hur snabbt går era bilar??

volvo-racer
23 januari 2011 · 724 Inlägg

R.en gör väl en 235km/h (automat)

Janneutanb
23 januari 2011 · 7 272 Inlägg

Varit upp i 200 på mätaren i passaten. Den gör nog en bit till men inte allt för mycket.
Skylinen gör nog 300+, inget man testar vart som helst direkt...

Transporter89
23 januari 2011 · 957 Inlägg

Hondan  gör  220 km/h   vad ja har kört hittills men det var stark motvind men enlig fabriken så ska den  göra 229km/h

Honda Civic Type R "Black Mamba" (2018)
RinorGDI
23 januari 2011 · 338 Inlägg

229 kmh är väl ändå jävligt segt för att vara deras topp model på accord

Audi S4 SuperCharged
BMW 325i (1994)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
23 januari 2011 · 1 948 Inlägg

RinorGDI skrev:
229 kmh är väl ändå jävligt segt för att vara deras topp model på accord

Det kallas realistiskt angiven toppfart.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
The__dude
23 januari 2011 · 90 Inlägg

Jag har varit uppe i ca 205 i s40in

calle2jz
23 januari 2011 · 371 Inlägg

Rinnegan skrev:

cheffer skrev:
Jag hänger gärna med på en åktur om han skippar cool

Tror inte det kommer slå europeiska och japanska sportvagnar men bara krängningshämmarna måste ju göra en bra förändring

Jodå det gör en rätt trevlig skillnad. De använde ju A-body's till NASCAR samt Trans Am road racing i början 70-talet så chassiet är riktigt balanserat faktiskt.

70 talet?tongue det är 2011 nu grabben tongue smile

calle2jz
23 januari 2011 · 371 Inlägg

Emilius skrev:

lindstrome skrev:

Rinnegan skrev:

Eh, nej. Inte direkt.

eh, jo. i supran hade jag ca 400-420hk. 300 är ju inga prboelm. tror du något annat kan du få åka med .. eller vet du inte vad du pratar om ? :S

Jaja för faan 500 hästar sen kör du med powerglide automat som är 2-växlad och en slutväxel på cirkus 5.80 nånting det går absolut att åka i 300, det är bara hästarna som spelar roll!!

jag sa bara att så är det i min supra. sedan vet jag inte vad det är för utväxling med mera.
jag sitter inte och räknar ut hut fort den går, med utväxling och allt. jag trycker på den högra pedalen och testar mig fram...

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
23 januari 2011 · 1 948 Inlägg

lindstrome skrev:

Rinnegan skrev:

cheffer skrev:
Jag hänger gärna med på en åktur om han skippar cool

Tror inte det kommer slå europeiska och japanska sportvagnar men bara krängningshämmarna måste ju göra en bra förändring

Jodå det gör en rätt trevlig skillnad. De använde ju A-body's till NASCAR samt Trans Am road racing i början 70-talet så chassiet är riktigt balanserat faktiskt.

70 talet?tongue det är 2011 nu grabben tongue smile

Men det var ju just det han sa? till och med en idiot(jag) fattar att han menar realativt och inte att den är bättre än en modern bil.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
calle2jz
23 januari 2011 · 371 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

lindstrome skrev:

Rinnegan skrev:

Jodå det gör en rätt trevlig skillnad. De använde ju A-body's till NASCAR samt Trans Am road racing i början 70-talet så chassiet är riktigt balanserat faktiskt.

70 talet?tongue det är 2011 nu grabben tongue smile

Men det var ju just det han sa? till och med en idiot(jag) fattar att han menar realativt och inte att den är bättre än en modern bil.

okej, då är väll jag mer idiot än dig då ? smile något olagligt med det? :S

Transporter89
23 januari 2011 · 957 Inlägg

RinorGDI skrev:
229 kmh är väl ändå jävligt segt för att vara deras topp model på accord

a fast har inte  haft någon  tid att testa  fram den  man e lite rädd om sin körkort med  specielt om man har  många:P som   CE kort:D man har set att några har toppat  242km/h   på youtube så vetfan    den har jävligt långa växlar  4an gör den  185  något  sen  5an  kan du dra utt på  242km/h  och endå så har man kvar  6an  men  190häst utan  kompresor  elelr turbo   den rör sig rätt  bra så jag är  nöjd än så länge

Honda Civic Type R "Black Mamba" (2018)
Andromeda Rumpmas
23 januari 2011 · 3 860 Inlägg

BadBoy89 skrev:

RinorGDI skrev:
229 kmh är väl ändå jävligt segt för att vara deras topp model på accord

a fast har inte  haft någon  tid att testa  fram den  man e lite rädd om sin körkort med  specielt om man har  många:P som   CE kort:D man har set att några har toppat  242km/h   på youtube så vetfan    den har jävligt långa växlar  4an gör den  185  något  sen  5an  kan du dra utt på  242km/h  och endå så har man kvar  6an  men  190häst utan  kompresor  elelr turbo   den rör sig rätt  bra så jag är  nöjd än så länge

Herregud roll

Tillbaks till skolbänken!

Senast redigerat av Andromeda (23 januari 2011)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
TireSlayer Tvivlare
23 januari 2011 · 2 266 Inlägg

200 km/h på fyran. Väntar till sommaren o se vad den gör femman ut. Förhoppningsvis mätaren ut big_smile Med reservation för glädjemätare.

