Inte alls min musik men jag är imponerad av kvaliten på både sång och video, med förutsättningen att ni inte är rikskända Keep up!
Med förutsättningen att vi har spelat tillsammans i ett år också. Och att vi filmat allt med en kompaktkamera och en minst 8 år gammal videokamera. Och att vi spelat in låten själva i replokalen också? Ingen studio här inte!
Grymma låtar. hoppas ni kommer släppa ett par skivor =0) och att de inte går som för många andra band som försöker komma ut på marknaden.
Tack tack. Vi har ju släppt en skiva... dock är det väl bara en Mini-CD eller vad man ska kalla det... bara tre låtar. Men det lär komma mer. Vi har stora planer inför det kommande året!
Mitt förslag är dock att utnyttja youtube hela vägen och länkar in youtube-klippet även på hemsidan, på så vis ser ni även hur många som tittat på klippet och kan även vara säkra på att leveransen fungerar på bästa sätt osv.
Så här t.ex.
Duktiga med stor chans att bli "stora", men byt sångare han låter som en tasmansk grönapa med svår struma..
Mitt förslag är dock att utnyttja youtube hela vägen och länkar in youtube-klippet även på hemsidan, på så vis ser ni även hur många som tittat på klippet och kan även vara säkra på att leveransen fungerar på bästa sätt osv.
Så här t.ex.
Duktiga med stor chans att bli "stora", men byt sångare han låter som en tasmansk grönapa med svår struma..
Undrar varför alla gnäller på sången... vi distade den för att få ett eget sound, men okej!
Här är hans gamla band: http://www.myspace.com/viciousmaggot Inte för att det är särskilt mycket "klarare" där kanske och så kan jag tycka att musiken där är apdålig, samt att produktionen suger, men ändå!
Senast redigerat av Hexenhammer (18 november 2009)
Så här t.ex.
Undrar varför alla gnäller på sången... vi distade den för att få ett eget sound, men okej!
Här är hans gamla band: http://www.myspace.com/viciousmaggot Inte för att det är särskilt mycket "klarare" där kanske och så kan jag tycka att musiken där är apdålig, samt att produktionen suger, men ändå!
Det kanske beror på att man hör att ni är asbra på att hantera edra instrument, men ni ligger så djäkla "mainstream" musikmässigt så att säga, för att inte drämma i med "stereotypt". det är stor risk att ni försvinner i "musikbruset i den shangern liasom, när ni har potensialen att kunna bli ett hejdundrande bra rockband. Men som tidigare sagt gör något åt sången/sångaren...
funkar klockrent, men jag stör mig då ini******* på killen med dreadsen, dreadlocks och hårdrock passar inte ihop....
Nähe då borde de upplösa Soulfly, Exilia, Inflames, Six feet under, dreads o hårdrock hör inte ihop? Visst jag har hört av många att håret är en stor del av hårdrocken, men den kommentaren var ju fan dummare än en myrslok med sabeltänder. Din programmering är underlägsen !
Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Så här t.ex.
Låter ju riktigt bra! + Utropstecken.
Men håller med om sångaren.. Tror han att han är spöket laban eller?
Det kanske beror på att man hör att ni är asbra på att hantera edra instrument, men ni ligger så djäkla "mainstream" musikmässigt så att säga, för att inte drämma i med "stereotypt". det är stor risk att ni försvinner i "musikbruset i den shangern liasom, när ni har potensialen att kunna bli ett hejdundrande bra rockband. Men som tidigare sagt gör något åt sången/sångaren...
Kör en av våra andra låtar då. Det är lite mer experimentellt, kan jag tycka.
Otakter, progressivt, större mix, o.s.v. Gjorde dock videon till "The Halo Around My Neck" för att den är hittig, rak och sedan har acceptabel längd för att göra en video till.
Återigen; Hört talas om growl tidigare?
Om ja; Hört talas om effekter tidigare?
Om ja; Hört talas om distad sång för att få en helt ny effekt?
Om ja; Vad gnälls det då om?
Alla har olika smak, men jag tycker själv att det inte sticker ut nämnvärt (negativt sätt) från övriga band som har skriksång/growl.
Ja ok. Om vi säger såhär då, om man jämför med andra band utan growl så låter det tjao. sådär. Men om man jämför med andra band med growl så låter det JÄVLIGT bra!
http://planetsalign.net/media/mysin.mp3 experimentell tecknorock, coolt! men ärligt, det är inte min "favvo" i musiken. Liasom den sortens "rock" Är ganska så "smal" så att säga, den går hem hos 12 till 18 åringar. Men man hör och ser att ni kan så mycket mer, men ni "låser" er i den smala musikfåran som den är.
men jag tycker själv att det inte sticker ut nämnvärt (negativt sätt) från övriga band som har skriksång/growl.
Exakt! ni låter "som alla andra" i den schangern fast ni är asbra på att spela, våga att "ta ut svängarna" lite mer , bli mera "rockigare" lev lite mer i musiken..
Återigen; Hört talas om growl tidigare?
Om ja; Hört talas om effekter tidigare?
Om ja; Hört talas om distad sång för att få en helt ny effekt?
Om ja; Vad gnälls det då om?
Alla har olika smak, men jag tycker själv att det inte sticker ut nämnvärt (negativt sätt) från övriga band som har skriksång/growl.
Ja ok. Om vi säger såhär då, om man jämför med andra band utan growl så låter det tjao. sådär. Men om man jämför med andra band med growl så låter det JÄVLIGT bra!
Bra, då låter det genast mer positivt... vi har ju en del låtar med cleansång också, förstås!
http://planetsalign.net/media/mysin.mp3 experimentell tecknorock, coolt! men ärligt, det är inte min "favvo" i musiken. Liasom den sortens "rock" Är ganska så "smal" så att säga, den går hem hos 12 till 18 åringar. Men man hör och ser att ni kan så mycket mer, men ni "låser" er i den smala musikfåran som den är.
men jag tycker själv att det inte sticker ut nämnvärt (negativt sätt) från övriga band som har skriksång/growl.
Exakt! ni låter "som alla andra" i den schangern fast ni är asbra på att spela, våga att "ta ut svängarna" lite mer , bli mera "rockigare" lev lite mer i musiken..
Hm. Tecnorock? Vart då?
Yeye. Kan hålla med dig om att låtarna kanske inte är extremast i världen, när det gäller att sticka ut, men "A Symphony of Emptiness" är ju utan tvekan experimentell och går inte att likna med något annat band... tycker i alla fall inte jag.
Vad jag menade med att vi inte sticker ut nämnvärt, var gällande sången; dvs att sången inte låter nämnvårt dåligt i jämförelse med andra band som har growl. Annars tycker jag att det är rätt svårt att likna oss med nåt annat band...
Hm. Tecnorock? Vart då?
Yeye. Kan hålla med dig om att låtarna kanske inte är extremast i världen, när det gäller att sticka ut, men "A Symphony of Emptiness" är ju utan tvekan experimentell och går inte att likna med något annat band... tycker i alla fall inte jag.
Vad jag menade med att vi inte sticker ut nämnvärt, var gällande sången; dvs att sången inte låter nämnvårt dåligt i jämförelse med andra band som har growl. Annars tycker jag att det är rätt svårt att likna oss med nåt annat band...
Ungefär vid 0.50 till 1.33 så är det ganska så tydliga "rockinfluenser" som har lite tecno över sig, vid 1.10-1.12 så är det extra tydligt tycker jag. men det är mina "5 cent".. Hur som helst bra är ni och ni kan bättre, lycka till..
Ungefär vid 0.50 till 1.33 så är det ganska så tydliga "rockinfluenser" som har lite tecno över sig, vid 1.10-1.12 så är det extra tydligt tycker jag. men det är mina "5 cent".. Hur som helst bra är ni och ni kan bättre, lycka till..
Okej. Vet inte om jag riktigt håller med då hela syftet med tecno - att det är "tekniskt" i en viss bemärkelse; ska innehålla synth. Den enda låten vi har synth i är i refrängen på "The Halo Around My Neck" (videon). Annars är allt gitarrer. Lyssna på detta... en polares band; http://www.myspace.com/haloclineofficial - Där snackar vi "tecno-metal" eller "cyber-metal" som dom kallar det. Det finns en viss skillnad, kan jag tycka.
Iofs vill jag väl inte vara genre-polis, men ändå.