6352
Sök

Formaterade om datorn, allt försvann.

933 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
Tja, jag som inte kan så mycket om datorer fick min dator omformaterad. Då alla drivrutiner försvann som jag har fattat de. För jag har ingen ljud på datorn och kan knappt spela spel på datorn. Så hur ska jag hitta drivrutiner till ljud och grafikkortet?

9 108 Inlägg
4 november 2009
Finns på respektive tillverkares hemsidor, så ta reda på vad du har för något.

Alternativt fixa Windows 7 så löser det sig automagiskt wink

933 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
Ok jag har en fujitsu siemens scaleo x står de på sidan tongue men jag har laddar ner säkert 5 olika och alla är fel typ. Du har inte lust att länka om du inte har nåt att göra? wink

4 005 Inlägg
4 november 2009
martincool skrev:
Ok jag har en fujitsu siemens scaleo x står de på sidan tongue men jag har laddar ner säkert 5 olika och alla är fel typ. Du har inte lust att länka om du inte har nåt att göra? wink

På alla fujitsu Siemens datorer så finns det asset-id eller serienr för att identifiera datorn och få rätt drivrutiner.

Gå till http://support.ts.fujitsu.com/com/suppo … loads.html
Knappa in serienr och ladda ner rätt.

Serienr hittar du på en vit liten lapp. Brukar finnas bak på datorn vid kontakterna alternativt på ovansidan.

För framtiden så kan du använde DriverMagician för att ta backup på dina drivrutiner INNAN du formaterar datorn.
Senast redigerat av linuslinje (4 november 2009)

huh?
10 427 Inlägg
4 november 2009
Du har ingen cd-skiva som ligger och slinger någonstans som är till datorn?

Om du kan lista ut vad din dator för modellbeteckning så kanske vi kan ta reda
på vad du har för moderkort och ge tips på en drivrutin-fil som bla täcker ljudkortet (inbyggt?)
samt grafikkortet (inbyggt?).

453 Inlägg
4 november 2009
Bara jag som tyckte att rubriken va rolig? Formaterade om datorn och allt försvann tongue

Hoppas du hittar det du söker

933 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
jag gick in och skrev in serienummret och fick fram nåt jag ladda hem men då kom de här fram hur ska jag göra nu?
https://www1.garaget.org/gallery/archive/33325/795774_cttiaw.jpg

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
4 november 2009
antar att du redan har laddat ner filen?
om inte så ladda ner den och spara den nånstans där du vet vart du har den
sen högklicka och välja "extract to FTS_sound......(osv)". då får du en mapp bredvid den nerpackade filen.
nånstans i mappen borde det finnas ett instalationsprogram. (exe-fil)
prova att köra detta instalationsprogram och se vad som händer.

933 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
tack för all hjälp men jag skiter i det här nu då det inte blev nå framsteg. Tack iaf.

huh?
10 427 Inlägg
8 156 Inlägg
4 november 2009
Om det inte finns en setup-fil, så får du gå in i enhetshanteraren och installera sakerna manuellt.
(Kontrollpanelen -> System -> Hårdvara -> Enhetshanteraren
Det borde finnas en hel del okända enheter där.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

4 005 Inlägg
4 november 2009
Om du inte vet hur du ska installera drivrutinerna, så lämna in det till ngt dataföretag som kan göra det åt dig.

347 Inlägg
4 november 2009
Skaffa windows 7 annars som nån annan skrev. Har installerat det på 3 datorer nu och har inte behövt installera en enda drivrutin själv.
Min 6år gamla bärbara acer blev som ny och känns snabbare än vad den var med xp på (jämför då nyinstallerat mot nyinstallerat). Har haft win7 på den sen betan släpptes innan sommaren och den har inte krånglat någonting överhuvudtaget.
Verkar som att dom har gjort allting rätt den här gången.

Fisketokig
2 997 Inlägg
5 november 2009
davel skrev:
Skaffa windows 7 annars som nån annan skrev. Har installerat det på 3 datorer nu och har inte behövt installera en enda drivrutin själv.
Min 6år gamla bärbara acer blev som ny och känns snabbare än vad den var med xp på (jämför då nyinstallerat mot nyinstallerat). Har haft win7 på den sen betan släpptes innan sommaren och den har inte krånglat någonting överhuvudtaget.
Verkar som att dom har gjort allting rätt den här gången.

Inte kollat upp så mycket men kör inte FS med mycket creative-ljudkort med SB0670-kretsar.

Och vad SB0670 + vista eller W7 innebär så kan det vara klurigt.

Många har stora bekymmer där, funkar inte med vanlig installation då Vista/W7 har fel drivrutinsdatabas.

Löses dock med drivercleaner eller motsvarande i felsäkert läge och rensar allt vad creative heter, sen installerar en drivare som inte är till den, men funkar.

Finns massa på google om det.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Sök