Ang. reglerna för bilar. LÄS och förstå!

chrizz Administratör
17 maj 2006 · 11 783 Inlägg

Jag skriver med orsak för att jag helt enkelt börjar tröttna på att hela tiden få ta emot skit om att vissa bilar ”kommer undan” reglerna. Det finns över 12000 bilar här på garaget, och om någon tror att jag och "redbull" har tid att dag ut och dag in surfa bland dessa för att se om någon eventuellt lagt upp en bild på sin gamla bil, eller kanske något annat som bryter mot reglerna så har ni fel!

Det finns en funktion på sidan som ska användas för att låta er besökare rapportera bilar eller bilder som bryter mot reglerna. Under varje bil finns en liten röd ikon man kan klicka på för att komma till ett formulär som man inte ens behöver fylla i för att rapportera. Skicka in formuläret och vi kommer att kontrollera bilen.

Om en bil ligger kvar, och den uppenbart bryter mot reglerna, så innebär det INTE att vi känner till bilen men väljer att låta den vara så (vissa verkar tro det).

Stör du dig på att det finns bilar som bryter mot reglerna, och ligger kvar när du själv fått din bil låst? Det är bara rapportera in dessa bilar också… du är inte hatad av oss, och vi har inte låst just DIN bil för att jävlas med dig.

Varför får man inte ha bilder på sålda bilar under sin bil?
Svaret är mycket enkelt: När du skapar en bil så skapar du just EN bil. Du väljer märke på bilen, årsmodell, och du skriver in ett modellnamn. Helt enkelt; EN bil. Den visas som EN bil i listorna, med mera... Att sen lägga upp en bild på en annan bil (kanske helt annat märke, modell, årsmodell osv) under bilen ter sig mycket ologiskt. Du skapar en BIL, och inte ett minigalleri för allt möjligt innehåll.... tänk på det.

Det var allt jag hade att säga för tillfället…

/Upprörd för att många inte tänker ett steg längre

Senast redigerat av chrizz (17 maj 2006)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Katamso Superstar
17 maj 2006 · 511 Inlägg

Tycker sidan garaget.org är en mkt bra sida. Uppskattar att den finns på nätet!

Dock som du vet så tycker jag det finns allt för många "INTRESSANTA" bilar med här nu. Har fått för mig att i början handlade det om lite speciella bilar och inte bara vanliga standardbilar med större hjul o tonade rutor?

Hur som helst dess kan väl få finnas med men då ska det var klart o tydligt att "alla" bilar godkännes.  En annan grej som vi har haft uppe nu o diskuterat hela morgonen är ju det här med LÅSTA bilar. Min bil blev låst, pga av att den... innehåll bilder på mina 3 tidigare bilbyggen. (trots att jag fått tillåtelse att ha dem där)

Det ska komma en funktion där man kan lägga upp tidigare bilar. Detta ser jag som mycket positivt och välkommnar den funktionen så snart som möjligt!

Jag tycker att reglerna bör skärpas och att man bör vara mer konsekvent med att låsa o stänga av användare för att ge ett seriöst intryck. Pajkastning är lite väl lågt för den här sajten tycker jag.

Tycker även att oseriösa användare som inte lägger upp några bilar eller nåt utan sitter o rapporterar sånt som dom stör sej på kan hålla till någon annanstans.



//Ola

Senast redigerat av Katamso (17 maj 2006)

Mitsubishi Eclipse "Paul Walker Tribute" (1997)
Audi A4 1,8TS "RosaBilen" (1999)
chrizz Administratör
17 maj 2006 · 11 783 Inlägg

Vi ÄR konsekventa. Undantag har gjorts två gånger, och en av dem är du och dina tidigare bilar (rosa audin, men nu är väl även den såld).

Att du fick bilen låst häromdan beror återigen på glömska (vet inte hur många gånger jag måste skriva det till dig ;). Det var väl dessutom inte ens samma bil som vi faktiskt kom överens om? (Det var väl Audin?)

Vidare så svarar jag på det där om konsekvens redan i mitt första inlägg i den här tråden... "Om en bil ligger kvar, och den uppenbart bryter mot reglerna, så innebär det INTE att vi känner till bilen men väljer att låta den vara så (vissa verkar tro det)."

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Katamso Superstar
17 maj 2006 · 511 Inlägg

"Pajkastning är lite väl lågt för den här sajten tycker jag."

Visst låt gå för det då...

Fixa den nya funktionen så ska jag sluta "gnälla" så slipper du ha de så jobbigt!


EDIT: det va ju just den rosa audin + dom andra bilarna som jag fick dispans att ha på min sida när jag började det nya projektet i höstas. Bilen va såld redan då. OM det stör nån så säg ifrån eller gör inte undantag. Hur som bilderna e borta nu.


//Ola

Senast redigerat av Katamso (17 maj 2006)

Mitsubishi Eclipse "Paul Walker Tribute" (1997)
Audi A4 1,8TS "RosaBilen" (1999)
Rawad C20LET
17 maj 2006 · 1 041 Inlägg

Tycker sidan garaget.org är en härlig sida, man har så kul här inne, det e roligt att kunna diskutera vidare sina planer med andra.

men grejen e så att man känner att det e lite orättvist ibland, som i Katamso fall som har haft sina gamla bilder på sina gamla projekt i nästan i ett år, men blir avstängd efter den långa året, lät lite konstigt att ni upptäckte han efter en så lång tid, för min del när jag såg hans bilder så trodde jag att det va ok för er, till en börja men senare känndes det orättvist att jag blev avstängd tidigare för samma skäl som han, men det tog mig mig bara en dag o sen stängdes jag av forumet.

grejen e det känns lite taskigt att sitta o anmäla andra för att de inte följer reglarna, själv tycker jag att det e taskigt att anmäla sånt, men men hoppas verkligen att ni tar bra tag i det här o samma reglar ska gälla för alla


Roddy

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
Katamso Superstar
17 maj 2006 · 511 Inlägg

Ja va fasen e det för några som sitter på rapporterar detta och varför. Visst reglerna e till för att följas men se då til latt det gäller ALLA!

Paragrafryttare och avundsjuka personer kan vi ju slippa ha här o bestämma vilka dom tycker ska anmälas o vilka inte.

Som sagt... detta börjar bli en allt för LÅG nivå nu.

Ta hand om problemet o lös det isället. Jag med flera e en nöjd användare som är med på att sajten ska vara bra. Supportar helt klart allt som gör att den blir bättre. Men sån här tjabb e väl lite onödigt lågt!



//Ola

Audi A4 1,8TS "RosaBilen" (1999)
Mitsubishi Eclipse "Paul Walker Tribute" (1997)
chrizz Administratör
17 maj 2006 · 11 783 Inlägg

Calibra_92 skrev:
Tycker sidan garaget.org är en härlig sida, man har så kul här inne, det e roligt att kunna diskutera vidare sina planer med andra.

men grejen e så att man känner att det e lite orättvist ibland, som i Katamso fall som har haft sina gamla bilder på sina gamla projekt i nästan i ett år, men blir avstängd efter den långa året, lät lite konstigt att ni upptäckte han efter en så lång tid, för min del när jag såg hans bilder så trodde jag att det va ok för er, till en börja men senare känndes det orättvist att jag blev avstängd tidigare för samma skäl som han, men det tog mig mig bara en dag o sen stängdes jag av forumet.

grejen e det känns lite taskigt att sitta o anmäla andra för att de inte följer reglarna, själv tycker jag att det e taskigt att anmäla sånt, men men hoppas verkligen att ni tar bra tag i det här o samma reglar ska gälla för alla


Roddy

Måste bara klargöra att du inte blev avstängd ifrån forumet, eller någon annan del av sidan. Bilen blev tagen offline och låst tills du korrigerade problemet. Därefter låstes den upp och den är nu online.



För övrigt anser jag inte diskussionen vara det minsta låg på något sätt...

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Rawad C20LET
17 maj 2006 · 1 041 Inlägg

jag e helt nöjd med sajten, klagar inte på nåt förutom alla reglar ska gälla för alla.
tycker oxå att de som komenterar elakt till andra o de som e lite avunsjuka borde göras nåt för detta folk, det e inte roligt att se andra trakaserar visa här inne för deras val för olika bygge!

en sak till så jag skrev aldrig att diskussionen va låg, plus att jag blev avstängd från sidan helt o hålet o det e det va du kalla för att "Bilen blev tagen offline och låst tills du korrigerade problemet" jag kunde inte ens komma in på garaget alls, samma regler ska gälla för alla tycker jag.

Roddy

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
Izual
17 maj 2006 · 4 571 Inlägg

Jag sitter på denna siten hela dagarna på jobbet i brist på samtal att besvara och jag rapporterar allt suspekt jag ser. o

Det är roligt att se att det verkligen händer nånting om man gör det, vet andra sidor där 70% av alla bilder är fake.

MKT creds till er som sköter detta mao Chrizz och Redbull

ps: skulle gjärna hjälpa till om jag fick

Katamso Superstar
17 maj 2006 · 511 Inlägg

Det e ett ganska litet problem o ett ganska litet "gnäll" (från min sida!) tycker det e rätt onödigt att börja yla om det här på detta sättet.


Som sagt. Ta tag i problemet, lös det med den funktionen som ni säger kommer så ska vi vara glada o nöjda o sluta va så tröga o inte tänka ett steg längre!


//Ola

Audi A4 1,8TS "RosaBilen" (1999)
Mitsubishi Eclipse "Paul Walker Tribute" (1997)
ludde__mannen draminbil.nu
17 maj 2006 · 1 382 Inlägg

Jag tycker inte man ska se det som att skvallra på de andra utan mer att hjälpa chrizz att hålla ordning på sidan..
Det där med undantag låter lite halv bra, men en sida för sålda bilar låter helt KANON!

Katamso Superstar
17 maj 2006 · 511 Inlägg

ludde__mannen skrev:
Jag tycker inte man ska se det som att skvallra på de andra utan mer att hjälpa chrizz att hålla ordning på sidan..
Det där med undantag låter lite halv bra, men en sida för sålda bilar låter helt KANON!

Näe handlar inte om att skvallra o jag håller med o är intresserad av att hjälpas åt att få sidan så bra som möjligt. Men då ska man vara konsekvent i sitt agerande! Antingen gäller det ALLA eller INGEN!

Det e bara fånigt att börja yla om det här på detta sättet. Det är ett LITET problem som enkelt kan lösas. Se till o gör det istället för att hålla på ödsla tid på att känna sej trampad på tårna när det kommer kritik.

Jag förstår och respekterar reglerna. Har därför tagit bort mina bilder som tydligen blivit rapporterade. Tycker det räcker med tafs nu och som jag sagt nu ett ANTAL gånger...


Se till gör nåt åt problemet istället!!!
Funktionen med tidigare projekt är varmt välkommen!!!


//Ola

Senast redigerat av Katamso (17 maj 2006)

Mitsubishi Eclipse "Paul Walker Tribute" (1997)
Audi A4 1,8TS "RosaBilen" (1999)
Saabare Avstängd
18 maj 2006 · 1 106 Inlägg

Katamso skrev:

ludde__mannen skrev:
Jag tycker inte man ska se det som att skvallra på de andra utan mer att hjälpa chrizz att hålla ordning på sidan..
Det där med undantag låter lite halv bra, men en sida för sålda bilar låter helt KANON!

Näe handlar inte om att skvallra o jag håller med o är intresserad av att hjälpas åt att få sidan så bra som möjligt. Men då ska man vara konsekvent i sitt agerande! Antingen gäller det ALLA eller INGEN!

Det e bara fånigt att börja yla om det här på detta sättet. Det är ett LITET problem som enkelt kan lösas. Se till o gör det istället för att hålla på ödsla tid på att känna sej trampad på tårna när det kommer kritik.

Jag förstår och respekterar reglerna. Har därför tagit bort mina bilder som tydligen blivit rapporterade. Tycker det räcker med tafs nu och som jag sagt nu ett ANTAL gånger...


Se till gör nåt åt problemet istället!!!
Funktionen med tidigare projekt är varmt välkommen!!!


//Ola

Jag tycker att förslaget var ganska bra. Katamso: jag har inte sett dig skriva på länge. Om man vill visa sin gamla bil så får det väl vara max 1 bild?

Livet startar vid 220 km/h
Sandin
18 maj 2006 · 55 Inlägg

nu har ja tatt bort min gammla bygge oxå...

N33d4Sp33d Ingenjör
18 maj 2006 · 256 Inlägg

Ett nederlag för sajten om man inte får se de gamla projekten "bara för att de är sålda".

Kan ni inte lägga upp fler "bilar" i garaget och ha det som överskrift (att de är tidigare projekt)?

Senast redigerat av N33d4Sp33d (18 maj 2006)

Det är inget brott förrän man åker fast
chrizz Administratör
18 maj 2006 · 11 783 Inlägg

Saabare skrev:

Katamso skrev:

ludde__mannen skrev:
Jag tycker inte man ska se det som att skvallra på de andra utan mer att hjälpa chrizz att hålla ordning på sidan..
Det där med undantag låter lite halv bra, men en sida för sålda bilar låter helt KANON!

Näe handlar inte om att skvallra o jag håller med o är intresserad av att hjälpas åt att få sidan så bra som möjligt. Men då ska man vara konsekvent i sitt agerande! Antingen gäller det ALLA eller INGEN!

Det e bara fånigt att börja yla om det här på detta sättet. Det är ett LITET problem som enkelt kan lösas. Se till o gör det istället för att hålla på ödsla tid på att känna sej trampad på tårna när det kommer kritik.

Jag förstår och respekterar reglerna. Har därför tagit bort mina bilder som tydligen blivit rapporterade. Tycker det räcker med tafs nu och som jag sagt nu ett ANTAL gånger...


Se till gör nåt åt problemet istället!!!
Funktionen med tidigare projekt är varmt välkommen!!!


//Ola

Jag tycker att förslaget var ganska bra. Katamso: jag har inte sett dig skriva på länge. Om man vill visa sin gamla bil så får det väl vara max 1 bild?

Nu hittar du på egna regler... Har du inget fakta att komma med så låt bli att skriva Saabare.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
N33d4Sp33d Ingenjör
18 maj 2006 · 256 Inlägg

chrizz skrev:

Saabare skrev:
Jag tycker att förslaget var ganska bra. Katamso: jag har inte sett dig skriva på länge. Om man vill visa sin gamla bil så får det väl vara max 1 bild?

Nu hittar du på egna regler... Har du inget fakta att komma med så låt bli att skriva Saabare.

Tagga ner chrizz, gå tillbaks till stadiet du har vilopuls. Hans uttalande efterföljdes av ett frågetecken. Det betyder att:

Han varken presenterade fakta eller hittade på egna regler. Han ställde en fråga.

Det är inget brott förrän man åker fast
Redbull Moderator+
18 maj 2006 · 1 081 Inlägg

N33d4Sp33d skrev:

chrizz skrev:

Saabare skrev:
Jag tycker att förslaget var ganska bra. Katamso: jag har inte sett dig skriva på länge. Om man vill visa sin gamla bil så får det väl vara max 1 bild?

Nu hittar du på egna regler... Har du inget fakta att komma med så låt bli att skriva Saabare.

Tagga ner chrizz, gå tillbaks till stadiet du har vilopuls. Hans uttalande efterföljdes av ett frågetecken. Det betyder att:

Han varken presenterade fakta eller hittade på egna regler. Han ställde en fråga.

Dock förekommer dessa frågor(?) och påstående onödigt ofta.

Mvh

Vem jag?
Saabare Avstängd
18 maj 2006 · 1 106 Inlägg

chrizz skrev:

Saabare skrev:

Katamso skrev:

Näe handlar inte om att skvallra o jag håller med o är intresserad av att hjälpas åt att få sidan så bra som möjligt. Men då ska man vara konsekvent i sitt agerande! Antingen gäller det ALLA eller INGEN!

Det e bara fånigt att börja yla om det här på detta sättet. Det är ett LITET problem som enkelt kan lösas. Se till o gör det istället för att hålla på ödsla tid på att känna sej trampad på tårna när det kommer kritik.

Jag förstår och respekterar reglerna. Har därför tagit bort mina bilder som tydligen blivit rapporterade. Tycker det räcker med tafs nu och som jag sagt nu ett ANTAL gånger...


Se till gör nåt åt problemet istället!!!
Funktionen med tidigare projekt är varmt välkommen!!!


//Ola

Jag tycker att förslaget var ganska bra. Katamso: jag har inte sett dig skriva på länge. Om man vill visa sin gamla bil så får det väl vara max 1 bild?

Nu hittar du på egna regler... Har du inget fakta att komma med så låt bli att skriva Saabare.

Det var en fråga?

Livet startar vid 220 km/h
N33d4Sp33d Ingenjör
18 maj 2006 · 256 Inlägg

Redbull skrev:
Dock förekommer dessa frågor(?) och påstående onödigt ofta.
Mvh

Med tanke på det ökade medlemsantalet så kan du räkna med att det inte är sista gången den frågan ställs. Ansvaret att rätt information kommer ut ligger helt och hållet på er (moderatorer & admins).

Då är inte "Har du inget fakta att komma med så låt bli att skriva " rätt sätt att bemöta frågan.

Det är inget brott förrän man åker fast
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang