig när han kollade knackningen hajjar du

22 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
jag pratar audi 5cylindrig gamla cupemodellen eller urquattro

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 november 2009
Om oljelampan lyser och du har bilen igång mer än 1min så behöver du en ny motor

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

22 Inlägg
6 november 2009
Trådstartare
jag har bytt olja lampan försvinner vid start blinkar ibland men lyser konstant sedan , hörs riktigt knack ibland vevstake?

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
6 november 2009
speedygonzalez skrev:
jag har bytt olja lampan försvinner vid start blinkar ibland men lyser konstant sedan , hörs riktigt knack ibland vevstake?

Blinkar till ibland och lyser konstant? Då har du inget olje tryck, så nu börjar det nog bli dags för motor byte.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

22 Inlägg
10 november 2009
Trådstartare
letar 1,6 motor 98

Sök