9729
Sök

Generatorvin uppstår vid HU?

301 Inlägg
11 november 2009
Trådstartare
Precis installerat ny HU (två RCA-utgångar) och ett 4-kanalsslutsteg. Använder två RCA-kablar.

Fick direkt problem med generatorvin, och kollat det mesta man kan tänka sig...

Nu tog jag ut huvudenheten, och flyttade runt på RCA-kablarna bakom HU:n, och märkte att det är där generatorvinet uppkommer. Kunde inte dra någon slutsats alls, men om jag drar lite i den ena kabeln eller den andra, så förstärks vinandet antingen eller näst intill uteblir. Kopplar jag bort ena RCA:n försvinner vinandet helt, kopplar jag bort den andra så försvinner det nästan helt.

Verkar inte spela någon roll om jag korsar de både kablarna, verkade snarare mer som att det spelar roll om de är nära karossplåten, men är absolut inte säker.

Någon som varit med om detta, och kan säga vad det kan tänkas ha att göra med? RCA-kablarna är dubbelskärmade från Biltema.
Senast redigerat av yalouque (11 november 2009)

333 Inlägg
11 november 2009
titta jorden till steget, va e de för steg?? hur har du dragit RCA kablarna?? ligger dom så att dom har kommit i kläm kanske:P

301 Inlägg
11 november 2009
Trådstartare
Blondie1 skrev:
titta jorden till steget, va e de för steg?? hur har du dragit RCA kablarna?? ligger dom så att dom har kommit i kläm kanske:P

Jorden till steget kan inte bli bättre, har flyttat på den att par gånger, nu sitter den i karossen, helt plåtrent.

Steget är ett Proson 4-kanals (finns på Fynda.se).

Nej, de ligger helt löst i början, där problemet tydligen ligger...

Sök