Vad är det för fel på "volvo740folket" ?

Mufflan
16 november 2009 · 3 Inlägg

Hej.

Nu ska jag prata lite skit om ett visst pack som jag inte är alltför förtjust i.

Ni vet dendär äckliga rostiga gamla volvon som drar runt på stan med en japsdämpare och tror att han är kung? Vars förare ofta bär en jacka med loggan från valfri fordonslinje och snusar samt luktar koskit.

De har oftast en klent begåvad, blond fjortonårig tjej i passagerarsätet fram också.

Jag syftar naturligtvis på de fjuniga grabbar i åldern 18-22 år som iklädda basebollkeps, Fristads arbetsbyxor, urtvättad collegetröja och med en ordentlig snusläpp kör stad och torg runt på kvällarna i rostiga Volvo 240, 245, 740 och 745 med tonade rutor, vita blinkers och neonfärgad julgransbelysning under bilen? Det är även vanligt förekommande med så kallad technomusik i bilens stereosystem som lustigt nog ofta brukar vara värda ett gott stycke mer än bilen själv. Eddie Meduza förekommer också väldigt ofta i CD-spelaren.


Seriöst. Vad fan är det för fel på dessa människor?

För det första:
* Volvo 740 är och förblir (var, då den borde skrotats för 10 år sedan)en familjebil som saknar gener till allt vad sportbil heter.

*Volvo 740 är en extremt FUL och helt enkelt smaklös bil, den saknar ju all antydan till former och design.

*Varför är dom flesta "volvoraggare" bönder?


Kan nån hjälpa mig att förstå varför man köper en 740 och tror att man köpt en Tex Nissan Skyline?

-Fatta, din gamla 240,740 är en äcklig gammal skitbil som inte hör hemma nån annastans än på skroten.

Stämpla mig gärna som "volvoraggarhatare" för det är precis vad jag ärbig_smile

Nu vill jag gärna ha lite debatt kring detta!

Är du en utav dom jag beskriver? Tycker du som jag? Då borde du skriva ett par rader härsmile

Aerodynamik ...
16 november 2009 · 7 120 Inlägg

Hahahah, taget från Flashback måntro? smile Håller med dig, men det finns för många av den typen här inne så det kommer bara bli kaos..

Jlmmy
16 november 2009 ·

hahaha!
Håller helt klart med dig wink

Dock kör jag slööförti här nu till vintern vilket duger som en bil att bara leka runt i och slippa vara rädd om^^ Sedan bara till att skrota bilen till våren då fin bilen kommer ut!

mvh

Holiace
16 november 2009 · 1 754 Inlägg

740 är en familjebil.
740 är inte extremt ful
Raggare är mer osofistikerade, lite som bönder (Ta inte detta på allvar)
INGEN tror att de får en skyline när de köper en 740
Det är inte skitbilar, men oftast inget speciellt heller.

Jag kan inget om allt.
Ghost_Face
16 november 2009 · 517 Inlägg

usch, jag känner på mig att det här kommer att bli en väldigt lång och meningslös tråd...

Panzar_Audi
16 november 2009 · 820 Inlägg

Okej... Dem har ju samma rätt att köra runt torget och bränna gummi, likväl som du kanske vill ta Rolls Roycen till golfbanan och glida? Säger inte att jag själv är särskilt förtjust såna människor men att ta upp det som du gör är ju bara omoget och vidrigt. Du idiotförklarar ju dig själv.. Vissa gillar 740 och Volvo vissa gör det inte, get over it.

Om man säger
Hamilton
16 november 2009 · 8 864 Inlägg

Tycker nog att det är större fel på dom som klagar på "Volvo raggare".
utrycket sköt dig själv och skit i andra passar in just här

Fotograf på tierpidag.se
volvocrille
16 november 2009 · 287 Inlägg

du värkar för det första dra alla som kör runt i en 740 över en kant, Vad är det för fel Volvo 240 - 740. hatar du dom som kör 940 mindre än dom som kör 740 eller förklara för mig hur man kan vah så trångsynt som dig. det finns en Stor anledning varför dom inte är skrotade för 10 år sen och det är endast för dom Håller och är en extremt slitstark och robust bil. Tycker inte du ska dra alla över en kant. Och dem tror en familje bil är en sport bil ?

Volvo Amazon "Low and slow" (1969)
speedfreak racing Arbetsnarkoman...
16 november 2009 · 1 098 Inlägg

Ja misstänker att jag tillhör den kategorin eftersom jag är volvofrälst (Ja vet att ja kör koreanskt nu men kan man tjäna pengar på affären så kan man)...

Tyck och tänk precis vad ni vill om oss.. Men om vi tycker det är kul att hoppa runt i en bonnsänkt 740 så låt oss göra de! Gnäller vi om du som nu är så jävla softistikerad tar din bil och ut och åker för att du tycker det är kul? NEJ!

Du får hålla på med ditt och då behöver du väll inte klanka ner på oss "volvoraggare" bara för de? Alla har vi våra intressen och saker som vi tycker är kul..

Smaken är som röven, KLÖVEN!

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Rquired Allmänt envis
16 november 2009 · 12 512 Inlägg

Är väl inget fel på varken Volvo eller 740-folket rent generellt, detta fenomen förekommer ju inte bara med Volvo? Nästan lika vanligt med en genomrostig japan eller slutkörd Bmw där det står //M318i på bakluckan?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
volvoentusiasten
16 november 2009 · 4 005 Inlägg

Mufflan skrev:
Hej.

Nu ska jag prata lite skit om ett visst pack som jag inte är alltför förtjust i.

Ni vet dendär äckliga rostiga gamla volvon som drar runt på stan med en japsdämpare och tror att han är kung? Vars förare ofta bär en jacka med loggan från valfri fordonslinje och snusar samt luktar koskit.

De har oftast en klent begåvad, blond fjortonårig tjej i passagerarsätet fram också.

Jag syftar naturligtvis på de fjuniga grabbar i åldern 18-22 år som iklädda basebollkeps, Fristads arbetsbyxor, urtvättad collegetröja och med en ordentlig snusläpp kör stad och torg runt på kvällarna i rostiga Volvo 240, 245, 740 och 745 med tonade rutor, vita blinkers och neonfärgad julgransbelysning under bilen? Det är även vanligt förekommande med så kallad technomusik i bilens stereosystem som lustigt nog ofta brukar vara värda ett gott stycke mer än bilen själv. Eddie Meduza förekommer också väldigt ofta i CD-spelaren.


Seriöst. Vad fan är det för fel på dessa människor?

För det första:
* Volvo 740 är och förblir (var, då den borde skrotats för 10 år sedan)en familjebil som saknar gener till allt vad sportbil heter.

*Volvo 740 är en extremt FUL och helt enkelt smaklös bil, den saknar ju all antydan till former och design.

*Varför är dom flesta "volvoraggare" bönder?


Kan nån hjälpa mig att förstå varför man köper en 740 och tror att man köpt en Tex Nissan Skyline?

-Fatta, din gamla 240,740 är en äcklig gammal skitbil som inte hör hemma nån annastans än på skroten.

Stämpla mig gärna som "volvoraggarhatare" för det är precis vad jag ärbig_smile

Nu vill jag gärna ha lite debatt kring detta!

Är du en utav dom jag beskriver? Tycker du som jag? Då borde du skriva ett par rader härsmile

Jag har några påföljdsfrågor

1. Har du redan ett konto på garaget.org?
2. Varför använder du inte det och står för dina åsikter?
3. Hur gammal är du, var du inte likadan när du blev 18, fick körkort och tyckte att det var en skön upplevelse, ville märka ut dig själv lite och gjorde likadant?
4. Kan det vara så att du inte hade möjligheten till nr 3 och är bitter?
5. Hur påverkar deras beteende dig - och varför gör det det? <-självinsikt?
6. Volvo äger, det vet alla som äger en. smile

I annat fall, välkommen till garaget.org, intressant första inlägg!

Edit: Din ovanstående beskrivning på ett folkslag har alltid funnits sedan bilar blev så pass billiga att alla kan köpa en så jag förstår inte riktigt vad syftet på trådet är till? Blog? smile

Senast redigerat av linuslinje (16 november 2009)

_2Furious_ Drifting Streetrace
16 november 2009 · 225 Inlägg

Alltså vilken patetisk kille!
Ja känner många som har just en 740 240 mm för dom vill ha ett objekt när dom ska lära sig t ex drifta eller burna eller träna allmänt!
Visst de finns många fula 740 och de finns många snygga! finns alltid i alla modeller !

tycker de e mer patetiskt kilalrna som snor mcdonaldsbrickor och lägger under bakhjulet på sin framhjulsdrivna saab och försöker sladda och styla!! skaffa en bakhjulsdriven om de e så ni vill ha de!

alla har inte miljoner på banken och just volvo gamla modeller är rätt billiga o lätta att få tag på delar!

peace out!

Mvh
Pete
----------------------------------------
Drifting Streetrace Billjud
Snitch Ointresserad.
16 november 2009 · 936 Inlägg

Ouch, jag känner mig träffad. Dock ser jag en charm i varje bil. Äger faktiskt en 740 i fint skick. Fast jag är varken raggare, bonde eller pedofil.

Ska springa och poppa lite popcorn och se vad som händer med denna tråden nu.

Teabag appreciation club.
Glader9991
16 november 2009 · 956 Inlägg

Panzar_Audi skrev:
Okej... Dem har ju samma rätt att köra runt torget och bränna gummi, likväl som du kanske vill ta Rolls Roycen till golfbanan och glida? Säger inte att jag själv är särskilt förtjust såna människor men att ta upp det som du gör är ju bara omoget och vidrigt. Du idiotförklarar ju dig själv.. Vissa gillar 740 och Volvo vissa gör det inte, get over it.

Rätt och rätt.

Enligt lagen är det inte rätt att bränna gummi runt torget.
Där emot är det lagligt/rätt att köra med Roycen till golfbanan.

Så Nej, de har inte samma rätt.

Darkie dARKiE
16 november 2009 · 5 031 Inlägg

Det är något fel på mig som kör 740 på vintern då sad *snyft*

Haha.. nej men det är en bra bil.. verkligen ingen ferrari men den tar en dit man ska. Stabil å tål en hel del så perfekt för att leka loss med ialf på vintern.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
C-Gustafson
16 november 2009 · 26 Inlägg

mycket av de du har skriva kan jag med om, de ser jävligt tattrigt ut med japsdämpare å 200 doftgranar.  men att du tycker dom är fula är ju upp till dej! visst ja säger inte att de är några skönheter men till vinterbil duger dom...

Volvo S80 2,4D "Summum" (2007)
Mercedes Vito CDI "Servicebussen" (2001)
Tagg3N Konsult
16 november 2009 · 1 247 Inlägg

Det här är en tråd jag skulle kunna följa som underhållning. Är arbetslös så jag kan behöva något att göra om kvällarna.

Men jag måste faktiskt hålla med trådskaparen, fast det är lite tråkigt att 99% av de som kör de omnämnda bilarna aldrig vågar sig på en repa utanför stan men kan vara stora i käften på parkeringen. Okej, jag skulle kunna tänka mig en 745 ENDAST av den anledningen att den lastar mycket och passar som dragbil. Men att använda till annat? Nej tack, tycker inte det är ekonomiskt försvarbart att åka på 1L+/mil hur man än kör.

Phew, skönt att vädra lite. Nu vill jag se lite trashtalk smile

Mufflan
16 november 2009 · 3 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Hahahah, taget från Flashback måntro? smile Håller med dig, men det finns för många av den typen här inne så det kommer bara bli kaos..

Oja, tyckte min tråd på Flashback blev mkt trevlig och tänkte att här får jag nog en jääkla debatt:D

Panzar_Audi
16 november 2009 · 820 Inlägg

Snitch skrev:
Ouch, jag känner mig träffad. Dock ser jag en charm i varje bil. Äger faktiskt en 740 i fint skick. Fast jag är varken raggare, bonde eller pedofil.

Ska springa och poppa lite popcorn och se vad som händer med denna tråden nu.

Haha epic answer lol

Om man säger
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang