Uppmärksamhet i en evo?

Vitamin
25 november 2009 · 719 Inlägg

Jag ska kika på en evo 8 i helgen och funderar på om den sticker ut "för" mkt?

Gillar inte riktigt när folk vänder sig om och tittar. Avundssjuka är det värsta jag vet, köper bilen för min egen skull inte för att imponera på någon annan.
Finns säkert en del som kollar för dom tycker den är "ball" oxå men det stör mig inte lika mkt.

Vad tror ni, sticker en Evo VIII ut mkt i trafiken?

http://jdmwallpapers.com/wp-content/uploads/2009/06/red-evo-8-drifting.jpg
Bilen ifråga är identisk med den på bilden

Kul om ägare till nyare evo svarar smile

Anubis
25 november 2009 · 1 255 Inlägg

Vitamin skrev:
Jag ska kika på en evo 8 i helgen och funderar på om den sticker ut "för" mkt?

Gillar inte riktigt när folk vänder sig om och tittar. Avundssjuka är det värsta jag vet, köper bilen för min egen skull inte för att imponera på någon annan.
Finns säkert en del som kollar för dom tycker den är "ball" oxå men det stör mig inte lika mkt.

Vad tror ni, sticker en Evo VIII ut mkt i trafiken?

http://jdmwallpapers.com/wp-content/upl … ifting.jpg
Bilen ifråga är identisk med den på bilden

Kul om ägare till nyare evo svarar smile

Om du köper den för din egen skulle så köp en äldre o billigare o preppa den full med godis för mellanskillnaden smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
ironhead volvoraggare
25 november 2009 · 4 776 Inlägg

ja det beror ju på om man gillar japanska sportbilar. själv skulle jag inte bry mig.handlar mer om smak och tycke

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Aerodynamik ...
25 november 2009 · 7 120 Inlägg

Plocka bort vingen och kör med original avgas eller många ljuddämpare så är det rätt lugnt. Annars är det många som vänder sig om kan jag garantera smile

master_lars
25 november 2009 · 1 160 Inlägg

Jag vet inte om man vänder sig om för en EVO, ungefär lika mycket som man vänder sig efter en Mazda 323. Fast sen är ju inte jag så intresserad av nyare bilar heller.

Så jag kan ju bara tala för MIN PERSONLIGA ÅSIKT

Saab 96 TT "Pruttingvar" (1965)
Saab 9-3 Vector Cab "Spanjorskan" (2004)
Saab 99 GL "Tant Brun" (1983)
Minitaylor Killen med idéer.
25 november 2009 · 193 Inlägg

Det beror ju helt på, den ser ju rätt vanlig ut. Låter den mycket så kan det vara folk som kollar mycket.
Personligen skulle jag nog kolla, sen om jag hörde ett härligt muller så skulle jag nog vända mig om och hoppas på att personen som körde tryckte på lite så jag fick höra mer smile

- True to the Source -
Vitamin
25 november 2009 · 719 Inlägg

Anubis skrev:

Vitamin skrev:
Jag ska kika på en evo 8 i helgen och funderar på om den sticker ut "för" mkt?

Gillar inte riktigt när folk vänder sig om och tittar. Avundssjuka är det värsta jag vet, köper bilen för min egen skull inte för att imponera på någon annan.
Finns säkert en del som kollar för dom tycker den är "ball" oxå men det stör mig inte lika mkt.

Vad tror ni, sticker en Evo VIII ut mkt i trafiken?

http://jdmwallpapers.com/wp-content/upl … ifting.jpg
Bilen ifråga är identisk med den på bilden

Kul om ägare till nyare evo svarar smile

Om du köper den för din egen skulle så köp en äldre o billigare o preppa den full med godis för mellanskillnaden smile

Jag gillar ju 8an och köper den för min egen skull, varför ska jag då köpa nått äldre?

Aerodynamik ...
25 november 2009 · 7 120 Inlägg

ironhead skrev:
ja det beror ju på om man gillar japanska sportbilar. själv skulle jag inte bry mig.handlar mer om smak och tycke

master_lars skrev:
Jag vet inte om man vänder sig om för en EVO, ungefär lika mycket som man vänder sig efter en Mazda 323. Fast sen är ju inte jag så intresserad av nyare bilar heller.

Så jag kan ju bara tala för MIN PERSONLIGA ÅSIKT

Vem bryr sig om vad ni tycker.. Dem gånger jag sett evos så är jag minsann inte ensam om att vända mig om smile

Vitamin
25 november 2009 · 719 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Plocka bort vingen och kör med original avgas eller många ljuddämpare så är det rätt lugnt. Annars är det många som vänder sig om kan jag garantera smile

Jag gillar hur den ser ut från fabrik smile

Ska endast plocka på ett par tum större fälgar,steg1 trim och toning

Aerodynamik ...
25 november 2009 · 7 120 Inlägg

Då kommer folk vända sig om. tongue

Vitamin
25 november 2009 · 719 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Då kommer folk vända sig om. tongue

Såäre när man bor i i en medelstor stad, bor i din grannstad Västervik smile
Man har väll kanske inte åkt förbi obemärkt med volvon heller om man tänker efter.
Ibland kan det dock va skönt att va lite anonym i trafiken

Remiss
25 november 2009 · 1 339 Inlägg

Tycker inte den sticker ut så mkt, vänder iaf inte mig för en Evo. Har både provkört och åkt i en sån, förbered dig på hårda säten och en komfort som knappast når upp till vad din Volvo har tongue . Men rolig att köra hehe.

b0nd3n
25 november 2009 · 1 944 Inlägg

frågar du mig, Nej, jag skulle inte titta..

nyare bilar lockar inte allt för mycket..


säkert rolig bil ! smile

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
Vitamin
25 november 2009 · 719 Inlägg

Volvo740an skrev:
Tycker inte den sticker ut så mkt, vänder iaf inte mig för en Evo. Har både provkört och åkt i en sån, förbered dig på hårda säten och en komfort som knappast når upp till vad din Volvo har tongue . Men rolig att köra hehe.

Vem köper en evo för komfort? tongue
Jag vet hur dom är har provkört tidigare

NissanMotorsport
25 november 2009 ·

nja lockar inte så himla mycket om den skulle vara orginal.. lika en orginal S15 (även S14) men me tanke på evo8 så ligger nog S15 i din prisklass.. kanske man inte tittar så himla mycket på heller..

Timmyboy hellaflush!
25 november 2009 · 1 266 Inlägg

som du själv säger, du gillar den, tycker den är snygg, så köp den! wink

viccoA
25 november 2009 · 3 110 Inlägg

Syns o syns, folk som är intresserade av bilar tittar nog men den stora massan passerar man nog ganska obemärkt förbi. Som sagt, de flesta ser nog ingen större skillnad på en Mazda 323 och en evo om man bortser från osthyveln på bakluckan.

joelimmo
25 november 2009 · 1 380 Inlägg

jag kollar ovasätt . älskar evo men jag tycker den är ju ganska diskret från fabrik . köp den:D

BMW E28 (1982)
SoNic- Okejbratja
25 november 2009 · 255 Inlägg

KÖP! skit i vad folk tycker om den ändå är ämnad för dig själv tongue
Tycker inte du ska tveka om de handlar om att folk blir "avundsjuka"
Själv skulle jag vända mig om och få tanken "tänk att det finns vettigt folk som har intresse för bilar och har bra smak"..

Så de jag vill få sagt är Köp bilen om du trivs med den!

Mvh

BMW 325 e36 (1994)
Rquired Allmänt envis
25 november 2009 · 12 512 Inlägg

Vänder mig om? Ja det gör jag, men som bilintresserad vänder man sig ändå om efter de flesta modeller som är lite udda. Speciellt udda bilar som ser ut som en flåklypare orginal och låter som ett jetplan, så någon diskret bil är det inte även om du inte får allas blickar heller. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang