6336
Sök

Viltolycka

1 397 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
Var på väg till ett jobb i morse. Åkte mellan 2 byar som heter Bengtsfors och Bäckefors. När jag har ca 5 km kvar så säger de *pang*, typ:P. Från ingenstans har det sprungit upp ett rådjur och jag hinner inte ens reagera innan han är mos. Jag frontade ett rådjur! Det var 80 km/h då jag körde på djuret. I mer eller mindre panik så stannade jag bilen i vägrenen/diket. Gick ur bilen för att kolla hur det gått med rådjuret. Det såg livlöst ut. Det hade hamnat i mötande körfält, så jag satte på mig en reflexväst och sprang ut för att vinka till bilar att de ska ta det försiktigt, för det ligger på vägen. Kommande fordon saktar in och kör sakta förbi. Jag vill inte flytta djuret då jag är rädd för att det ska vakna och sprattla som fan, så jag inväntar en kollega som har lite bättre psyke för att ev. ha ihjäl djuret.
Väldigt snart så dyker det upp en golf. Jag gör som jag gjort till alla andra bilar, vinkar och signalerar att han bör byta fil. Istället för att görra detta så siktar golfen in sig på att lägga rådjuret mellan däcken och passera över. Men jag förstog ju direkt att dett inte skulle gå. Bilen håller en stadig fart och smäller rakt in i djuret. Jag är helt förvånad och bara svär; VA FAN GÖR DU MÄNNISKA! Personen i bilen fortsätter i samma stadiga fart och försvinner. Nu insåg jag att djuret var dött och jag tog på mig handskar och drog ner de i diket, för att undvika fler idioter. Efter det när min kollega kommit och han lugnat ner mig så ringde jag polisen, försäkringsbolag och bärgare, smällen gjorde att kylaren på bilen hade blivit intryckt en bra bit så valde att inte köra bilen. Bilen var min firmabil, en Citroen Berlingo av 2001 års modell. Jag fick skjuts till Karlstad av min kollega och fick ta tåget hem till Norrköping.

Varför jag skriver detta är för att jag bara undrar om flera har varit med om idioter som han/hon i golfen.
Det var för övrigt bara 1 person som stannade och frågade om jag behövde hjälp med något.. tackar till han!

9 108 Inlägg
20 november 2009
Jao.. Får hänvisa detta inlägget till bloggen.

Sök