Ang. reglerna för bilar. LÄS och förstå!

chrizz Administratör
18 maj 2006 · 11 780 Inlägg

N33d4Sp33d skrev:

chrizz skrev:

Saabare skrev:
Jag tycker att förslaget var ganska bra. Katamso: jag har inte sett dig skriva på länge. Om man vill visa sin gamla bil så får det väl vara max 1 bild?

Nu hittar du på egna regler... Har du inget fakta att komma med så låt bli att skriva Saabare.

Tagga ner chrizz, gå tillbaks till stadiet du har vilopuls. Hans uttalande efterföljdes av ett frågetecken. Det betyder att:

Han varken presenterade fakta eller hittade på egna regler. Han ställde en fråga.

Jag tolkar det snarare som ett påstående, och meningen var utformad som ett påstående. En fråga hade varit: "Får man visa upp gamla bilar om man har max 1 bild?".

Att det är frågetecken i slutet av hans mening gör det inte automatiskt till en fråga om meningen i övrigt är utformad som ett påstående.

Men skit samma, det är en helt annan historia om varför jag reagerade som jag gjorde, och det är inget vi ska ta upp här.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
sveddan
18 maj 2006 · 1 453 Inlägg

N33d4Sp33d skrev:

Redbull skrev:
Dock förekommer dessa frågor(?) och påstående onödigt ofta.
Mvh

Med tanke på det ökade medlemsantalet så kan du räkna med att det inte är sista gången den frågan ställs. Ansvaret att rätt information kommer ut ligger helt och hållet på er (moderatorer & admins).

Då är inte "Har du inget fakta att komma med så låt bli att skriva " rätt sätt att bemöta frågan.

Självklart ska vi inte vara otrevliga mot varandra här på forumet, men såvitt jag vet så får moderatorerna knappast betalt för allt jobb de lägger ner och då tycker jag inte man förtjänar att bli kastad skit på - sålänge man inte föregår med dåligt exempel.

Saabare Avstängd
18 maj 2006 · 1 106 Inlägg

sveddan skrev:

N33d4Sp33d skrev:

Redbull skrev:
Dock förekommer dessa frågor(?) och påstående onödigt ofta.
Mvh

Med tanke på det ökade medlemsantalet så kan du räkna med att det inte är sista gången den frågan ställs. Ansvaret att rätt information kommer ut ligger helt och hållet på er (moderatorer & admins).

Då är inte "Har du inget fakta att komma med så låt bli att skriva " rätt sätt att bemöta frågan.

Självklart ska vi inte vara otrevliga mot varandra här på forumet, men såvitt jag vet så får moderatorerna knappast betalt för allt jobb de lägger ner och då tycker jag inte man förtjänar att bli kastad skit på - sålänge man inte föregår med dåligt exempel.

Tycker jag oxå. Jag tycker att du borde bli moderator.

Livet startar vid 220 km/h
N33d4Sp33d Ingenjör
18 maj 2006 · 256 Inlägg

chrizz skrev:
Jag tolkar det snarare som ett påstående, och meningen var utformad som ett påstående. En fråga hade varit: "Får man visa upp gamla bilar om man har max 1 bild?".

Att det är frågetecken i slutet av hans mening gör det inte automatiskt till en fråga om meningen i övrigt är utformad som ett påstående.

Men skit samma, det är en helt annan historia om varför jag reagerade som jag gjorde, och det är inget vi ska ta upp här.

Ett påstående slutar aldrig med ett frågetecken, kolla upp det med svenska akademin.
Onödigt att diskutera detta mer då han som ställde frågan även säger att det var en fråga.



Jag håller självklart med om att moderatorerna gör ett bra jobb och inte ska kastas skit på. Jag respekterar vidare det jobb de lägger ner på detta forum vare sig det är ideellt eller i vinstsyfte.
Det visar de genom att upplåta utrymme för diskussioner, även om det är åsikter som är emot deras värderingar/synsätt.

*hatten av*

Det är inget brott förrän man åker fast
Rawad C20LET
18 maj 2006 · 1 041 Inlägg

Kan vi lägga ner allt det här nu, kan inte vi bara blicka framåt.
Känns så tråkigt att en sån liten sak har förvandlats till ett stor grej.

Nu vet vi alla hur reglarna funkar, så va lite mogna o släpp denna diskussionen nu.
visar verkar tolka reglarna fel, men nu bör alla veta vad e skillnaden mellan rätt o fel.


Roddy

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
Phaetoon
18 maj 2006 · 8 156 Inlägg

chrizz skrev:
Jag tolkar det snarare som ett påstående, och meningen var utformad som ett påstående. En fråga hade varit: "Får man visa upp gamla bilar om man har max 1 bild?".

Att det är frågetecken i slutet av hans mening gör det inte automatiskt till en fråga om meningen i övrigt är utformad som ett påstående.

Jag skulle tolka det som en retorisk fråga. En fråga som man inte vill ha svar på, eller som man redan vet svaret på. Fast det stämde ju inte i det här fallet i och för sig.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
JohnnyN Rutinerad medlem
19 maj 2006 · 1 938 Inlägg

Jag tycker att alla som har något emot chrizz och redbull borde allvarligt tänka en extra gång innan de yppar något. De har tillräckligt med jobb med sidan, utan att nån sitter och klankar ner eller talar skit om dem!
Och jag håller med om att regeln, om att sålda bilar är förbjudna, är helt korrekt och rättfärdigad.
Kräv att nya ägarna lägger upp bilen på garaget wink Då får ni ju lägga en länk dit smile

2jzinside Fartygsingenjör
19 maj 2006 · 550 Inlägg

Tycker ni ska sluta gnälla på Admins då detta är en sida som dom bjuder på vilket är oerhört generöst smile. Ingen som tvingat folk och vara medlemmar här.

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis
Burken Utanlem
19 maj 2006 · 895 Inlägg

Jag tycker alla som gnäller på de som vågar stå för vad dom tycker och ge förslag borde sluta gnälla så förjävligt..(blev en bra mening)

Det är ju väldigt givande o höra på vad folk tycker och deras åsikter smile

Jag har redan sagt vad jag tycker i så många trådar och tror chrizz har fattat det också så ska göra nått nytt o hålla käften då det inte tillför ett smack smile

Ford Galaxie 500 XL "460" (1964)
Rawad C20LET
20 maj 2006 · 1 041 Inlägg

kan ni sluta slicka röv, ingen har snackat om ingen, jag o katasmo har bara sagt att reglarna ska gälla alla o för alltid, sen om ni inte vet vad det handlar om så tycker jag att ni borde knipa käft.

märker att ni bara sliker röv här inne för o låta att ni e bra, fattar ej va ni vinner på det, men att kalla en diskission för gnäll tycker jag va javligt korkat av er, ingen har gnällt på ingen, kan ingen av er vara lite mogen o uppföra sig bättre än slicka röv på andra el!

kan nå lägga ner denna diskission för gott för att vissa tycker att det e roligt o hålla på bråka med andra.

Roddy

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
chrizz Administratör
20 maj 2006 · 11 780 Inlägg

Lite för mycket "röv" nu ...

Vi avslutar det hela här.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang