2241
Sök

Tabbar som bilmekaniker har gjort!!!!

1 062 Inlägg
17 november 2009
tjox skrev:
Hejsan jag tänkte att vi skulle vara lite elaka och klanka ner lite på alla bilmekaniker som borde se sig om efter ett annat arbete.

T.ex en viss volvo verkstad som inte listade ut att luftmasse mätaren var problemet på min v70 fören efter ett komplett nytt tändsystem, en ny databox och 30 timmar senare!!

Eller samma proffesionella värkstad skulle byta framruta och inte fören efter 6 besök senare hade de slutat att regna in i bilen..

Sen har vi geniet som skulle byta tempgivaren på en släktings 740 och kortslöt både databoxen och luftmassemätaren.

Jag tror att många har varit med om liknande händelser eller känner någon som varit de och jag skulle tycka att de vore roligt att höra om dom.

är det bilmekaniker på verkstäder du menar?

213 Inlägg
17 november 2009
tacka gudarna för den lokala verkstaden ! där man känner killarna som jobbar där

Världen är full av idioter.. Men lustigt nog är dem flesta konstruktörer.
Trafikregler gäller bara på dagen...

16 197 Inlägg
17 november 2009
som tur e så lämnar ja aldrig in mina bilar på verkstad.  lagar å fixar de mesta själv på mina bilar å om så inte skulle va fallet så finns de ofta polare som har kunskapen smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 062 Inlägg
17 november 2009
lämnade in min 945a på verstan för den inte gick riktigt på tomgång, ibland var den hög och ibland dog de när man fri kopplade lagom kul... tröttande på d så lämnade in den, hade hört mycke bra om den mekanikern då han hade jobbat på volvo länge, så d lät ju jätte bra. iaf åkte till han efter jobbet och då säger han att bränsle boxen är kass pga den är chippad. jag hmm okej. glad som man är ska starta bilen då går den inte på tomgång fast han har testat med en annan box som är orginal.. fast han sa att den gick med min box.  tar ett tag innan bilen lär sej boxen.. jag tänkte visste, får väl ta hem bilen och köra med den och se om det blev någon skilnad, men inte.. så drog till skroten och köpte mej en orginal box till bilen.. men blev fan inte bättre för de.. drog till han igen, för bilen gick ju ine bättre på tomgång och sen så hade den blivit jätte svårstartd kall efter ha varit hos han., då kunde han inte förklara det ritkigt..  så han fick kolla på den igen, då hade tempgivaren som känner av om motorn är kall varm gått sönder, så han bytte den, sen startade bilen iaf lätt.. men han hade satt dit en beg givare, jag menar hur dyr är en ny, och nytt är nytt..  slutade med att jag inte orkade med han längre.. tänkte jag får väl felsöka själv istället måste få ordning på bilen, och då prov tryckte ja och polaren intercooler, visst som fan var den som var sprucken.. byte intercoolern och vips gick den som en klocka efter d. fan va sur jag va på han..  och alla sa sa  han var så duktigt.. kommer aldrig lämna in någon mer bil hos han..
Senast redigerat av Ricky (17 november 2009)

401 Inlägg
17 november 2009
lämnade in volvon jag hade på vanlig service..fick tillbaka bilen och den gick som skit.Åkte tillbaka med den 2 gånger o dom hittade inte vad som var fel på den...åkte till en annan verkstad som sa "eeeh den går på 4 cylindrar bla bla lämna in på felsökning"  jaja summa kardemumma en vän kollade o dom hade ryckt sönder tändkabeln...ibland kan man undra vad som snurrar i huvvet på folk.

925 Inlägg
17 november 2009
Mkt klagomål här Tänk på att bilmekaniker också e människor inte robotar dom vet tex inte om du har vråltrimmat eller så...

OM du lämnar in din bil för den går dåligt så går dom efter en grundsökning VILKET INNEBÄR ATT TRIMMADE BILAR STÅR INTE MED SOM EN SPECIELL FLIK NÄR MAN FELSÖKER EN BIL ELLER?tongue

Men ni kanske skriver om händelser som var och en har varit med om typ nu kanske de står 20 klagomål här och EN verkstad tar in ca 20 bilar om dagen vilket e ca 19 ut och en blir kvar smile

Jag hade en Kund som sa att han aldrig gjort något själv på bilen eller me motorn.bilen gick orent alltså konstigt:)...MEN vi felsökte och Fick fram att han bytt plats på dieselspridarna vilket ger fel värden och sen sa vi det till han och då sa han VA jag har då inte gjort någon hahahaha och bilen var ny HAHAHA
Senast redigerat av Legwind (17 november 2009)

Feel The Difference

Magister Mundi Sum
177 Inlägg
17 november 2009
Oj oj oj !

ja här skulle man skriva mycket smile fy fan vad man har varit med om skit,,,, uhhh nu nuär jag tänker påt.

Därför kör jag numera bara äldre bilar som jag fixar allt på själv....

Idrott luktar svett Sport Luktar Bensin =)

4 005 Inlägg
18 november 2009
Elda skrev:
vet inte riktigt vem som e värst, bilmekanikerna eller ni som anlitar samma idiotverkstad om och om igen? om nu verkstan sabbar bilen för 20-tusen så kan ni la läman bilen till en anna verkstad nästa gång?

28.

Och den verkstan anlitas aldrig mer och har nu ett väldigt dåligt rykte i stan. smile

4 005 Inlägg
18 november 2009
Legwind skrev:
Mkt klagomål här Tänk på att bilmekaniker också e människor inte robotar dom vet tex inte om du har vråltrimmat eller så...

hmm!

Irrelevant?
Klart att en del kunder gör saker som de inte säger att de gör. Men jag skulle aldrig skratta åt dem eller bakom deras rygg som du gör.

Jag betalar för en specifierad tjänst, den tjänsten UTFÖRAS på ett fackmannamässigt sätt - INTE FÖRSTÖRA andra saker.

Om verkstaden inte har tillräckliga rutiner för att kunna anställa en person med RÄTT utbildning och erfarenhet så ska de inte erbjuda sådana tjänster.

Anställer man hjärnkirurger pga av att de har meckat lite med sin partners hjärna eller? haha lite weird jämförelse men ja!? gör man det? smile

Har diskuterat detta med många vänner och bekanta, att hitta en verkstad som verkligen gör sitt jobb och lägger lite extra kundvård är väldigt svårt i dagsläget, varför är det så?
Senast redigerat av linuslinje (18 november 2009)

3 259 Inlägg
18 november 2009
linuslinje skrev:
Har diskuterat detta med många vänner och bekanta, att hitta en verkstad som verkligen gör sitt jobb och lägger lite extra kundvård är väldigt svårt i dagsläget, varför är det så?

För att allt enbart handlar om pengar.. det är det som gör att sånt här händer...

Har min egna lilla historia som jag skrivit en tråd om tidigare, men utifall nån missat den så kan vi ta den igen!smile

Hej! Vill bara påpeka att detta är 100% självupplevd fakta! Detta är ingen smutskastning av företaget(det klarar dom bra själva) utan bara exakt så som det går till på deras verkstad så hoppas denna tråd inte blir redigerad eller låst då denna berättelse kan spara många tusenlappar hos den som lämnar in sin bil till dessa bilmekaniker!

För ett tag sedan köpte jag mig en Mitsubishi Galant 2.0 -99 som inte startade (köpte den trasig alltså) felsökte den så gott det gick själv och konstaterade att det var spridarna som inte öppnade trots soppa fram till dom, allt annat fungerade fint såsom gnista, komp osv! Efter att ha ringt runt till en hel del Mitsubishi experter så konstaterade dom flesta följande! "Öppnar inte spridarna? Då är det immobilizern som slagit in! Koda om immobilizern så kommer det funka efter det!"

Ringde därefter till Auktoriserade Mitsubishi versktaden P o B bilservice i Arboga och förklarade mitt problem på följande sätt "Hej, jag har en galant som jag vill koda om nycklarna till, immobilizern har slagit till" svaret från Kejbert (chefen på PoB) "Det är inga problem, 900kr kostar det" Okej svarade jag och åkte in med bilen dagen efter o lämnade den där! 1dag gick och sedan ringde Kejbert(Chefen på P&B) och sa att min topplockspacking var trasig, kostar 10.000kr att byta! Jaha svarade jag och sa att jag skulle komma dit istället.

När jag kom dit började jag med att fråga honom om han skojade med mig? Nej blev svaret och det kostar 2000kr för våran felsökning.
Observera att hela kundmottagningen var full med kunder!
Jag: Jag lämnade ju in bilen för att nolla immobilizern INGET ANNAT!
Kejbert: Jo men det var inte det som var felet
Jag: Det vet jag till 100% att det var så försök inte!
Kejbert: Nej det var tändstiften som var trasiga!
Jag: Nej dom funkade fin fint för dom har jag kollat, alla fyra
Kejbert: Jo men vi bytte tändstift sen startade bilen
Jag: Jaha och det ska ni ha 2000kr för?
Kejbert: Nej det är för felsökningen av topplockspackningen som kostar det
Jag: Men topplockspackningen är det inge fel på? Vem tror du att du försöker lura?
Kejbert: Jo vi har konstaterat det! För bilen går på 3 cylindrar!
Jag: En bil går inte på 3 cylindrar om toppackingen är trasig säger jag! Ni gjorde såhär eller hur; Ni kopplade in datorn, nollade immobilizern och därefter startade bilen! eller hur?
Kejbert: Nej verkligen inte, det var inte det som var felet!
Jag: Jo det vet jag att det var för Immobilizern stänger av spridarna! Inte tändstiften eller topppackingen
Kejbert: Jo men nu är det så
Jag: Okej, hur som helst så ska jag inte betala ett skit för det för det har jag inte bett om och ni har inte kontaktat mig heller för att fråga om det är okej att kosta på den mer!
Kejbert: Skitförbannad(varför kan man ju fråga sig)

Under våran konversation ser jag en mekaniker stå några meter bort står o skruvar på sig, så jag vänder mig till honom, förbannad som fasiken och frågar "Var det du som meckade med bilen"
Mekanikern: Jo det var jag...
Jag: Jaha, och var det såhär, du kopplade in datorn till min bil, nollade immobilizern, sen startade den?
Mekanikern(efter att ha tittat skamset på sin chef)....Jo det var så jag gjorde...
Pinsam tystnad i 20sekunder..

Jag: Så jag ska betala för saker som ni har bytt trots att det inte har behövts?
Kejbert(chefen på PoB) säger(skitförbannad) Ja men då kör vi in bilen så tar vi ur tändstiften
Jag: Ja det är ju självklart! Men du menar att bilen inte kommer funka med mina gamla stift?
Kejbert: Nej det kommer den inte!
Jag: okej..

Jag betalar dom 900kr som det kostar att få immoblizern nollad och går ut o väntar, är arg som ett bi kan jag lova! jag står och tittar på medans killarna på verkstan kör in bilen i hallen och byter till mina gamla stift, när dom gjort detta besvärar dom sig inte med att ens försöka starta den utan puttar ut bilen, och dessutom puttar den igenom bromsprovaren som dom har, 4-5 personer hjälps åt med detta, när dom väl fått ut den så kastar killen nycklarna i handen på mig varpå jag frågar "Så nu kommer den inte funka?" Killen säger "nej tyvärr" samtidigt som han skyndar sig in, jag skyndar mig in i bilen o startar den.. Och den startar direkt! Tyvärr går den på 3cylindrar, jag kollar oljan OK, jag kollar kylarvattnet OK, ingen kompression i kylarvattnet och inge vatten i oljan! Så jag kör hem bilen utan större problem(förutom att den går ojämnt)

Efter lite felsökning hemma i garaget så konstaterar jag att två tändkablar sitter fel! Skiftar på dessa och bilen går som en klocka sen!

P&B Bilservice i arboga AUKTORISERAD MITSUBISHI VERKSTAD Jo man tackar... Dom klarar ju inte ens av att sätta dit tändkablarna rätt, fast om jag får gissa så var det med flit för att lura till sig ett toppackingsbyte på 10.000kr som inte ens behövdes.. men det är ju min gissning!

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

2 982 Inlägg
18 november 2009
tjox skrev:
Jag kom och tänka på en lite kul sak.
En gammal kompis till mig jobbade en period på en volvo verkstad.
När han skulle hissa upp bilen så slutade den helt plötsligt höja mer.
Han körde ner lite och tryckte upp den igen men den gick inte högre. Dumfan gick och hämtade värkstads chefen för att tala om att det var fel på lyften. Men det var inget fel på liften utan att det var taket som tog emot.
Sen var de slut på det provanställningen. hahaha

din vän har inte många hästar hemma?

2 982 Inlägg
18 november 2009
kan INTE rekommendera BILIA VINSTA eller någon annan BILIA verkar överhuvudtaget. och inte heller klåprana på akalla garaget! oförskämda, lämnar inte kvitto...
polarn köpte tillbaka sina stulna vinterdäck därifrån för 2 år sedan....sad
även BMW i solna är klåpare!

Tacka vet jag upplandsmotor i akalla! bästa verkstaden!big_smile
samt en aukt. bmw verkstad i jakan! bästa!
Senast redigerat av Residence (18 november 2009)

2 982 Inlägg
18 november 2009
Legwind skrev:

men alla har inte TRIMMAT..
och by the way ett bättre luftfilter räknar jag INTE som trim.

bilmekaniker ska väl göra det de har betalt för, precis som de som jobbar i vården, samma sak med läkare.
Om du som bilmek inte klarar av jobbet så tar du inte IN jobbet, och när du väl tar in ett jobb så ska du se till att du gör ett ordentligt jobb.

C20LET
1 041 Inlägg
18 november 2009
JonR skrev:
linuslinje skrev:

För att allt enbart handlar om pengar.. det är det som gör att sånt här händer...

Har min egna lilla historia som jag skrivit en tråd om tidigare, men utifall nån missat den så kan vi ta den igen!smile

Hej! Vill bara påpeka att detta är 100% självupplevd fakta! Detta är ingen smutskastning av företaget(det klarar dom bra själva) utan bara exakt så som det går till på deras verkstad så hoppas denna tråd inte blir redigerad eller låst då denna berättelse kan spara många tusenlappar hos den som lämnar in sin bil till dessa bilmekaniker!

För ett tag sedan köpte jag mig en Mitsubishi Galant 2.0 -99 som inte startade (köpte den trasig alltså) felsökte den så gott det gick själv och konstaterade att det var spridarna som inte öppnade trots soppa fram till dom, allt annat fungerade fint såsom gnista, komp osv! Efter att ha ringt runt till en hel del Mitsubishi experter så konstaterade dom flesta följande! "Öppnar inte spridarna? Då är det immobilizern som slagit in! Koda om immobilizern så kommer det funka efter det!"

Ringde därefter till Auktoriserade Mitsubishi versktaden P o B bilservice i Arboga och förklarade mitt problem på följande sätt "Hej, jag har en galant som jag vill koda om nycklarna till, immobilizern har slagit till" svaret från Kejbert (chefen på PoB) "Det är inga problem, 900kr kostar det" Okej svarade jag och åkte in med bilen dagen efter o lämnade den där! 1dag gick och sedan ringde Kejbert(Chefen på P&B) och sa att min topplockspacking var trasig, kostar 10.000kr att byta! Jaha svarade jag och sa att jag skulle komma dit istället.

När jag kom dit började jag med att fråga honom om han skojade med mig? Nej blev svaret och det kostar 2000kr för våran felsökning.
Observera att hela kundmottagningen var full med kunder!
Jag: Jag lämnade ju in bilen för att nolla immobilizern INGET ANNAT!
Kejbert: Jo men det var inte det som var felet
Jag: Det vet jag till 100% att det var så försök inte!
Kejbert: Nej det var tändstiften som var trasiga!
Jag: Nej dom funkade fin fint för dom har jag kollat, alla fyra
Kejbert: Jo men vi bytte tändstift sen startade bilen
Jag: Jaha och det ska ni ha 2000kr för?
Kejbert: Nej det är för felsökningen av topplockspackningen som kostar det
Jag: Men topplockspackningen är det inge fel på? Vem tror du att du försöker lura?
Kejbert: Jo vi har konstaterat det! För bilen går på 3 cylindrar!
Jag: En bil går inte på 3 cylindrar om toppackingen är trasig säger jag! Ni gjorde såhär eller hur; Ni kopplade in datorn, nollade immobilizern och därefter startade bilen! eller hur?
Kejbert: Nej verkligen inte, det var inte det som var felet!
Jag: Jo det vet jag att det var för Immobilizern stänger av spridarna! Inte tändstiften eller topppackingen
Kejbert: Jo men nu är det så
Jag: Okej, hur som helst så ska jag inte betala ett skit för det för det har jag inte bett om och ni har inte kontaktat mig heller för att fråga om det är okej att kosta på den mer!
Kejbert: Skitförbannad(varför kan man ju fråga sig)

Under våran konversation ser jag en mekaniker stå några meter bort står o skruvar på sig, så jag vänder mig till honom, förbannad som fasiken och frågar "Var det du som meckade med bilen"
Mekanikern: Jo det var jag...
Jag: Jaha, och var det såhär, du kopplade in datorn till min bil, nollade immobilizern, sen startade den?
Mekanikern(efter att ha tittat skamset på sin chef)....Jo det var så jag gjorde...
Pinsam tystnad i 20sekunder..

Jag: Så jag ska betala för saker som ni har bytt trots att det inte har behövts?
Kejbert(chefen på PoB) säger(skitförbannad) Ja men då kör vi in bilen så tar vi ur tändstiften
Jag: Ja det är ju självklart! Men du menar att bilen inte kommer funka med mina gamla stift?
Kejbert: Nej det kommer den inte!
Jag: okej..

Jag betalar dom 900kr som det kostar att få immoblizern nollad och går ut o väntar, är arg som ett bi kan jag lova! jag står och tittar på medans killarna på verkstan kör in bilen i hallen och byter till mina gamla stift, när dom gjort detta besvärar dom sig inte med att ens försöka starta den utan puttar ut bilen, och dessutom puttar den igenom bromsprovaren som dom har, 4-5 personer hjälps åt med detta, när dom väl fått ut den så kastar killen nycklarna i handen på mig varpå jag frågar "Så nu kommer den inte funka?" Killen säger "nej tyvärr" samtidigt som han skyndar sig in, jag skyndar mig in i bilen o startar den.. Och den startar direkt! Tyvärr går den på 3cylindrar, jag kollar oljan OK, jag kollar kylarvattnet OK, ingen kompression i kylarvattnet och inge vatten i oljan! Så jag kör hem bilen utan större problem(förutom att den går ojämnt)

Efter lite felsökning hemma i garaget så konstaterar jag att två tändkablar sitter fel! Skiftar på dessa och bilen går som en klocka sen!

P&B Bilservice i arboga AUKTORISERAD MITSUBISHI VERKSTAD Jo man tackar... Dom klarar ju inte ens av att sätta dit tändkablarna rätt, fast om jag får gissa så var det med flit för att lura till sig ett toppackingsbyte på 10.000kr som inte ens behövdes.. men det är ju min gissning!

bra att du stod på dig o inte gav dig lätt, såna verkstäder finns det gått om tongue

Vi tycker olika vet jag, that's it

4 637 Inlägg
18 november 2009
Större verkstad, Linköping.
Min förarstol började tappa lite delar. De tyckte att jag skulle köpa en stol på bildemonteringen som de kunde ta delar ifrån. En totalt utsliten och skabbig. stinkande stol i annan färg än min övriga inredning köptes men de flesta fjädrar i den fanns kvar och det var de jag ville ha. När jag hämtade bilen fick jag se att de bytt ut min fina, sköna stol i typ nyskick och istället satt i reservdelsstolen med motiveringen att det var enklare och billigare att göra så än att fixa den gamla som skulle gått på 2000, de tyckte inte bilen var värd det. Som tur var hade de inte hunnit slänga min originalstol som tyvärr fått lite märken och oljefläckar när den låg i bagaget som gick att tvätta bort hos bilrekondare. Hur kan man byta ut en fin stol, sätta in ett lik och sedan ta betalt för det? Jag blev inte erbjuden att få tillbaka pengarna. Åka omkring med en blå skabbstol i en fin originalbil skulle faan inte gått och att hitta en lika fin stol i rätt färg o s v hade varit rätt omöjligt.
Samtidigt som de fixade stolen byttes även gasviren, den blev sämre och sämre och nu beter sig den som innan bytet.
Jag har hört en del om detta företag. Dessutom ska visst någon av personalen blivit sparkad från Rejmes i Linköping (Volvo) och fått med sig lite folk.

Åkte till ett företag som sysslar med bl a bilsäten, de sa att stolen var som ny och att delarna som ramlat ur hade med sätesvärmen att göra, det gick på 300 .
Senast redigerat av EmilHammarlund (19 november 2009)

1 436 Inlägg
18 november 2009
Legwind skrev:

Skillnaden är att om t ex Mixa som säljer kontorsmöbler har levererat felaktiga stolar till ett företag och det upptäcks efter ett par dagar åker de ut och hämtar stolarna och beställer rätt stolar. En bilfirma hade i det fallet sagt att kunden själv bytt ut de delarna och vägrat röra stolarna.

Finns det någon bransch med mer fiffel? Jag vill påstå att det inte finns någon vanlig bilverkstad med kundservice, möjligt snälle-åke som har ett garage och lagar saker vettigt samtidigt som du får låna hans bil under tiden. Men branschen i helhet är nog i samma ärlighetsklass som sms-lån, porr och e-niro.

Tusentals lurade på bilverkstäder

defekt
motor var ett trasigt batteri

Finns massor att läsa men orkar inte söka fram mer.
Senast redigerat av Caffe (18 november 2009)

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

362 Inlägg
18 november 2009
Jag själv vill påstå att jag har den bästa verkstaden som går att få. Han kör filosofin: "Jag rör inte det som fungerar", och tycker inte att sådant som fungerar ska bytas. Om det inte är så att man ska byta kamrem, då kan man ju faktiskt byta vattenpumpen när man ändå är där. Han är van vid gamla bilar.
Däremot har han inte lärt sig använda internet, men det har jag. Så är det något han inte kan om tex elsystem i någon automatlåda, så kollar jag upp, åker ner till honom. Jag har då lite tips och tricks, och han har mekanikerkunskapen och verktygen för att komma dit där jag kan göra mina tricks.
Fungerar för det mesta. Jag är nöjd, han är nöjd. "Om vi gör det tillsammans, så är det inte mitt fel om det går fel, utan ditt och mitt fel, brukar han säga.
Funkar bra för mig när jag får de priserna jag får.

Hörde en kul story igår. En hantverkare som var hemma hos oss hade en lätt lastbil från Renault. Den startade helt plötsligt inte. Han lämnade in den och det byttes motordelar mm. för ca 95 000:-
Och den startade ändå inte. Då kom han på att det är någon slags laserstråle till immobilizern på nyckeln. Han kliade sig ofta i örat med nyckeln, så lösningen var alltså att det var öronvax i hålet.
Hahahaha!

Brap Brap Brap
149 Inlägg
18 november 2009
J_back skrev:
när lag lämnade inte min rx-8 på aukt. mazda verkstad i örebro. jag frågade mekanikern som gjorde recall arbeten om han visste hur en wankel motor fungerar... svaret var skrämmande... han visste inte att mazda fortfarande gjorde wankel motorer

Ojojoj!!! Snacka om okunnig personal! J_back, är du medlem i Svenska WankelRegistret (SWR)? Vi håller på med en "verkstads tråd" där man kan risa eller rosa dom verkstäderna man anlitat: http://www.wankelregistret.se/forum/vie … post_26542

Dela gärna med dig av dina erfarenheter!

Mvh Levinsson

1 417 Inlägg
18 november 2009
kallabaz skrev:
Jag själv vill påstå att jag har den bästa verkstaden som går att få. Han kör filosofin: "Jag rör inte det som fungerar", och tycker inte att sådant som fungerar ska bytas. Om det inte är så att man ska byta kamrem, då kan man ju faktiskt byta vattenpumpen när man ändå är där. Han är van vid gamla bilar.
Däremot har han inte lärt sig använda internet, men det har jag. Så är det något han inte kan om tex elsystem i någon automatlåda, så kollar jag upp, åker ner till honom. Jag har då lite tips och tricks, och han har mekanikerkunskapen och verktygen för att komma dit där jag kan göra mina tricks.
Fungerar för det mesta. Jag är nöjd, han är nöjd. "Om vi gör det tillsammans, så är det inte mitt fel om det går fel, utan ditt och mitt fel, brukar han säga.
Funkar bra för mig när jag får de priserna jag får.

Hörde en kul story igår. En hantverkare som var hemma hos oss hade en lätt lastbil från Renault. Den startade helt plötsligt inte. Han lämnade in den och det byttes motordelar mm. för ca 95 000:-
Och den startade ändå inte. Då kom han på att det är någon slags laserstråle till immobilizern på nyckeln. Han kliade sig ofta i örat med nyckeln, så lösningen var alltså att det var öronvax i hålet.
Hahahaha!

Världens dyraste öronvax. Grattis! big_smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 november 2009
Bilverkstaden som hade farsans bil i ett halvår då den kunde stanna helt plötsligt och inte längre starta.
Dom bytte styrbox, tändspole, tändkablar, stift, fördelare, hallgivare, rotor mm mm till en jävla hög kostnad.

Bilen gick bra i 30mil sen samma sak. Tog då trailersläpet och skulle wincha upp bilen på den men öppnade huven och hittade ett kabelbrott till nån givare för insprutet och bilen går som en klocka än idag.

Så dom bytte allt i onödan och vägrare pröjsa tillbaka ett öre.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök