Uppmärksamhet i en evo?

CarCass CarCass
25 november 2009 · 627 Inlägg

Herald skrev:
Säger han som kör ett par synnerligen fula, tråkiga och intetsägande gamla Mitsubishi. Förstår att du inte får så många blickar. lol

Evon har jag till 95% för att den är rolig att köra. Den är också snabb, riktigt snabb när det svänger. Rakt fram är den inte heller så pjåkig ska du se. Den sätter ett leende på läpparna bara jag startar motorn. Den sätter ett leende på läpparna hos dem som åker med.

Vissa tycker till och med att den är snygg.

Det trots att det bara är en bil. Hur är det med din bil?


Colten.. ja den har en charm som är svår att motstå.

Edit: Jag får känslan att du bedömde mina bilar efter mina åsikter när dessa inte överensstämde med dina. Stämmer det? wink

Senast redigerat av CarCass (25 november 2009)

Join the Evolution
erixon89
25 november 2009 ·

Köp för fan sen bjuder du på ett åksmile

Herald
25 november 2009 · 75 Inlägg

CarCass skrev:

Herald skrev:
Säger han som kör ett par synnerligen fula, tråkiga och intetsägande gamla Mitsubishi. Förstår att du inte får så många blickar. lol

Evon har jag till 95% för att den är rolig att köra. Den är också snabb, riktigt snabb när det svänger. Rakt fram är den inte heller så pjåkig ska du se. Den sätter ett leende på läpparna bara jag startar motorn. Den sätter ett leende på läpparna hos dem som åker med.

Vissa tycker till och med att den är snygg.

Det trots att det bara är en bil. Hur är det med din bil?


Colten.. ja den har en charm som är svår att motstå.

Edit: Jag får känslan att du bedömde mina bilar efter mina åsikter när dessa inte överensstämde med dina. Stämmer det? wink

Jag gjorde en generalisering där dina bilar ingick.. Precis som du gjorde

Senast redigerat av Herald (25 november 2009)

Är man en dryg jävel samtidigt som man påstår att man är i sina bästa år när man egentligen är en gammal gubbe så är det någonting som inte klickar i ordentligt
Mattzz0n Trucker
25 november 2009 · 75 Inlägg

MIG1408 skrev:
nja lockar inte så himla mycket om den skulle vara orginal.. lika en orginal S15 (även S14) men me tanke på evo8 så ligger nog S15 i din prisklass.. kanske man inte tittar så himla mycket på heller..

Du är ju tossig ! s15 måste vara den snyggaste bilen som finns big_smile haha

joelimmo
25 november 2009 · 1 380 Inlägg

köp den och skit i vad andra tycker. det är du som ska ha bilen och du som ska tycka om den, visst vänder väl folk huvet för den, och andra inte,

BMW E28 (1982)
IceEyes Varningar: För många..
26 november 2009 · 2 552 Inlägg

Det är en udda och fräsig bil, så visst får du räkna med en del blickar, även avudsjuka, men välj inte bort bilen för det, vill du ha en Evo så satsa på en sådan.

Personligen hade jag vänt mig om både en och två gånger. Det lite som att möta en snygg brud med stora rattar och djup uringning på stan, blicken fäster sig automatiskt tongue

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
26 november 2009 · 3 404 Inlägg

Jag tittar hellre på en 9-5 men ser man den bamsingvingen i ögonvrån så är det väll klart man kastar en blick eller två för att identifiera fordonet smile

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
NissanMotorsport
26 november 2009 ·

Mattzz0n skrev:

MIG1408 skrev:
nja lockar inte så himla mycket om den skulle vara orginal.. lika en orginal S15 (även S14) men me tanke på evo8 så ligger nog S15 i din prisklass.. kanske man inte tittar så himla mycket på heller..

Du är ju tossig ! s15 måste vara den snyggaste bilen som finns big_smile haha

jajo, måhända smile dåligt exempel kanske.. finns ju andra som smälter in mer såklart.. lyssna inte på mig tongue

Lozinmust "Unloaded"
26 november 2009 · 1 557 Inlägg

Jag vänder mig om efter vad jag hör; ofta blir man besviken då det är en gammal skräpbil med trasigt avgas + japsdämpare men ibland så får man se något riktigt fint smile Min bil är väl tyvärr mer exempel på det förstnämnda; låter mer än vad det är =P Men ja, vill du vara diskret så dämpa avgasljudet maximalt. Personligen så skulle jag vända mig mer efter en Evo VI än en VIII utseendemässigt.

"When innovation meets passion!"
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
kawiZz RMR-Crew
26 november 2009 · 478 Inlägg

Bry dig inte om vad andra tycker, simple as that.

Bjork OEM <3
26 november 2009 · 6 957 Inlägg

Jag hade vänt mig om, mest för att jag är bilintresserad och sjukt nyfiken tongue
Men en Evo 8 i sig är ju rätt så diskret jämtemot t.ex. Evo 6 och Evo 9:an.

När jag köpte golfen trodde jag att den var relativt diskret, nu i efterhand så kan jag
konstatera att så är inte fallet tongue Köp Evon och ha skoj, avundsjukt folk finns överallt!

Mvh

OEM <3
CarCass CarCass
26 november 2009 · 627 Inlägg

Herald skrev:
Jag gjorde en generalisering där dina bilar ingick.. Precis som du gjorde

Jag generaliserade aldrig. Det finns också finare volvos. Jag nämde bara de "fula". Vilka de är får du försöka lista ut. Det jag skrev var ett påstående.

Trevligt att du gereraliserade mina bilar wink


Att en bil som är så intetsägande ändå väcker så stor uppmärksamhet från dig får jag inte ihop.
En evo kommer enligt mig aldrig vara intetsägande.
En bil som sticker ut är aldrig intetsägande. Oavsett om just du inte gillar dessa.

Join the Evolution
pale Mensa -09
26 november 2009 · 132 Inlägg

Evo 8an är väl en rätt diskret bil, bara vingen och lite muller som röjer den från en vanlig bil.

jag kan ju bara tala om egna erfarenheter som jag haft med mina 2st evo 6 tme.
Dem väcker rätt mycket uppmärksamhet uppfattar jag det som.
Inte stött på något negativt ännu utan mest lite tummar upp i trafiken och andra påhejningar.
Min bil låter dock lite för mycket, jämförbart med crazy frog på steroider. 
citat från polisen nu senast när jag åkte dit för fortkörning  - Vi hörde dig för 3 minuter sen och undrade när du skulle komma..

Tror fler uppskattar en fin och välskött evo som kommer brummandes än någon halvbudget sportbil.
eller är det bara jag som gör det.

Röda bilar är SNABBAST!
TurbOla Reservdansk
26 november 2009 · 6 271 Inlägg

pale skrev:
Evo 8an är väl en rätt diskret bil, bara vingen och lite muller som röjer den från en vanlig bil.

Fronten är långt mer aggressiv än en "vanlig bil", liksom vingen... och japsdämparen.
Man kan liksom inte undgå att lägga märke till den.

Jämför med min bil som går med vinterdäck på plåtfälg nu... ingen tittar två gånger om jag inte dumpar eller ger järnet eller spinner loss. tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
pale Mensa -09
26 november 2009 · 132 Inlägg

TurbOla skrev:

pale skrev:
Evo 8an är väl en rätt diskret bil, bara vingen och lite muller som röjer den från en vanlig bil.

Fronten är långt mer aggressiv än en "vanlig bil", liksom vingen... och japsdämparen.
Man kan liksom inte undgå att lägga märke till den.

jo självklart folk som tittar lite extra men inte för den vanliga svensson.   

En snubbe kom fram till mig på Ica här i stan och bara " Det är alldeles alldeles för mkt, vafan har du gjort med din opel."  Jag blev så ställd så hann inte ens svara innan han försvunnit in i butiken...

Röda bilar är SNABBAST!
TRYIT Teddan
26 november 2009 · 2 495 Inlägg

När jag kommer med min evo så får ja en jävla uppmärksamhet....
antingen pekar folk finger eller så håller dom för öronen, vette fan vad det är för fel med min bil.
sen brukar andra trafikanter blinka när jag kör om dom , kan kanske ha med eldsflammorna att göra eller min körstil, kanske tom en kombination

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
BlackEagle
26 november 2009 · 155 Inlägg

Jag talar av egen erfarenhet:

Det är en hel del personer som tittar på den när jag passérar dem..
När jag gasar lite så vänder en del på sig på en gång...

Så uppmärksamhet får man, sen ser den ganska brutal ut med stora vingen.

Jag tycker EVO´N är läcker och jag har inga som helst problem med att folk tittar,
jag bryr mig inte längre. Jag kör EVO för jag tycker det är en fräck och kul kärra
som går helt underbart på vägen smile

Lycka till med köpet (sugen på min VIII så är det bara att hojta till smile

Smaka fäste !!!
soyd
26 november 2009 · 1 853 Inlägg

Tror mer det har och göra med hur du kör den, kör du den som ett svin får du uppmärksamhet för det. Kör du den lugnt och fint genom byn/stan, så blir det väll mer folk som tycker om bilen ifråga som kollar osv. Vilket mesta dels är positivt... Hur du kör den på E4/E18 är mindre viktigt om man vill ligga lågt... men kör som folk så tror jag inte folk stör sig på bilen osv wink

/mvh soyd

ImprezaGC8
26 november 2009 · 373 Inlägg

Klart folk glor, och det är nog inte för att dom är avundsjuka utan för att det är en fin bil.. wink Folk vrider nacken av sig när man kör Subaru också... tongue

race Race For Fun!
26 november 2009 · 379 Inlägg

Kan ju helt klart stödja dig i att du ska köpa en E8a wink roligare bil får du leta efter, men som sagt gillar du inte att få uppmärksamhet borde du nog fundera över något annat sad för nästan allas blickar dras till dom big_smile ibland blir det för mycket men det är alltid skoj när folk vänder sig om smile så skit i vad alla tycker och säger utan gör det du känner för.. Kolla gärna in min 8a om du vill wink

Lycka till med bilköpet!!

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang