Jag hade tänkt att driva mina fyra DLS RW 10" basar med ett DLS CAD15 (Mono steg på 1,6kw i 1 ohm) men funderar att köpa ett till men undrar om det är värt pengarna??????????????
Om du dubblera strömsidan oxå så kommer du garanterat få mer klipp i basarna. Men om det är värt pengarna det vet jag inte?
MVH//Björn
Jag har köpt 2st Banner 760 räcker det om jag ska driva 4st 10", ett par 7X10" ett 3vägs kit med 6,5", 3" och 1" diskant (Allt är köpt förutom det extra steget)
Tänkte köra dom i 1ohm, eller har jag tänkt tokigt då?
RW basarna har EN talspole på 2ohm så de kan bli typ omöjligt att köra 4a såna basar i 1ohm.
men att köra 2st på ett steg borde funka? (inte så kunnig innom detta men försöker lära mig:-) )
själv tycker ja inte att de behövs.. kör 2st RW 10 i min privatbil just nu å driver dom me ett CA12 steg.. de lämnar typ 500 wrms i 1ohm å de spelar så de räcker å blir över.
RW basarna har EN talspole på 2ohm så de kan bli typ omöjligt att köra 4a såna basar i 1ohm.
men att köra 2st på ett steg borde funka? (inte så kunnig innom detta men försöker lära mig:-) )
själv tycker ja inte att de behövs.. kör 2st RW 10 i min privatbil just nu å driver dom me ett CA12 steg.. de lämnar typ 500 wrms i 1ohm å de spelar så de räcker å blir över.
Ok säger du det så blir det så, men jag vill ha mera tryck i bilen (över 140db) vad kan du rekomendera (jag har ganska bra spons så var inte blyg :-) ) Jag kan tänka mig att byta basar om det är ett måste.
Nej men cupen är ju så stor så jag har svårt att tro att jag kan spela 140db med det jag har, jag har provspelat lådan som har 2st 10" och den låter bra (hade lite för lite ström) men hade önskat mera tryck även fast jag spelade ifrån dom flesta dubbla 10" lådor som fanns i butiken där jag provade den.
Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Jag skulle ha kört ett till steg ifall jag "kunde" som dig jewe.. och inte lasta ner steget något alls.. du får mer kontroll och mer musikaliskt tycker jag.. än då du lastar ner steget och "plågar" det...
det steget alltså, gjorde mig lycklig. Verkligen jättevärt pengarna.