18 november 2009
Trådstartare
Jag menar outsourcade jobbcoacher, jag tycker det är himla onödigt, iaf här där jag bor..verkar vara skillnad på vad jobbcoacherna gör beroende på stad.
Trodde först det var tvång att ha jobbcoach, jag fick min via mitt förra arbete, hon kom dit och SA att vi skulle ha möten framöver..jaha? vi skulle skriva CV och Personligt brev utifrån mallar.
okej, gick dit på mötet och skrev CVet gick på mindre än en timme..varför kan inte min handläggare på arbetsförmedligen bara mejla över en CV MALL så kunde ja gjort den själv :S
sen likadant me personligt brev, dock frågade jag om ja fick mallen hemskickad via mailen och javisst, skrev den hemma åkte dit och visa upp den.. ja den va bra? så vad behöver ja dig till tänkte jag..
fick i uppgift att leta på 6 jobb häromkring, åkte hem.. tog mig 10 min att hitta 6 jobb.. adress, kontaktperson telefonnummer m.m.. fick en tid igen och åkte dit och visa upp - Bra, skicka ditt cv och personligt brev till dessa. Jaha?... ja trodde ja inte skulle skicka?..gah
och nu idag väntar jag på ett till möte där ja ska visa upp yttligare 6 jobb ja sökt.. så onödigt..min handläggare på AF har sagt att ja ska komma till han och visa upp ett antal jobb jag sökt var 5e vecka..
så hittils har allt varit onödig mer eller mindre.. så överskattat eller va man ska säga att söka jobb..låter som på dom att man aboslut, inte en chans i världen att man får jobbet om man glömt en stor bokstav i CVet.. haha.
men men.. ska iaf gå på ett möte för att få underfund me dessa intervju frågor. de är de väl ända nyttiga.. men egentligen inte, ta reda på fakta om företaget man söker, åka dit och svara på frågor och fråga.. nåja.
det är vad JAG tycker.. ska nog lämna min jobbcoach och låta en som verkligenbehöver bli coachad ta min plats.