6336
Sök

Kundundersökning – Fjärrstyrd kaffekokare

9 Inlägg
19 november 2009
Trådstartare
Hej, vi håller på med produktutveckling i gymnasiet (kurs: Teknikutveckling och Företagande), och vår uppgift var att hitta på en ny produkt som löser ett specifikt problem.

Vi tyckte att det var jobbigt att vänta på att kaffet skulle bli klart, speciellt när man är i garaget och skruvar och har fullt upp där(man vill ju inte slösa sin tid inne vid kaffekokaren wink ). Termoskaffe eller pulverkaffe är ingen favorit, så vi tänkte fjärrstyra kaffekokaren via mobilen. Alltså ringer man till kaffekokaren så startar den. Nu är det så att det inte räckte med vad vi tyckte, därför behöver vi kolla vad andra eventuella med samma problem tycker.

Därför ber vi er att seriöst svara på denna enkät. Ni som inte dricker kaffe behöver inte svara.
för att spara tid ber vi er att svara på följande vis: skriv endast siffran som står efter svaret, skilj alla med ett kommatecken.
Ex: (1, 2, 1, 1, 3)

Har du oregelbundna rast-/fikatider?
Ja: 1
Nej: 2
Ibland: 3

Är det jobbigt att kaffet aldrig är klart när du väl har tid att dricka det?

Är du trött på termoskaffe/pulverkaffe?

Är vår idé intressant?

Är du beredd på att betala för denna produkt?
Ja, oavsett pris: 1
Ja, men inte mer än 500:-: 3

Tack för hjälpen och visat intresse!
Med vänlig hälsning Niklas och Niklas

Ljudbyggare
170 Inlägg
19 november 2009
1: 2
2: 2 (har en hustru som kommer med kaffet)
3: 1
4: 1
5: 3

Ändamåls enligt är det toppen. Att kunna vara iväg på något och ha kaffet färdigt när man kommer hem. Men varför inte ha en smstjänst på den med? Skicka "start" eller nåt.

189 Inlägg
19 november 2009
1:3
2:2
3:1
4:1
5:3

Rolig ide, skulle va skoj om man fick ettt svar typ att kaffet är färdig om tio minuter eller dyligt beroende på hur många koppar man har laddat.

“Sure it's quiet, for a diesel. But that's like being well-behaved… for a murderer.” Jeremy Clarkson

blacken
19 november 2009
1,1,1,2,3

Drifting Streetrace
225 Inlägg
19 november 2009
2,1,1,1,3

sen en följdfråga: Vem gör iordning kaffet för att då kunna sätta på de??

Mvh
Pete
----------------------------------------
Drifting Streetrace Billjud

Gréve
497 Inlägg
19 november 2009
lär svara 1 på alla.. det är en riktigt bra idé hoppas det bir något, då kommer jag att ha minst 3 stycken lite här å var big_smile

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
19 november 2009
1,2,1,1,2!
!MEN! se till att kaffebryggaren går på 24v så har du ett gäng chaffisar som köar om produkten är inte på tok för dyr.

2 337 Inlägg
19 november 2009
Mina svar: 3, 2, 2, 1, 3

På jobbet har jag kaffeautomat i pentryt, så det tar inte så lång tid att få en kopp när jag blir sugen. Dock tycker jag fortfarande att idén är intressant, men då kopplat till hemmet.

Att ringa eller sms:a är ju ofta kopplat till en kostnad och riktigt så viktigt vet jag inte om det är att slippa vänta 10 min på kaffet, däremot vore det ju perfekt att styra det via Bluetooth istället. Bara en idé.

1 582 Inlägg
19 november 2009
Here you go!

2, 1, 1, 1, 3

herr
321 Inlägg
19 november 2009
1, 2, 1, 1, 3

4 005 Inlägg
19 november 2009
Ingen vidare undersökning då alla frågor är ledande.....

1, 2, 1, 2, 2

För övrigt så tror jag inte på att ringa upp kaffebryggaren och trycka ngn knapp. Däremot kanske ett sms.

Jag har själv haft en del fjärrstyrda lösningar på kaffebryggare tidigare. Det jag HELST vill ha är en internetansluten kaffebryggare med en liten apacheserver som rullar som man kan surfa in på och aktivera, eller ställa in timer osv.
Självklart med ett iphone/android-app!

Anledningen? morgonkaffe och olika morgontider. Förbereder på kvällen och aktiverar med fjärrkontroll på morgonen.

1 814 Inlägg
19 november 2009
2,2,2,1,3

Das vas das das
179 Inlägg
19 november 2009
1,1,1,1,1 (låter som min morbrors kassa tipsrader)
låter kanon för mig då jag har 2min till kaffekokaren eller 30s med bil..

ps. när kan man bestela sitt ex

Some say, one of his legs get longer when he sees a pretty lady... and that I haven't done one of these for some time and I've forgetten to make up a second thing. All we know is, he's called the Stig.
--Richard Hammond [S12E6]

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
19 november 2009
1: 1
2: 1
3: 1
4: 1
5: 3

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

1 722 Inlägg
20 november 2009
Undrar på en sak .. nån måste väl först "ladda" kaffekokaren tongue

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

9 108 Inlägg
20 november 2009
1
2, har receptionist som fixar wink
2
2
2

Alltså.. Hela konceptet faller ju på att man ändå måste ladda skiten smile På mitt förra jobb hade jag dock kunnat tänka mig att det vore intressant men tänk störningsmomentet att någon glömt ladda den och så ringer man på den när den är tom.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
20 november 2009
Finns ju produkter med nätverksuttag redan så du kan köra igång den via Internet..ska man ha ett separat mobilabonnemang för kaffekokarn då? tongue

Tycker iaf de verkar så korkat att man ändå måste ladda apparaten, köp en timer på Clas Ohlson och kör på kaffet medan du sitter i bilen hem, om du har likadana arbetstider vill säga.

Svarar Nej på allt iaf som du förstår, verkligen dagens I-landsproblem. Gör kaffet i bryggarna gott istället, för de e de fan inte nu. Då kan ni tjäna pengar, fast det är väl tydligen svårare att utveckla...
Senast redigerat av Mortalis (20 november 2009)

Sök