Nu är det så här att mitt band har fixat klart en liten halvkass replokalsvideo. Den ligger ute både på vår hemsida och på YouTube. Alla som jag hittills har bett testa har det fungerat för. Dock gnäller vår ena gitarrist åt helvete över att det inte fungerar för honom eller för någon av hans polare. Därför tänkte jag kolla lite här om några av er bara kan droppa in på båda länkarna och testa om det fungerar/inte fungerar, för att sedan skriva här vad resultatet blev...?
Den första är denna: http://planetsalign.net/media.html - Gitarristen i bandet säger att han och hans polare bara får en svart ruta här. Detta är något som varken jag eller någon av mina bekanta har lyckats återskapa.
Den andra är denna: http://www.youtube.com/watch?v=3Knr5LXzDco - Enligt gitarristen så ska denna hacka hela tiden, överallt, hos honom och hos hans kompisar. Hos mig flyter det på utan problem (hackar det kan det förstås bero på YouTubes servrar, men ändå).
Återkom gärna med små rapporter kring om det funkar/inte funkar för just dig. Jag kan inte se något fel i det jag har gjort, gällande format för varken video eller ljud. Notera att javascript måste vara aktiverade samt att man bör av flashplayer 8 eller senare.
Är tacksam som fan för hjälpen...
Senast redigerat av Hexenhammer (17 november 2009)
...nej det är inte reklam btw. Har fått några svar genom en annan forumtråd i ett annat forum. Än så länge verkar det som att det lutar åt att det funkar i alla fall. Men behöver fortfarande mer input.
Mitt förslag är dock att utnyttja youtube hela vägen och länkar in youtube-klippet även på hemsidan, på så vis ser ni även hur många som tittat på klippet och kan även vara säkra på att leveransen fungerar på bästa sätt osv.
Så här t.ex.
"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Mitt förslag är dock att utnyttja youtube hela vägen och länkar in youtube-klippet även på hemsidan, på så vis ser ni även hur många som tittat på klippet och kan även vara säkra på att leveransen fungerar på bästa sätt osv.
Så här t.ex.
Vill inte använda youtube-embed funktionen på hemsidan av den enkla anledningen att allt blir hårdkomprimerat deluxe. Så därför kör jag flowplayern som direkt hämtar in en väldigt lite komprimerad flv-fil. Kör dock embed på Facebook och MySpace för att få videon vidare.
Sedan har vi länkat till vår YouTube-kanal via vår hemsida. Vi är väldigt petiga med att få upp allt i optimal kvalitet, nämligen. Var nära på att köra ut grund-avi:n på sådär 1,2 gig. Dock kändes det lite väl...
Båda länkarna funkar kanon för mig. Sköna låtar dessutom!
Mvh Tommy
Tack. Anar dock att det är gitarristen som bor kvar på stenåldern när det gäller datorer. Han äger inte och har aldrig ägt någon själv. Men sitter ofta hos sina föräldrar på en gammal medeltidsdator. Verkade som att han helt enkelt hade en för gammal version av flash. Vet att flowplayern kräver version 8.0 MINST! Så fick guida honom i hur man uppdaterade sin flashplayer. Och det verkar funka för honom.
Det enda "lilla" problemet som ändå kvarstår är att den i flowplayern hackar lite för honom. Frågan är om det kan bero på datorn/uppkopplingen. Vet inte hur mycket den där flowplayern eventuellt kan kräva?
Båda länkarna funkar kanon för mig. Sköna låtar dessutom!
Mvh Tommy
Tack. Anar dock att det är gitarristen som bor kvar på stenåldern när det gäller datorer. Han äger inte och har aldrig ägt någon själv. Men sitter ofta hos sina föräldrar på en gammal medeltidsdator. Verkade som att han helt enkelt hade en för gammal version av flash. Vet att flowplayern kräver version 8.0 MINST! Så fick guida honom i hur man uppdaterade sin flashplayer. Och det verkar funka för honom.
Det enda "lilla" problemet som ändå kvarstår är att den i flowplayern hackar lite för honom. Frågan är om det kan bero på datorn/uppkopplingen. Vet inte hur mycket den där flowplayern eventuellt kan kräva?
Det beror med största sannolikhet på hans "medeltidsdator"
Mvh
"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Det funkar klockrent för mig i allafall, enda som man kan klaga på som är vanligt på sådana sajter, är att ljud och bild är lite i "otakt" med varandra..
jag gillar inte denna typ av musik i vanliga fall, men detta gillade jag! dock är sången overkill imo, men det gäller generelt för denna typ av musik så