:Edit: Kom på att jag nog redan skrivit här nån gång lol

Senast redigerat av MantaRobin (23 januari 2011)

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
RinorGDI
23 januari 2011 · 338 Inlägg

sexans växel är ingen fart växel....på min audi a6 va 6 ekonomi växel den gjorde allt med 5

Audi S4 SuperCharged
BMW 325i (1994)
twin_cam Smålänning
23 januari 2011 · 7 877 Inlägg

2ooSX skrev:

tkd_rille skrev:
Du är så varmt välkommen att komma och testa min. Är en gl eller vad fan de hette. Lite små rattrörelser uppe i 130 är de absolut ingen bra väghållning alls.

Men visst har den varit skoj att slakta i vinter, snövallar klarar ju 740 av helt utan problem. Hade jag satt en v70 i samma snövall i samma fart som 740in åkte in i så hade bärgaren fått dra v70 till skroten.

Då behövs den nog en rejäl service, min 940 gl på 116 hästar kommer upp i ~150 enkelt..

Min 740 GL också, först vid 160-170 blir den seeeeg som sirap och behöver full gas för att öka mer smile Har haft uppe den i 183 km/h enl. GPS efter en låång bit med motorväg, vilket är precis vad den ska göra enligt Volvo, så jag är nöjd, dock har den bara gått dryga 50k, så den blir väll lite slöare när den börjar bli sliten... smile Dock är förgasarvagnarna lite tröttare, men 140-150 är inga problem för dom heller. Service behövs faktiskt även på gammelvolvos, annars blir dom slöa...

Men kan säga att där en modern bil går klippstabilt i 200+ blir faktiskt en 740 lite svajig redan vid 160-170, om den inte har ett jäklig friskt eller preppat chassi. 940 är trots likheten betydligt stabilare i hög fart, 200 med dom är inga större bekymmer. (Dock krävs det Turbo att komma dit wink )

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Transporter89
23 januari 2011 · 957 Inlägg

RinorGDI skrev:
sexans växel är ingen fart växel....på min audi a6 va 6 ekonomi växel den gjorde allt med 5

a det är  typ samma med honda 
Vilken a6 hade du  2.4 eller 3.2

Senast redigerat av BadBoy89 (23 januari 2011)

Honda Civic Type R "Black Mamba" (2018)
Transporter89
23 januari 2011 · 957 Inlägg

Andromeda skrev:

BadBoy89 skrev:

RinorGDI skrev:
229 kmh är väl ändå jävligt segt för att vara deras topp model på accord

a fast har inte  haft någon  tid att testa  fram den  man e lite rädd om sin körkort med  specielt om man har  många:P som   CE kort:D man har set att några har toppat  242km/h   på youtube så vetfan    den har jävligt långa växlar  4an gör den  185  något  sen  5an  kan du dra utt på  242km/h  och endå så har man kvar  6an  men  190häst utan  kompresor  elelr turbo   den rör sig rätt  bra så jag är  nöjd än så länge

Herregud roll

Tillbaks till skolbänken!

Meh  fuck off okej  helt seriöst  orkar du ej läsa  så gör fan ej det  då  ingen tvingar dej liksom

Honda Civic Type R "Black Mamba" (2018)
Alex-s Bakhjulskrafs
23 januari 2011 · 1 479 Inlägg

Vad jag kört mina bilar i:
Golf 2: 160 km/h
740 gl: 185 km/h
Saab 9000 2,3i: 210 km/h
740 glt 16v: nästan 200 km/h
Bmw 325: hittills 200 km/h. Har bara provat lite smått.

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
Mattman Gammal och grinig
23 januari 2011 · 362 Inlägg

Pressade det levande helvetet ur polarens fiesta 1.3i från tidigt 90tal för nått år sen, 170 på mätarn, varvmätarn hade traskat en bra bit in på det röda och det skakade så in åt helvete att stereon ramlade ut ur facket och handskfacket öppnades stup i kvarten, det lät som en stridsvagn... Kan gissa på att den gjorde 150 riktiga...



En sak som slår mig är hur extremt dåliga vissa är på att skriva! Så många kan det inte vara som har dyslexi på det här forumet.

Andromeda Rumpmas
23 januari 2011 · 3 860 Inlägg

Mattman skrev:
Pressade det levande helvetet ur polarens fiesta 1.3i från tidigt 90tal för nått år sen, 170 på mätarn, varvmätarn hade traskat en bra bit in på det röda och det skakade så in åt helvete att stereon ramlade ut ur facket och handskfacket öppnades stup i kvarten, det lät som en stridsvagn... Kan gissa på att den gjorde 150 riktiga...



En sak som slår mig är hur extremt dåliga vissa är på att skriva! Så många kan det inte vara som har dyslexi på det här forumet.

Åh, du är modig du lol
Jag "pressade" min brors första bil, en Fiesta -88 med den massiva 1,4i-motorn till 90 km/h. Vid 50 kändes det som om det gick 100 knyck. Ratten skakade i nävarna, vinden ven genom de otäta listerna och när 60 passerades började hela framvagnen skaka. Med en väl avvägd rytm hoppade bilen till pga den trasiga ventilkåpspackningen. Den biljäveln var så farlig att den bara brukades till och från fotbollsträningen 10 km på långsamma 70-vägar för att sedan skrotas efter några månader smile

Angående hur folk stavar kan du få ta del av det svar jag fick:

badboy89 skrev:
Meh  fuck off okej  helt seriöst  orkar du ej läsa  så gör fan ej det  då  ingen tvingar dej liksom

Fan vilken Badboy va! Min webläsare har rättstavning, och stavar jag fel lyser det ilsket rött. Det är bara lathet att inte ens orka sätta punkter och radbrytningar i ett inlägg.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang