Volvo 142 -73. Lackas och annat mindre pill "Lagt på is tills vidare"
Bilen som räddades från att bli epa. För detta offrade jag min leksak en cross. Dock är projektet lagt på is för tillfället. Men återupptas förhoppningsvis inom en snar framtid
Jag har ett jalusi på min 140, det har 3 fästen som man skjuter under rutlisten (ett i varje nedre hörn & ett i mitten på ovansidan) men själv har jag limmat fästena mot rutan för säkerhets skull.. Märket på mitt jalusi är J.W Construction vet ju inte om vi har samma dock.. Fästena är för de mesta borta men du kan ju kolla hur passformen på jalusiets ytterkanter är mot rutan o sen limma med super epoxy
Jag har ett jalusi på min 140, det har 3 fästen som man skjuter under rutlisten (ett i varje nedre hörn & ett i mitten på ovansidan) men själv har jag limmat fästena mot rutan för säkerhets skull.. Märket på mitt jalusi är J.W Construction vet ju inte om vi har samma dock.. Fästena är för de mesta borta men du kan ju kolla hur passformen på jalusiets ytterkanter är mot rutan o sen limma med super epoxy
Tackar för tipset . Jo limma känns ju som en säkerhet. Men om man mot all förmodan en dag ska plocka bort den så blir det ju inte roligt . Hmm jag tror att vi har samma. För mig att jag såg det i all hast. Jag ska kolla det där med fästena imorgon iaf o se om det går att göra så som du sa . Tack än en gång för tipset
Se det positivt, hade det inte varit för alla omlackeringar så hade den inte varit så pass rostfri som den ändå ser ut att vara
Skippa blåa ljus o sånt skit, ser bara fattigt ut. Speciellt med tanke på hur bilen ser ut som den gör nu så borde nog andra saker prioriteras ^^.
Rostfri är den nog. Lite i underredet bara som ska svetsas. Dock är bubblig som bara den så har ju lite att göra innan den är rak . Sen de blåa ljusen jag skrev om tidigare är avbeställda. Då jag gjorde lite efterforskningar och såg att blått ljus är olagligt. Och jag håller med det blir inte snyggt. Det får räcka med vitmålade lyktsarger bak o fram o vingen. O så jalusin också såklart.
Tackar för tipset . Jo limma känns ju som en säkerhet. Men om man mot all förmodan en dag ska plocka bort den så blir det ju inte roligt . Hmm jag tror att vi har samma. För mig att jag såg det i all hast. Jag ska kolla det där med fästena imorgon iaf o se om det går att göra så som du sa . Tack än en gång för tipset
Ta bort ett jalusi, de var lite fräckt sagt av dig faktiskt Jo fästena som man ska skjuta under listen gick inte under ordentligt så limma bara för att det absolut inte skulle åka av nån gång
Tackar för tipset . Jo limma känns ju som en säkerhet. Men om man mot all förmodan en dag ska plocka bort den så blir det ju inte roligt . Hmm jag tror att vi har samma. För mig att jag såg det i all hast. Jag ska kolla det där med fästena imorgon iaf o se om det går att göra så som du sa . Tack än en gång för tipset
Ta bort ett jalusi, de var lite fräckt sagt av dig faktiskt Jo fästena som man ska skjuta under listen gick inte under ordentligt så limma bara för att det absolut inte skulle åka av nån gång
Ja säljer jag bilen så behåller jag ju jalusin .. Fråga mig inte men jag har inga fästen att trycka in under listen. Vet inte om de har varit några där eller om dom har blivit bortkapade av ägaren innan.
Nu har det hänt lite på bilen igen. Nu ska jag bara byta passagerar sätet också. Och skyltbelysningen sen är den redo för lack . Fast då ska ju allt plockas av igen. Upptäckte också att det är otroligt lätt att göra inbrott i bilen.
Bytte lister och sidorutor bak idag. Skulle egentligen byta lyktor och lyktsarger fram med det gick inte som jag ville så gav upp det
Idag har jag gått igenom alla delarna som jag fick med till bilen o kastat det jag inte skulle ha kvar. O lagt allt som jag ska sälja i en hög. Tänkte ta ett insug jag hade o lägga på säljhögen.. Men när jag stod o tittade på det så såg jag att det var till dubbla förgasare. Så nu är frågan om man kanske ska göra om så att man har dubbla förgasare.. Fast min fundering är ju om den inte drar mer soppa då. Antagligen så kommer den inte gå ett dugg fortare med två förgasare.
Vad säger ni som har koll på läget? Drar den mer soppa med dubbla? Vad gör det på hastigheten med dubbla? Är det svårt att få båda att funka.. Tänker med gasvajer o allt sånt.
hastigheten? hur ofta ska du ligga på toppfart? har du dubbla su'are så går den "hårdare" än med en ja. tar ju mer bensin oxå men det blir ju roligare. kanske går några kilometer fortare men du får ju acc oxå..
hastigheten? hur ofta ska du ligga på toppfart? har du dubbla su'are så går den "hårdare" än med en ja. tar ju mer bensin oxå men det blir ju roligare. kanske går några kilometer fortare men du får ju acc oxå..
Ja du det vet man aldrig . Jo roligare blir det men allt som är roligt är dyrare . Hehe . Men tack för svar .
Var länge sen jag uppdaterade tråden.. Just nu händer ingenting med bilen då jag inte har några pengar just nu. Men det senaste jag gjorde var att riva ur instrumentbrädan för ett byte av kupéfläkten. Vilket jag gav upp när jag insåg att jag inte orkade plocka ner fläktburken osv. Och sen har jag upptäckt att den plastbiten som sitter mellan torkararmarna har gått sönder. Ingen aning om hur jag ska fixa det men det löser sig KANSKE tror jag. Dock blir det ingen lack denna sommar då tiden inte räcker till tyvärr mycket annat nu under sommaren sen rycker jag in i september o åker ut i december igen o då är det alldeles för kallt för att lacka .
Men vi får väl se vad som händer nästa vår/sommar.
Ska nog bli något pill på bilen under sommaren här iaf. Kanske får dit den där kupéfläkten där den ska vara o får all el att funka.. Det hade ju vart rätt underbart.
Jag funderar på att inhandla sportluftfilter till bilen. Men hur funkar det då med slangen som går mellan orginalfiltret och oljelocket? Behövs den egentligen inte eller måste jag fixa det på något sätt?