Vilka har fått BÖTER på cyckel?

ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
17 november 2009 · 3 585 Inlägg

Blev just stoppad av polisen och trodde att böter på cykel var något för att skrämma pensionärer och annat folk.

Vilka här har fått. (går bra att skriva med familiemedlemmar)
Vad för böter och vad har det kostat.



Min egna historia.

Kan börja med att jag inte cyklar med denna cykel på vägar och andra ställen det kan komma större fordon.
Utan enbart på en belyst cykelbana.

Fick för följande
Saknade ringklocka (har en fungerande men den såg inte han tydligen)
Reflexer i hjulen
Frambelysning
Bak belysning

Dock fick jag "rabatt" så allt som allt kostade det 500kr.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
FireTraXX DFFL
17 november 2009 · 9 020 Inlägg

Ingen framlampa och ingen baklampa.

Men jag får skylla mig själv som fortsatte cykla fastän han sa åt mig att hoppa av och leda cykeln först. tongue
Tror att det kostade typ 700kr, var 3 år sen eller något.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Snitch Ointresserad.
17 november 2009 · 936 Inlägg

min farfar var "tävlings" cyklist innan, mest en kul sysselsättning. Han fick böter för han cyklade i 43km/h på 30 väg.

Extremt löjligt, då var ändå detta några år sen.

Teabag appreciation club.
blacken
17 november 2009 ·

Snitch skrev:
min farfar var "tävlings" cyklist innan, mest en kul sysselsättning. Han fick böter för han cyklade i 43km/h på 30 väg.

Extremt löjligt, då var ändå detta några år sen.

Vadå "extremt löjligt" fordon är fordon..

Grabber Dagdrömmare
17 november 2009 · 2 836 Inlägg

Snitch skrev:
min farfar var "tävlings" cyklist innan, mest en kul sysselsättning. Han fick böter för han cyklade i 43km/h på 30 väg.

Extremt löjligt, då var ändå detta några år sen.

lol Samma här! Dock det var nästan 50 knyck!
Ringklocka o reflexer i hjulen var det dummaste jag hört! Dom måste haft väldigt tråkigt....

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Seth
17 november 2009 · 3 354 Inlägg

Grabber skrev:
lol Samma här! Dock det var nästan 50 knyck!
Ringklocka o reflexer i hjulen var det dummaste jag hört! Dom måste haft väldigt tråkigt....

Ringklockan kanske lite onödigt men testa se en cykel i mörker från sidan med o utan reflex så det kan de(polisen) iaf få hålla lite pli på


Sen under skoltiden har man vart med om att internatkamraterna fått lite böter för avsaknad av ljusen och att dem skjutsade

Senast redigerat av Seth (17 november 2009)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Nobrando
17 november 2009 · 214 Inlägg

Kompisen lyckades med bedriften att åka mot fel riktning på en cykelbana och mötte farbror blå längs cykelbana. Det slutade med 500 kr i böter. tongue Han vågade dock inte fråga om han kunde få CSN rabatt på boten, synd.

Audi S6 Avant 4.2 "Nobrando" (1997)
BMW 728iA (1999)
K1NG3N
17 november 2009 · 557 Inlägg

jag ligger dubbelvikt av asg hära. alltså nå är det ändå sjukt tycker jag.

jag och en polare drog med varsin cykel snuten på baken så dom fick nåt ryck och började jaga oss. men iallafall så vi drog åt var sitt håll så dom visste inte vem dom skulle komma efter. hahaha

dahboy
17 november 2009 · 1 002 Inlägg

Grabber skrev:

Snitch skrev:
min farfar var "tävlings" cyklist innan, mest en kul sysselsättning. Han fick böter för han cyklade i 43km/h på 30 väg.

Extremt löjligt, då var ändå detta några år sen.

lol Samma här! Dock det var nästan 50 knyck!

Jag cyklar räser, och detta är något som jag verkligen satsar på.. Spanar alltid efter polisen på mina rundor..

...
Bossni
17 november 2009 · 274 Inlägg

Fick inga böter men de jagade mig med blåljus och hela kittet i 1 km genom stan för att jag körde genom rött ljus framför en tant med barnvagn i fel färdriktning av vägen, Det värsta var att jag trampade som bara f*n 40kmh+ med hög volym på mp3 så jag hörde inte att de ropa bakom mig. Så det blev bara en utskällning i ca 15 min av tre kopps.

Den äldsta som skrek mest pekar på bakhjulet och frågar ''Vad f*n är det där?'' Jag svarar en cykel?!

''NEJ det är ett fordon'' svarar han smile Var typ 17år då.

Kmarcus
17 november 2009 · 854 Inlägg

Jag och brorsan har ifs varit tävlingscyklister, men fan palla stanna om polisen vill en något tongue Kan ju utan problem köra ifrån en snut. Det gjorde till och med brorsan när han skjutsade mig på en kärringhonda (skryt) tongue

Bättre att cykla i spanien, där är cyklister en del av trafiken och  bilisterna är vana, det är ingen som gnäller något om man kommer flygande genom en rondell eller om man ligger i röven på en lastbil på motorvägen tongue Förutom alla svenskar som tycker det är farligt... ^^ Har ifs hänt här i Sverige också men inte på motorvägen då.

BMW M3 Coupé "3.0 goes 3.2" (1994)
bollen1986
17 november 2009 · 3 714 Inlägg

har aldrig stoppats av polis då jag cyklat, trots att man cyklat mitt i natten utan ljusen och reflexer(har tagit bort reflexerna fram+bak pga av att stänkskydden inte passade annars)

trodde inte dom brydde sig om sådant nu för tiden

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
Wick_e
17 november 2009 · 434 Inlägg

klockad 53 km/h på 30 väg samt vårdlöshet i trafik för cyklande på gångfarts område pgr av höll på att hoppa vid en fontän roll Skulle blivit 700 men slapp det pgr av att polisen kände kompisens pappa:)

Bättre vita segel på Nilen än fem fisande svullon i bilen.
Audi A6 2.7t "blåbäret" (2000)
Madhouse
17 november 2009 · 1 079 Inlägg

Hehe, det måste vara en bedrift att lyckas få fortkörningsböter på cykel skulle man få det så ska den ramas in och sättas på väggen, man skulle väl passa på att ta kort på konstapeln när han skriver ut böterna med och sätta i samma ram.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
bmx
18 november 2009 · 7 100 Inlägg

en polare fick böter när han drog med downhill hojjen i en backe i stan!
han åkte på fortkörning tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
18 november 2009 · 661 Inlägg

Skulle få 500 danska i böter då jag belv tagen för att köra mot rött i danmark på väg hem från jobbet. Det skulle precis slå om så jag var ett steg snabbare än ljussignalen. Givetvis sa jag att jag inte hade legitimation på mig, (tänkte jag kör min gamla hockeytränares adress Mattias Frelin, tränare i Landskrona, gillade aldrig honom o han gillade definitivt inte mig.)

Men hursomhelst när han skall skriva upp mitt namn så ser polisen en skoterförare utan hjälm o säger till mig: Bli haer. Tänkte ja visst, när han hade joggat ca 25 m mot mopedisten, stack jag som ett skott, givetvis hoppar kedjehelvetet av så jag fick kasta in cyckeln på macdonalds , låste snabbt som fan. Sen hade jag ett gatlopp genom helsingör. Mkt trevlig motion för övrigt och jag sparade ca 670 svenska kr.

rätt eller fel val, vad hade ni gjort?

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
Snitch Ointresserad.
18 november 2009 · 936 Inlägg

blacken skrev:

Snitch skrev:
min farfar var "tävlings" cyklist innan, mest en kul sysselsättning. Han fick böter för han cyklade i 43km/h på 30 väg.

Extremt löjligt, då var ändå detta några år sen.

Vadå "extremt löjligt" fordon är fordon..

ah men allvarligt..

Teabag appreciation club.
blacken
18 november 2009 ·

Snitch skrev:

blacken skrev:

Snitch skrev:
min farfar var "tävlings" cyklist innan, mest en kul sysselsättning. Han fick böter för han cyklade i 43km/h på 30 väg.

Extremt löjligt, då var ändå detta några år sen.

Vadå "extremt löjligt" fordon är fordon..

ah men allvarligt..

Jag är allvarlig, regler är regler och dom gäller för alla. Det handlar om principer, ifall du hört talas om vad det är för något..

volvoentusiasten
18 november 2009 · 4 005 Inlägg

Snitch skrev:

blacken skrev:

Snitch skrev:
min farfar var "tävlings" cyklist innan, mest en kul sysselsättning. Han fick böter för han cyklade i 43km/h på 30 väg.

Extremt löjligt, då var ändå detta några år sen.

Vadå "extremt löjligt" fordon är fordon..

ah men allvarligt..

Lite roligt är det faktiskt. smile

Om man får böter vid upprepande tillfällen, drar länsstyrelsen in cykeln för en då?

volvoentusiasten
18 november 2009 · 4 005 Inlägg

blacken skrev:

Snitch skrev:

blacken skrev:

Vadå "extremt löjligt" fordon är fordon..

ah men allvarligt..

Jag är allvarlig, regler är regler och dom gäller för alla. Det handlar om principer, ifall du hört talas om vad det är för något..

Jag kan faktiskt tänka mig att ge cyklister dispans för fortkörning 30-50 km/h. Dels p g a av att de har avsevärt lägre bromssträcka än en 2 tons bil. Dels p g a av att det inte blir lika omfattande skador om en olycka skulle hända. Dels p g a att det är en bra prestation att cykla över 50km/h med en standardcykel.

smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang