Varningsklockor, Annons på blocket.se

Fellow
25 november 2009 · 1 581 Inlägg

Case closed

Senast redigerat av Fellow (26 november 2009)

-Panos- Milo & Maximus
25 november 2009 · 87 Inlägg

hmm...låter skumt. Antingen så har han grejer som han kan fixa fram
eller så har skickat tegelsten. Återstå o se. Håller tummarna! wink

mvh Panos

motogarage371
Ford S-Max (2009)
kolvas
25 november 2009 · 4 001 Inlägg

låter som om han "kommit över" ett parti sådana någonstans...

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Ekis!
25 november 2009 · 1 210 Inlägg

Vilken krimmar du är tongue haha nä men seriöst vad är de att fundera på??

Bussgods efterkrav, Du ber att få kika först innan du löser ut paketet... svårare än så är de inte... smile

så sluta nu att vara så misstänksam och nervös smile  Jag tror du köper stulet, därför han är så konstig i sina svar...

Sen är de upp till dig vad du tänker göra. smile

Lycka till

Ekis!
25 november 2009 · 1 210 Inlägg

Fellow skrev:
Fått svar från en kille att killen är en bedragare då han försökt köpa av denna kille och så fort det var på tal om att han skulle komma själv och hämta prylarna så hörde han inte av sig mer.

Får jag något paket på posten kan jag väl absolut gå dit o se om jag får kika i paketet innan jag betalar.
MEN det är mot postförskott så tror inte det är tillåtet att kolla först betala sen.

Sa du inte där uppe att de skulle gå med bussgods???

Posten har bara postförskott..

bussgods har efterkravs avgift.. och då kan du få kika på de hela innan smile

Remiss
25 november 2009 · 1 339 Inlägg

Fellow skrev:
Fått svar från en kille att killen är en bedragare då han försökt köpa av denna kille och så fort det var på tal om att han skulle komma själv och hämta prylarna så hörde han inte av sig mer.

Får jag något paket på posten kan jag väl absolut gå dit o se om jag får kika i paketet innan jag betalar.
MEN det är mot postförskott så tror inte det är tillåtet att kolla först betala sen.

Inte tillåtet kanske men du tar ju ut paketet och sen går du till kassan och betalar. Sträckan där emellan har du gott om tid tongue . Jag hade gjort såhär om man nu skulle chansat, gå till en butik som säljer dom, be att få titta på ett paket och väg det sedan. Så får du en vikt på 4 kg tex. När du sedan ska hämta paketet på posten så väger man alltid paketet och då kan du se om det är samma vikt ungefär. Skiljer det mer än ett 3-400 gram åt något håll hade jag skickat iväg det igen.

Remiss
25 november 2009 · 1 339 Inlägg

Fellow skrev:

Volvo740an skrev:

Fellow skrev:
Fått svar från en kille att killen är en bedragare då han försökt köpa av denna kille och så fort det var på tal om att han skulle komma själv och hämta prylarna så hörde han inte av sig mer.

Får jag något paket på posten kan jag väl absolut gå dit o se om jag får kika i paketet innan jag betalar.
MEN det är mot postförskott så tror inte det är tillåtet att kolla först betala sen.

Inte tillåtet kanske men du tar ju ut paketet och sen går du till kassan och betalar. Sträckan där emellan har du gott om tid tongue . Jag hade gjort såhär om man nu skulle chansat, gå till en butik som säljer dom, be att få titta på ett paket och väg det sedan. Så får du en vikt på 4 kg tex. När du sedan ska hämta paketet på posten så väger man alltid paketet och då kan du se om det är samma vikt ungefär. Skiljer det mer än ett 3-400 gram åt något håll hade jag skickat iväg det igen.

Jo förvisso. Men känns som sagt som att om han nu inte svarar till imorgon kväll men svarar på min andra kompis mail så har han något fuffens för sig.
Bussgods har ingen transport närmare än antingen 3.5 eller 7 mil enkel resa från mig dessutom så det är en bit färd för besväret om det inte är något annat än en sten.

Jaha, förhåller de sig på de viset. Skit i de i så fall, verkar lite överilat. Troligtvis är det stöldgods i vilket fall så det är ju upp till dig om du vill sponsra en sådan verksamhet.

volvoentusiasten
25 november 2009 · 4 005 Inlägg

Min erfarenhet av affärer är att om man är osäker och inte känner sig trygg så ska man inte genomföra affären - även om det är ett bra pris.

Det känns alltid bättre när man är nöjd med en affär.

expect1991
25 november 2009 · 1 814 Inlägg

Sen är frågan om man moraliskt sett borde köpa något man misstänker är stulet. För om ingen köper stulet kommer mindre stölder ske helt enkelt.

Senast redigerat av expect1991 (25 november 2009)

Hool
26 november 2009 · 1 067 Inlägg

Ekis! skrev:
Vilken krimmar du är tongue haha nä men seriöst vad är de att fundera på??

Bussgods efterkrav, Du ber att få kika först innan du löser ut paketet... svårare än så är de inte... smile

så sluta nu att vara så misstänksam och nervös smile  Jag tror du köper stulet, därför han är så konstig i sina svar...

Sen är de upp till dig vad du tänker göra. smile

Lycka till

Du får INTE öppna försändelser innan du löser ut dem..  Varken på Posten eller Bussgods. OM du fått det tidigare så beror det på att de gjort fel och brutit mot lagen..

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
Ekis!
26 november 2009 · 1 210 Inlägg

Hool skrev:

Ekis! skrev:
Vilken krimmar du är tongue haha nä men seriöst vad är de att fundera på??

Bussgods efterkrav, Du ber att få kika först innan du löser ut paketet... svårare än så är de inte... smile

så sluta nu att vara så misstänksam och nervös smile  Jag tror du köper stulet, därför han är så konstig i sina svar...

Sen är de upp till dig vad du tänker göra. smile

Lycka till

Du får INTE öppna försändelser innan du löser ut dem..  Varken på Posten eller Bussgods. OM du fått det tidigare så beror det på att de gjort fel och brutit mot lagen..

Bullshit!!!! de får du visste om du har gjort upp med säljaren att de är ok.. han ska då fylla i de på efterkravet att köparen är godkänd att kika på paketet innan wink detta gäller Bussgods.. inge annat!

nimoz
26 november 2009 · 385 Inlägg

Nu hänger ja inte med! Kan någon säga vad som var postat i början som nu är borttaget? tongue

Nimoz

volvoentusiasten
27 november 2009 · 4 005 Inlägg

nimoz skrev:
Nu hänger ja inte med! Kan någon säga vad som var postat i början som nu är borttaget? tongue

Nimoz

Ja. dumt att ta bort inlägget. Bättre o skriva case closed i slutet och be admin låsa tråden.

Kommer inte ihåg exakt men tror det handlade om att han skulle köpa en dator på blocket, som han ringde med flera vänner. De skulle skicka den men när flera vänner till honom så sa de fortfarande att den var kvar. Så spekulerades det lite vilt i om han ljög och om han skulle få en tegelsten i paketet eller om han sålde allt som en business. Fast som privatperson då.

KimVsWorld Mästare
27 november 2009 · 2 947 Inlägg

Får man fråga vad en varningsklocka är för något?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang